Bilbasen Forum
Bil nr. 2 - brugt Audi, Mercedes eller en firhjulstrækker??
Profil slettet
04-04-2012 kl. 11:37
Profil slettet
Profil slettet
04-04-2012 kl. 12:00
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
04-04-2012 kl. 13:26
Det er godt nok den mest kedelige og sløve motor til bilen, Men billig at reppe på...
Men skal det være et luksusmærke? Ellers er der da andre mere alm mærker hvor du får mere bil for pengene! Og nyere!
Opel Vectra Wagon. Ford Mondeo.
Profil slettet
04-04-2012 kl. 13:35
Vores forrige A6 var fra 2006 - så jeg ved ikke så meget om modellen fra 2005 - der skete jo et skifte her.
Jeg er også mest varm på Mercedes, men er i tvivl om den kan blive dyr i rep. når nu den ikke er helt ung. Jeg har tjekket syn via nr. pladen - der er ikke fiflet med km. - så det er ikke en tidligere taxa, og syn har været fejlfri på nær en gang, hvor der er skiftet 3 fjedre. Vi har aldrig haft en Mercedes.
Jeg har læst at rust problematikken er udpræget i modeller op til årg. 2000 - så er spørgsmålet om denne ligger på den gode el. Dårlige side af stregen...
Drømmen var jo en Landrover Defender, så jeg har bevæget mig noget væk fra udgangspunktet. Den robuste havebil er nu en bil der skal passes på... (og det er bestemt også en mulighed)
Måske er der nogen der har alternative forslag?
pris: ca. 80.000 - 130.000
Profil slettet
04-04-2012 kl. 14:04
Jeg må tilstå, at efter jeg købte en Alfa (som ikke var helt så fornuftig at drifte... men rigtig velkørende) har jeg nok fået smag for "det lidt sjovere".
Vi har en Obel Zafira på mit arbejde, den er jeg ikke begejstret for - og jeg er ikke helt glad for designet af Vectra. Jeg vil nok gerne risikere lidt på alderen (da bilen ikke skal gå mange km) for at få karakter på bilen. Men jeg vil da tjekke Obel ud, som jeg slet ikke har kigget på.
Profil slettet
04-04-2012 kl. 14:09
Profil slettet
04-04-2012 kl. 14:12
Jeg har tænkt på at spørge om et syn hos Mercedes, hvis jeg falder for den - så kan de sikkert se alt det jeg ikje har forstand på.
Profil slettet
04-04-2012 kl. 14:27
Jeg har ikke udelukket modellen endnu - men den kørte ikke nær så godt som den 3 år ældre Audi A6, så valget af en Volvo vil være et fornuftvalg - og der er jeg nok ikke helt endnu - ( men jeg kan jo komme dertil..)
Profil slettet
Profil slettet
04-04-2012 kl. 16:01
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-04-2012 kl. 16:30
Martin Nielsen skrev:
Af de 2 du nævner ville jeg vælge Audi. Den er trods alt 5 år nyere.
Det er godt nok den mest kedelige og sløve motor til bilen, Men billig at reppe på...
Men skal det være et luksusmærke? Ellers er der da andre mere alm mærker hvor du får mere bil for pengene! Og nyere!
Opel Vectra Wagon. Ford Mondeo.
Ja Martin det skal helst være et luksus mærke med karakter .-) gerne noget der skal reppes på .-) men alt er jo smag og behag. Men folk er tit ikke realister omkring deres formåen, både med biler huse og pengesager. Men jo det er at kaste penge ud af vinduet. Men det må folk jo selv erfarer.
Profil slettet
04-04-2012 kl. 17:08
T Nielsen skrev:
Ja Martin det skal helst være et luksus mærke med karakter .-) gerne noget der skal reppes på .-) men alt er jo smag og behag. Men folk er tit ikke realister omkring deres formåen, både med biler huse og pengesager. Men jo det er at kaste penge ud af vinduet. Men det må folk jo selv erfarer.
Nu vil jeg ikke ligefrem kalde et luksusbiler længere - det er blot en pyntet VW ;-) Jeg har selv haft både den gamle og nye A6, og den slår Mercedes på hvert et punkt med luksusfornemmelse :-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
Profil slettet
04-04-2012 kl. 19:41
Har lige prøvekørt både MB E280 fra 2000 og Audi A6 fra 2005.
E280 var rigtig god at køre i, meget stille og med glidende overgange. Men der var lidt rust i hjørnet af højre fordør + et par små opboblinger (muligvis fra stenslag). Dejlig bil - ingen tvivl om, at det har været en dyr bil fra start. Den kommer til tjek hos Mercedes i næste uge.
Audi A6 var som vi kender den - en rigtig god og behagelig bil, denne dog ikke i festvarianten. Men vi kunne se, at den var startet ud som udlejningsbil (avismærke) og den havde kun kørt 108.000 km. Den har manuelt gear som rystede i 2. Gear og når man koblede ud gav gearstangen sig med et lille ryk. Det bekymrer mig.
Men den har god plads - og er også bare kvalitet fra start af (heraf kvalitetsbilerne/luksusbilerne ;-) - de er bare en fornøjelse - køreglæde hedder det vist...
Jeg er stadigvæk lidt i vildrede - og vejer for og imod.
Profil slettet
05-04-2012 kl. 14:47
Profil slettet
05-04-2012 kl. 15:01
Jeg har sovet på MB og Audi A6.
Mercedes E280 havde jeg nok købt, hvis ikke det var for de små rustangreb (jeg skilte min første Volvo ad, med kyndig hjælp fra famillie og venner, og udførte rustarbejde i 6 uger fra morgen til aften, sandblæsning, udskiftning af døre og hele turen før en omlakering - det sidder i baghovedet; er der lidt synlig rust, er det nok kun toppen af isbjerget - kom ikke og sig, at en Volvo ikke kan ruste ;-))
Den Audi jeg så, skal det heller ikke være, men jeg vil gå mere målrettet efter en anden Audi Avant A6 - el. En A4, det lader dog til at A6 er ret meget nede i pris, måske fordi der er så mange af dem.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-04-2012 kl. 15:26
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-04-2012 kl. 14:29
Nicolai Bang skrev:
Tja, jeg ved ikke hvor du har hørt det fra, men min egen erfaring siger mig, at den ikke er dyrere i reservedele end så meget andet. Jeg har haft min i et år, og den har endnu ikke fejlet noget som helst, på trods af at den har rundet 300.000 km.
Hej Nicolai
Næh de er såmænd ikke dyrere end så mange andre, og de holder meget godt også selv de lidt ældre modeller. Men tror ikke du skal tage de ord særlig seriøst...nogen har sat deres mind på Audi eller en gl udtjent træt mercer..og så bruger folk jo den slags argumentation for at overbevise dem selv om at det de selv har gang i er det eneste saliggørende. Ellers en fin en af slagsen du har fundet der. Iøvrigt er 180.000km ikke noget at snakke om for bmw'erne. Folk skriver så meget...så skal bilen de vil finde være billig i rep osv, også helst i indkøb..køre pt selv i mondeo V6 fra 05, de køre super selvom det er en ford, og kan i dag fås til knap 65-80.000kr. Så der er mange lidt sjove biler at finde imellem 60-70 og op til ca 130.000kr
Dette indlæg blev 06-04-2012 14:35 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
07-04-2012 kl. 16:49
Og hvorfor er det så lige at en Audi er et dårligt valg? Der har været 6 stk. I vores lille familie i rap, som alle har kørt upåklageligt (og vi har en A6 fra 2010 nu som nr. 1 bil), det sidder også i baghovedet...
Mondeo fra 2006/2007 er muligvis et godt køb, men jeg synes fronten på denne årgang har et meget uheldigt design. Det er jo smag og behag.
Jeg synes, at det er en super mulighed, at kunne få gode råd og høre andres mening - f.eks. var jeg rigtig glad for tips til hvad jeg skulle lytte efter hos MB.
Men jeg synes, at det er ærgerligt, at nogen af d'herrer fuldstændigt har glemt gentlemandbegrebet og kommer med nedladende og bedrevidende kommentarer - det tager fuldstændig vægten ud af jeres ord.
Vi er vel enige om, at formålet er, at jeg finder en bil jeg bliver glad for og ikke en bil, som stiver andres ego af? Synd for et godt forum.
Dette indlæg blev 07-04-2012 16:54 redigeret af dets forfatter.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
07-04-2012 kl. 18:18
Audi A3 ?
Dette indlæg blev 07-04-2012 18:18 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
07-04-2012 kl. 21:39
Men mon ikke er kommer en fin A6, hvis ikke andet viser sig - størrelsen er god. Har kig på en enkelt.
Profil slettet
07-04-2012 kl. 21:50
Jeg tror godt at vi kan blive enige om, at hverken MB eller BMW udelukkende er fornuftkøb... det er biler man bliver forelsket i - alt efter hvor temperamentet ligger.
Lige nu har jeg valgt at give (den fornuftige?) Volvo V70 en chance til og skal se en bedre model end sidst, det er en årgang 2004 2,4.
Profil slettet
09-04-2012 kl. 18:59
Jeg kunne tydeligt mærke forskel på de to V 70 jeg prøvede idag begge 140 hk på papiret. Nr to var helt klart chiptunet - stor forskel.
Profil slettet
11-04-2012 kl. 08:42
Hvem ved, måske vores nye nr. 1 bliver en MB...
Jeg kan få afløb for "det sjove" i vores bil nr. 1, så reservebilen behøver såmænd ikke at være så hurtig, men gerne føles solid og venlig (og ikke plastikagtig).
Den ene Volvo V70 med automatgear var slet ikke tosset - og så er jeg lidt begejstret for den gode plads bagi.
Så Volvo V70 el. Audi A6 - det er nok her jeg lander.
Tak for alle de gode råd! :-)