Bilbasen Forum
Billig brugt elbil med benplads
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
07-06-2022 kl. 17:12
Min kone og jeg skal til at købe hybrid eller el-bil, men vores budget er sparsomt (maks 150.000,-, og gerne mindre).
Da budgettet er lavt, handler det jo også om at finde en bil der er billig i drift, så hvis det er en hybrid, må den gerne køre så langt på literen som muligt.
Hvis det er en el-bil, skal den kunne køre 70 km/opladning.
Jeg er 193 cm høj, så benplads er et must.
Desuden har vi to børn på hhv. 2 og 4 år, så det må gerne være en 4-dørs.
Kan jeg finde en sådan bil brugt, eller skal jeg drømme mig til een?
Mvh. Jacob
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
16-07-2022 kl. 09:12
Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005
skrev:
Hybrid: Toyota Auris Touring Sport (Station Car).
Du kan få en inden for budgettet, og et ikke alt for højt km tal.
Dog ville jeg gå til overkanten af budgettet.
Der er mere blads i en Corolla, men så skal du finde 75 - 100k kr mere.
Tusind tak Jan.
Efter at have brugt en del tid mere på at undersøge emnet, er jeg også blevet gjort opmærksom på Nissan Leaf, selvom dit forslag er det bedste bud d.d.. Bortset fra det, synes jeg det er ret utroligt det kan være så svært at få et overblik over billige elbiler med benplads. Troede der ville være en hjemmeside hvor man kunne søge på minimum højde på fører og så bare få listet alle biler op, men nej, det virker ikke som tilfældet.
J R
bruger siden
13-12-2013
21-07-2022 kl. 15:34
bruger siden
07-06-2022
skrev:
Tusind tak Jan.
Efter at have brugt en del tid mere på at undersøge emnet, er jeg også blevet gjort opmærksom på Nissan Leaf, selvom dit forslag er det bedste bud d.d.. Bortset fra det, synes jeg det er ret utroligt det kan være så svært at få et overblik over billige elbiler med benplads. Troede der ville være en hjemmeside hvor man kunne søge på minimum højde på fører og så bare få listet alle biler op, men nej, det virker ikke som tilfældet.
Hej Jacob
Det er svært at lave en sådan liste. Nogen har umanerligt lange ben, andre har lang overkrop. Så giver det ikke nogen mening med en generel liste over længder.
Kan du lade hjemme? Isåfald bør du overveje dit kørselsbehov. Med 70 km så lyder det ikke til du kører voldsomt meget. Så er en pughin hybrid smart, eller en elbil med kortere rækkevidde.
Hvis ikke du kan lade hjemme, eller forventer ikke at gide for den smule rækkevidde, så nap en almindelig hybrid uden opladningsmulighed.
Kig Toyota eller Hyundai/Kia. Men det er nok kun toyota der er nede i 150.000 kr.
Hvis du kører længere eller tiere, så bør du have en med længere rækkevidde.
Elbil vil være noget billigere i daglig drift end både hybrid og almindelig benziner. Regner du den besparelse med, så kunne du måske købe en dyrere model end dit budget pt foreskriver.
Hvad med sådan en alternativ udseende ellert:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/i3/bev-5d/5498644
Dette indlæg blev 22-07-2022 10:10 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-07-2022 kl. 14:25
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
24-07-2022 kl. 11:47
Rigtige fine overvejelser du kommer med ift. budget og type af elbil.
Ja, vi planlægger at få installeret en ladestander i vores fremtidige hus.
Efter at have snakket med banken, virker det som om det giver mening at tage et grønt lån med meget lav rente, til køb af en lidt dyrere model.
Hyundai Ioniq 2018/2019 kan fås til en 160-170.000,-, og jeg har kun hørt godt om den bil.
Mht. BMW'en. Er reservedele ikke ret dyre til sådan een?
Dette indlæg blev 24-07-2022 11:48 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
30-07-2022 kl. 11:40
Hvilke reservedele er det du ser gå i stykker?
Batteriet? det leveres af en undeleverandør, som formentlig leverer til rigtig mange andre mærker.
Motoren? Samme koncept. BMW laver ikke noget ud over samlecentral og design. Designet af lige I3 er så et spørgsmpl om man synes den er fed eller grim. Men man kan ikke komme udenom, at den er speciel og højteknologisk.
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
30-07-2022 kl. 22:18
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Tror umiddelnbart ikke BMW'en kontra Hyundai'en har den store forskel på holdbarhed.
Hvilke reservedele er det du ser gå i stykker?
Batteriet? det leveres af en undeleverandør, som formentlig leverer til rigtig mange andre mærker.
Motoren? Samme koncept. BMW laver ikke noget ud over samlecentral og design. Designet af lige I3 er så et spørgsmpl om man synes den er fed eller grim. Men man kan ikke komme udenom, at den er speciel og højteknologisk.
Jeg har kun lidt indsigt i benzin biler, og har altid fået opfattelsen at de asiatiske biler havde billigere reservedele, men det er da meget muligt det ikke passer i dag med elbiler.
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
30-07-2022 kl. 22:19
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Volkswagen e-Golf Limousine in Schwarz gebraucht in Rendsburg für € 21.000,- (autoscout24.de)
Thanks, but I don't really know how it works with importing cars, and the costs behind it :)
J R
bruger siden
13-12-2013
30-07-2022 kl. 22:34
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
skrev:
Jeg har kun lidt indsigt i benzin biler, og har altid fået opfattelsen at de asiatiske biler havde billigere reservedele, men det er da meget muligt det ikke passer i dag med elbiler.
Jeg har erfaring fra en 4 Kia Rio'er og 2 Suzuki Baleno'er begge til ca 160.000 kr.
Dertil en Mercedes C klasse til den halve million.
Alle modeller fik skiftet for og bag bremser inden 70.000 km.
Ja mercedes'en kostede ca det dobbelte, men det er også en væsentlig tungere bil og krævet kraftigere bremser, ligesom der er 7 liter olie i motoren, hvor der vist ikke er meget over 2 liter i de 2 andre. Derfor koster service nok lidt mere på merceren.
Jeg har også en elbil, hvor mærket tillader jeg selv laver service, enten i indkørsel eller på alternativt værksted og fortsat beholder fabriksgarantien. Den har så gået 140.000 og der er fortsat ikke nogen behov for at skifte bremser på den. Så at de slider voldsomt på bremserne pga tyngden eller at de ikke bliver brugt nok, må være en myte. FDM er tit og ofte gode til at fremhæve den.
Jacob Nielsen
bruger siden
07-06-2022
19-08-2022 kl. 08:04
Den er virkelig dejlig at køre i. Har masser af plads, men er også ret stor, så parkering kan godt være et problem. 2020 modellen har ikke turbo ladning, men vi skal ikke ud på længere køreture med den, så det passer os fint.
Tak for hjælpen herinde.
Mvh. Jacob
J R
bruger siden
13-12-2013