Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil med langt bagagerum

thomas larsen

thomas larsen
bruger siden
31-08-2008

13-08-2013 kl. 15:15

Da vi står i den situation at vi står og venter tvillinger, og samtidig har en større hund, er vi på udkig efter en ny (nyere) bil Vores behov gør sig ud for - 15.000-20.000km pr år, bestående af fortrinsvis blandet kørsel, men også længere ture til/fra Fyn/jylland samt Nordkøbenhavn. - "God" benzin/diesel økonomi - helst minimum 15km/l. Tænker selv diesel. Har aktuelt en fiat punto grande 1,3jtd som jeg har været meget glad for. -minimum 103cm i længden af bagagerummet, da der skal være plads til tvillingebarnevogn i længden (hunden skal kunne stå ved siden af) - ikke bestemt os for om det skal være en stationscar a.la. Mondeo, Passat eller lignende, eller vi er ude i en MPV a.la. Grand Scenic, Mazda 5 mm. - Ikke til familie container modellerne i form af Balingo og lignende. - kunne godt tænke mig tagræling, da jeg ofte har kajakker på taget. Dog intet must MPV´erne er tiltrækkende pga store lastehøjde, bagageplads mm, samt at sæderne på 2. række kan skubbes frem/tilbage således at der kan blive mere bagagerum plads. Var ude og prøve en Mazda 5 fra 2007 og manglede virkeligt skub ved tryk på gassen - synes dog ikke det samme var gældende for en 1,5 diesel 2012 Renault Grand Scenic. Stationscar er tillokkende grundet større udvalg, value for money (umiddelbart), billigere. Men har svært ved at finde frem til længden på bagagerummene på de enkelte modeller. Google hjælper desværre ej hellere meget her. Vores budget ligger på 100-250.000,- afhængig af stand, alder, km mm. Men da vi lige har købt lejlighed også, hælder vi mere mod at købe noget i den biligere ende. Håber på gode input, samt tænker at der må være andre som har været i samme situation, og derfor undersøgt længderne på de enkelte modellers bagagerum. Thomas

Dette indlæg blev 13-08-2013 15:19 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

thomas larsen

thomas larsen
bruger siden
31-08-2008

13-08-2013 kl. 16:56

christian schrøder

bruger siden
12-01-2009

skrev:
tja der er jo dacia lodgy , masser af plads , diesel og helt ny bil med 3 års garanti til 169000 , samme diesel motor som i grand scenic .

Dacia er lidt ude af billedet. Nok meget billig ifht hvad du får, men føles bare lidt for plastik agtig. Nok mest til en 2-3 måske 5 år gammel bil som har taget det meste af afskrivningen (dyre del) og som alligevel er af en vis kvalitet.

Var ude og se på en mazda 5 fra 07 - den havde umiddelbart større bagagerum end Grand Scenic. Samt at 2. række kunne rykkes helt frem til forsæder så der blev rigtig meget plads.

Kan ikke helt bestemme mig for designet på C4 Grand Picasso - Vakler lidt imellem ok, til hæsligt, alt afhængig af dagen. Men er jo også en smagssag. Ihvertfald mere til Grand Scenic. Dog også set på Grand Scenic II - den med den grimme bagende, men så er C4 måske alligevel pænere. Kan sku ikke bestemme mig. Dog ikke været ude og kører i den endnu.
Mangler også at prøvekører Pegeut 5008, men ser ud til at være meget lækker designmæssig (ifht det er en MPV)

Seat XL har umiddelbart ikke nær så langt bagagerum, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Den og så Toyoya Verso og VW Touran.

Skoda Superb Combi er fandme også en lækker bil. Men lige i den dyre ende af budgettet :-(

Nogen som har målene på Skodaen og Vectraen i længden?

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2013 kl. 18:28

Jeg vil ivrigt foreslå en rustvogn. Der kan snildt overnatte 2 og har set en ældre Ford Scorpio til salg i Herlev.

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2013 kl. 21:51

Hvis jeg var dig? ville jeg tage dine autostole med ud til de bilmodeller du er interesseret i, her vil du hurtigt opdage at MPV modellerne er super indrettet og tilpasset til netop børnefamilien.

Bare det at du ikke skal brække ryggen hver gang du skal spænde barnet fast, samt have passagere med på midtersædet. Der er en MPV bare 100 gange bedre.

Men går du mere op i design, km/l og komfort, skal du kigge efter en st. car.

Du skal ikke købe en diesel med det "lille" årlige kørselsbehov. Du får bare store udgifter ud af det og de penge kunne sikkert bruges på de 2 små i stedet ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

thomas larsen

thomas larsen
bruger siden
31-08-2008

14-08-2013 kl. 12:59

nils berg

bruger siden
04-10-2012

skrev:
Hej Thomas
Adac.de har meget udførlige test af biler med alle mål på bagagerum.
Mvh Nils

Fedt. Det vil jeg lige tjekke op på

thomas larsen

thomas larsen
bruger siden
31-08-2008

14-08-2013 kl. 13:03

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Hvis jeg var dig? ville jeg tage dine autostole med ud til de bilmodeller du er interesseret i, her vil du hurtigt opdage at MPV modellerne er super indrettet og tilpasset til netop børnefamilien.

Bare det at du ikke skal brække ryggen hver gang du skal spænde barnet fast, samt have passagere med på midtersædet. Der er en MPV bare 100 gange bedre.

Men går du mere op i design, km/l og komfort, skal du kigge efter en st. car.

Du skal ikke købe en diesel med det "lille" årlige kørselsbehov. Du får bare store udgifter ud af det og de penge kunne sikkert bruges på de 2 små i stedet ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

problemet er at vi hverken har barnevogn eller barnestole endnu. Køber således barnevogn ud fra bilen og bil ud fra barnevognen. Så bliver nød til at danne mig et overblik først.

Ifht Diesel. så ved jeg ikke om de små diesel biler a.la. Fiat punto grande er anderledes, men har aldrig haft nogle problemer. Og kører generelt ca 16-17km/l ved alm blandet kørsel i by mm. Selvfølgelig langt længere på langture. Men ifht angivet på 22.2, så synes jeg det er fornuftigt.

Ingen tvivl om at MPV er lækker ifht dagligdagen, og formodentlig også det som vinder. Men vil gerne lige undersøge markedet for st.car da de alt andet er "mere" bil at køre i.

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2013 kl. 17:52

Overvej træk og en Thule Easybase, det fungere meget bedre og sviner ikke inde i bilen

Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk

thomas larsen

thomas larsen
bruger siden
31-08-2008

14-08-2013 kl. 19:20

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Overvej træk og en Thule Easybase, det fungere meget bedre og sviner ikke inde i bilen

Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk

Går bare ikke helt med en tvillingevogn tænker jeg. Den er pænt bred

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2013 kl. 20:04

Den er vist 50 cm dyb og barnevognen må jo godt stikke ud over selv basen.