Bilbasen Forum
Audi A4 Cabriolet til ca 120.000 Multi vs Manuel ?
Casper S
bruger siden
18-12-2017
19-12-2017 kl. 10:22
Jeg overvejer at købe ovenstående og har indtil videre kigget mest efter 3.0 benzin modellen, men kan nu se multitronic gearkassen bliver svinet over nettet.. Eller både rost og svinet.. Når den virker spiller den ret godt, men går det galt så kan det åbenbart nemt gå rigtig galt.
Jeg gad virkelig godt have en med aut kasse da jeg bor i Kbh og er godt træt af manuel gear i myldretrafikken, men vil så samtidig ikke kunne sove om natten med tanken om at gearkassen pludselig står af og det så koster det formue. :(
Skal man holde sig fra multitronic ved brugtkøb ?
Hvad ville I gøre eller anbefale ?
/Casper
Casper S
bruger siden
18-12-2017
20-12-2017 kl. 11:19
Ja det er jo en ældre dame så er også fristet til opgive aut gearkassen.. Desværre.. Ville være skod at skulle smide 50K på en gearkasse til en 120K vogn :(
Har kigget rundt og kan ikke finde andre cabriolet'er i nærheden af den prisklasse som er pæne.. Synes personlig A4'ern er ret lækker.. Og slet ikke med ståltag. Måske nogle enkelte SLK'er, men de er endnu ældre og kun 2 personers.
Kender godt til risikoen ang taget, men den skal ikke stå direkte på gaden, men i en baggård. Måske det hjælper lidt på det.
H P
bruger siden
06-01-2004
20-12-2017 kl. 16:04
Ja, der er en risiko, men en automatgearkasse er bare lidt federe.
Få bilen grundigt tjekket inden købet, så går det, forhåbentligt, ikke helt galt
Casper S
bruger siden
18-12-2017
21-12-2017 kl. 09:12
Er et FDM tjek de 2300,- værd ? Eller er der et andet bedre alternativ ?
H P
bruger siden
06-01-2004
21-12-2017 kl. 11:28
Alternativet kan være et Audi-værksted, de kender bilens svagheder bedre, og det kan nok gøres billigere.
Den løsning havde jeg valgt
Profil slettet
21-12-2017 kl. 18:54
K S
bruger siden
21-12-2017
skrev:
Audi har generelt mange meget dyre problemer. En Audi mekaniker tjener 1.000,- kroner i timen. Premium kvalitet er det ingenlunde. Hvad betaler du egentlig for?
Forkert søde KS.,Han tjener 36.000 kr om månedet.
Men du kan jo heller ikke regne, så det er nok derfor.
Casper S
bruger siden
18-12-2017
21-12-2017 kl. 19:23
Profil slettet
21-12-2017 kl. 19:48
Casper Gammel
bruger siden
18-12-2017
skrev:
Går ud fra K S mener værkstedet tjener 1.000.- i timen, men det gør de vel på alle autoriserede værksteder. Har en Peugeot nu og har været forbi Peugeot en enkelt gang og spørge på rep priser, og det var helt latterligt dyrt..
Selvom timelønnnen ex er 1300 kr incl moms hos BMW, så 'tjener' firmaet det jo ikke.
Der er som bekendt moms, skat, udgifter til husleje, løn til mekanikere, leje af bygninger, køb af dyrt værktøj og udstyr samt efteruddannelse mv.
Og selvom autohjørnet på østre hulevej kun tager 450 kr, så får man sikkert hvad man
betaler for
Profil slettet
22-12-2017 kl. 06:27
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Tro du bare på det....
Dit famileværksted betaler formentlig ikke skat, det hele er sort arbejde, så klart du ikke ved så meget om regnskaber og buisness.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-12-2017 kl. 15:55
Det er rigtigt at Audi og mange andre autoriserede værksteder har nogle høje timepriser.
Det er bare sjældent de bruger disse timepriser til noget.
Mange gange er der en fast pris på service.
Jeg har flere gange haft den gamle A6 på autoriseret værksted.
Først gennemgår de bilen sammen med kunden, og finder ud af hvad der skal laves.
Dernæst får kunden en pris. Og kunden ved nøjagtig hvad det koster før bilen afleveres.
De gange jeg har brugt Audi, har prisen holdt. og hvis noget har drillet, og derfor taget længere tid, har Audi så bare tjent det mindre.
Når man så henter sin bil efter service, bliver fakturaen gennemgået med kunden, så man er enig om hvad der er lavet, og hvad det har kostet.
Sammen med fakturaen ligger også det skema som mekanikeren har brugt til at tjekke af efter, med mekanikerens underskrift.
Selvfølgelig kan der snydes, men hvis noget er tjekket af, og detså ikke virker, ved man hvem der har snydt.
Hos en fri mekaniker arbejder man ofte på timeløn, og hvis noget driller, er det kunden der må betale.
Uanset hvilket værksted man vælger, handler det om tillid.
Hilsen Lars
Profil slettet
22-12-2017 kl. 17:36
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017
skrev:
Dit famileværksted betaler formentlig ikke skat, det hele er sort arbejde, så klart du ikke ved så meget om regnskaber og buisness.
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.....
Hvis du besad antydningen af intelligens, ville du måske overveje, hvorfor timeprisen på de autoriserede værksteder er højere på en Audi A3 end på en Seat Leon - trods at de er samme bil med samme teknik. De frie værksteder har sjovt nok ikke behov for at skelne.
Der er dygtige, autorisede værksteder (jeg anvender skam selv et af slagsen), men der er i høj grad også dygtige - i nogle tilfælde dygtigere og billigere - frie værksteder.
Men du har måske læst i dine tyske blade, at man skal køre på autorisede værksteder?
Du skal slifte de tyske magasiner ud med berlingske buisness, så vil du også få det meget bedre med dig selv.
Og så vil du også få en lyst til at skrive pænt her, det vil mange sætte pris på.
Profil slettet