Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Billig erstatning for Golf 2 Diesel
Profil slettet
12-07-2011 kl. 13:43
Eftersom min vogn efter alt at dømme er totalskadet er jeg på udkig efter ny bil.
Jeg vil helst ikke ud i at låne penge da jeg er på vej på SU så bilen skal ligge under 20.000kr.
Jeg er lidt lun på at købe en bil fra efter 97 for at ende på grøn afgift.
Jeg er 24 og omkostninger er som sagt det vigtigste.
Jeg har hænderne skruet rigtigt på og har indtil videre lavet alt fra kobling til toppakning osv. på mine biler.
Er der nogle der har nogle gode bud på en billig løsning efter 1997 der 1. er billig i grøn afgift og 2. er relativ driftsikker / billig at lave
Der er lige pt. en Alto fra 04 til salg der har kørt 230.000 til salg for 16.500. Fabriksgarantien er lige udløbet og bilen har kørt 30.000+ om året - så er ikke helt sikker på det er en god idé.
Hvis det slet ikke kan hænge sammen må jeg tage et lille lån i banken jeg kan banke af resten af året - jeg vil dog helst undgå det.
Jeg synes klassen er svær for enten er bilen nyere af dato men ikke holdt af forrige ejer. Eller også er bilen en ældre model (Golf 2, Polo 6n) og lidt for dyrt sat. Jeg kan muligvis handle bilen ned men så ender jeg alligevel på ~2-3000kr i vægtafgift for benzin og 2500kr for diesel (på gule da hvide absolut bliver for dyrt)
Kom med nogle bud :)
Lupo 1.0
Arosa 1.0
Micra ~2000+
Punto ~2000+
Clio II ~2000+
Dette indlæg blev 12-07-2011 14:13 redigeret af dets forfatter.