Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi 80 brugtvogn tilbud, godt eller skidt?

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2013 kl. 17:24

Hejsa. Jeg har fået et tilbud på en ældre Audi 80 2.6E fra 1995 med Automatgear. Han vil have 5000 kr. for den, men tilgengæld har den gået 300.000 km. Min ven siger at ham der har haft bilen før min ven, har haft den fra ny af, og der har ikke været problemer med den. Den eneste ting er at hvis bilen er helt kold skal den stå i ca. 1 minut før den kører. Dvs. Hvis man starter den, sætter gearet i D når motoren er kold så kører den ikke. Den sygdom har Audi'en haft fra start. Ville det være et dårlig el. godt køb? Ved ikke så meget om de ældre Tyske audi, men har på fornæmmelsen at det stadig er en kvalitetsbil. Hvad skal jeg være opmærksom på? Ser det også lidt sådan som at hvis der skulle ske noget med bilen, så er 5k ikke det værste at miste set i forhold til hvis man købte en bil dil 40.000 kr. Venlig Hilsen Simon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2013 kl. 19:43

Audi 80 har et rigtig godt ry som brugt vogn og da den er fra midt 90`erne bør vægtafgiften være lavere end på biler efter 1997.

En bil køre ikke 300.000 km uden problemer, så det skal du ikke tro på, men er den vedligeholdt og er servicebogen udfyldt? så er du være sikker på at den er holdt i god stand.

En Audi 80 er heller ikke en typisk ungdoms bil, så den er nok kørt pænt vil jeg tro.

Jeg ville ikke have noget problem med at købe en brugt Audi 80, men nu har jeg heller ikke set bilen ;-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2013 kl. 23:46

Nu er det jo svært at vurdere hvor meget en ældre audi kører kilometer mæssigt, men hvor meget plejer de at ligge på før de bugger under? er 300.000 max, eller kører de hvis man passer på den op til 4-500.000?

Man kan se på bilen at den har været velholdt. Inden i er den stortset i perfekt stand, ved dog ikke så meget om servicehistorien, andet udover den sygdom med automatgearkassen - som jeg også er lidt luren ved.
'
VH Simon

Dette indlæg blev 06-03-2013 23:52 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-03-2013 kl. 17:16

@Volle, en trådstarter spørger på en Audi 80, og dit råd til ham er at han skal holde sig væk fra Franske biler ? Hvad har det med denne tråd at gøre? Et forum som dette er en sjov og spændende mulighed for at debatere forskellige emner om biler, og du har ret til en mening som alle vi andre "biltosser" .
Personligt vil jeg ikke have noget imod at diskutere med dig, men alting på sin rette plads, jeg vil opfordre dig til selv at starte en tråd med dine meninger om Franske biler, jeg skal nok kommentere den, på saglig vis, men når du "spammer" en helt anden tråd, så må jeg give KS ret, det er ikke seriøst.

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2013 kl. 18:01

Denne tråd er et glimrende eksempel på hvorfor jeg ikke fremover agter at benytte mig af hverken Bilbasen eller deres forum.

Dette indlæg blev 08-03-2013 18:01 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-03-2013 kl. 21:49

christian schrøder skrev:
jo men han er jo svær at ignorere i alle tråde , og har prøvet i et par år nu (skrevet med et blink i øjet)

Er det fordi du ikke kan finde ordentlige modargumenter, eller er det fordi du har et indgående had til franske biler, at du ikke bryder dig om, at der er nogen der taler varmt om disse?

Jeg skal indrømme, at alle KS's indspark med "forum troll - venligst ignorer" er lettere irriterende og unødvendige, men folk som dig, der systematisk sviner manden til, fordi han taler varmt om nogle biler, OG kommer med dokumentation for sine påstande, er langt mere irriterende, og ødelæggende for dette forum.