Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Billig bil, til sjælden kørsel fra indre København.

Lars T.

Lars T.
bruger siden
23-09-2020

23-09-2020 kl. 10:16

Hej Bilbasen,
Nu har jeg kigget mig lidt omkring efter en bil, jeg hælder meget til en gammel brugt Smart Fortwo (10+ år), fordi den er så billig at eje og billig at parkere med beboerlicens i København.

Bilen skal bruges til en tur til Odense en enkelt gang om måneden og måske en 2-3 kortere ture på under 50km omkring København. Resten af tiden skal den bruge i en parkeringskælder.

Sagen er bare den at jeg ikke ved en dyt(ti-hi fnis) om biler. Så jeger nysgerrig på om der var nogen herinde der kunne give noget feedback på hvad jeg eventuelt skulle holde øje med hvis den bil er en god ide.

Ellers er jeg meget interesseret i at høre om der er andet i ville anbefale i stedet og hvad man eventuelt skal holde øje med der.

Med venlig hilsen

Lars Trier Storm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-09-2020 kl. 15:07

De er mega billige og smarte i staden.

Men vil nok ikke bryd mig om at fræse til Odense over storebæltsbroen i meget andet end sommer vejr.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

24-09-2020 kl. 11:50

+1 på JR melding.
Ville kigge på noget der er en smule større. Samtidig er jeg usikker på vedligehold af en ældre Smart? Har du søgt på nettet, der må være nogle fora for ejere, hvor man kan få en ide om holdbarhed/vedligehold....

per kjeldsen

per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011

27-09-2020 kl. 14:04

Hvis det skal være billigt , ville jeg købe en ny Hyundai i10 . Den er billig at forsikre ved Hyundai og 5 års garanti . Min erfaring med billige brugte biler er at du kun , hvis du er heldig , kan spare få hundrede kroner i måneden , i forhold til en ny lille bil .