Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

benzin ell diesel.37000km.dieselpartikelfilter pris

Profil slettet

Profil slettet

04-09-2011 kl. 21:35

hej. er virkelig i tvivl om jeg skal gå over til bensin i stedet da der jo kan komme kæmpe regninger på det partikelfilter som en ny diesel er udstyret med udskiftningen af dette er jo ret dyrt.og kan sætte hele besparelsen over styr. Jeg skriver det fordi der er et lignende indlæg herinde hvor en skoda ejer blev repræsenteret for en regning på 21000kr til sin skoda superb.for sådan et filter min egen har ikke dette filter. mit valg er vw golf 1,2 86hk eller vw golf 1,6 tdi 105 hk eller skoda octavia i lignende udgaver. hvad er dine erfaringer mht dette filter og har du haft regninger af lignende karakter med din diesel bil. jag mener det er bondefangeri mht diesel partikel filters pris

Dette indlæg blev 07-09-2011 14:55 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-09-2011 kl. 09:19

Kører du 37.000km årligt ??
I så fald vil det da være , næsten tåbeligt, ikke at vælge diesel.
Hvis du er så nervøs for partikelfilteret, så køb dog en serviceaftale.
Masser af biler kører iøvrigt flere hundrede tusinde kilometer uden at skifte filter.

Dette indlæg blev 05-09-2011 09:20 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2011 kl. 18:37

hej

Jeg har læst jeres kommentarer og kan godt gennemskue problematikken om hvad der kan betale sig og jeg vil hellere betale lidt mere for benzin end en kæmpe regning fra et værksted.

måske skal jeg overveje om jeg enten skal have en service aftale eller købe en benzin model

Det er en ting som mange bilejer skal overveje ved køb af en bil hvor der ikke kan trækkes andet fra end km til og fra jobbet.

jeg har talt med en vw forhandler om prisen på partikelfilter til golf 6 og der siges i røret fra vw at prisen variere fra model til model fra 6500kr til 16000kr og det er meget dyrt og hvor ofte skal sådan et filter skiftes.?

MON.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2011 kl. 14:48

jeg har læst om jeres argumenter og har set og læst i penge og privat økonomi at feks en

skoda octavia koster i benzin classic udgave 105 1,2 turbo kan jeg købe helt ny fra 204,000kr.
og en diesel samme udgave 239,000kr
prisforskel ca 35,000kr og mere i mdr ydelse pr md
og der må jeg jo sige jeg kan få meget ekstra service for de penge.
når jeg spørger en sælger siger de alle at diesel en helt klart at foretrække med jeg mener det er fordi der er mere service og større regninger med den motor type og derved mere profit til forretningen.
det drejer sig om at hente så mange penge over disken som overhoved muligt.du skal have metallak måtter og alt muligt som ikke er nødverndigt.og inden du har set dig om koster bilen lige pludselig 15,000kr mere end du havde regnet med.
jeg tror jeg går efter en benzin som har gået lidt 5000km til 15000km.
der er som regel et stort afslag på prisen.

jeg ser frem til jeres svar
jeg kan umulig være den eneste som har haft disse overvejelser.
mvh kenn

Dette indlæg blev 07-09-2011 14:54 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2011 kl. 17:55

det er dejligt at der er så stort engagement herinde.Hr K.S

jeg vil stadig overveje hvad jeg vil og skal gøre.

måske der er nogle skoda ejere som vil give deres mening til kende omkring deres erfaringer med deres skoda.

mvh kenn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg