Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

81 hk... er det nok ? Opel crossland

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2018 kl. 17:16

jeg købte sidste bil for 14 år siden og det var ikke meget overvejelse bag det.
Nu skal den skiftes og har set mig lidt lun på Opel Crossland
Har fået et tilbud på en Opel Crossland Enjoy som virker ok.

har prøvet en model med en større motor og bilen passer mig fint.

Men har en ide om at 81 hk (ingen turbo eller andet) er lidt lille til en bil i den vægtklasse.

Bilen er primært til 2 x 14 km på job.. blandet landevej/by... Og så sjælden på motorvej.

Er jeg helt væk eller er det nok idag... ( den gl har 106 hk, så det er heller ingen racerbil)

Vh Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

04-01-2018 kl. 17:48

Hvis ikke du er til race eller hurtige overhalinger, så går det fint med 81 hk.

Men må den godt være lidt kvick, så vil jeg nok mene du skal kigge lidt flere hk.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2018 kl. 17:59

Mange tak for svar.. Er ikke til race / kvikke overhalinger.. Tror nærmest jeg er en kedelig billist..

Jacob Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

04-01-2018 kl. 18:19

Har du ikke mulighed for at afprøve bilen med den svagere motorisering? Evt hos en anden opel-forhandler?
For hvis du kun har prøvet en demobil med større motor/evt højere udstyrspakke, kan det måske være, at du bliver lidt skuffet, når din nye bil så er bestilt hjem...
Så jeg synes da, at du skal træffe din beslutning på så oplyst grundlag som muligt ved at have prøvekørt bilen med 81 hk.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2018 kl. 20:27

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

hvaf budget handler i ud fra ??
ca 200.000 +/-

Dette indlæg blev 04-01-2018 20:28 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2018 kl. 20:57

det jeg er faldet for ved crossland er den lidt høje indstigning. men det er ikke et krav.. Har været ude og kigge lidt forskelligt, dog uden at der er noget mærker der er fortrukken. Så er blevet ved med at vende tilbage til Crossland....

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2018 kl. 21:34

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Sad og kiggede lidt og de biler her burde falde inden for jeres budget

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Mazda/CX-3?make=Mitsubishi&model-Mitsubishi=ASX&make=Suzuki&model-Suzuki=Vitara&Fuel=1&YearFrom=2017&YearTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=250000&MileageFrom=-1&MileageTo=10000&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=true&IncludeSellForCustomer=true&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=true&IncludeLeasing=true

Mener at de måske også kunne være gode bud men som en anden skrev så syntes jeg du skal prøve bilen i det setup du ønsker at købe den i

Mange tak :-)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

05-01-2018 kl. 11:48

Vi har en flok Rio'er i brug.

der er både 1,2 sugemotor 82 hk og 1,0 Turbo 95 hk(tror jeg)

1,2 er ikke nogen racer, men den gør det egentlig godt nok, vil man overhale så må man bare 1 eller 2 gear ned, så går det fint.

1,0 Turbo er en helt anden raket. Den farer op i fart meget hurtigere end 1,2'eren. Er selvfølgelig også en nyere model, men føles også mere færdigbagt.

Visse af mine kolleger synes 1,2'eren er dårlig, og utrolig langsom. Jeg lever fint med den. Kører selv privat 184 HK eller 95 hk afhængig af fruen ikke skal bruge den store. Selvfølgelig er 184 hk sjovere. Men det er reelt ikke et behov.

Synes Esbens forslag om SUV lyder fornuftige, Seaten, bør kunne indfri ønskerne. ALternativt ville jeg kigge på MAzda 3 eller Suzuki Vitara(en af mine kolleger har en i diesel og den er altså imponerende med 22-23 kml i snit)

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2018 kl. 16:25

Siger mange tak for jeres gode svar. Er i gang med at se på flere at de nævnte modeler..

Køre selvfølgelig en smule mere end bare fra A-B (arbejde) men det er ikke meget

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-01-2018 kl. 00:37

Crossland slår alt i indstigning og sæder !!1 Har ikke selv kørt den, men ville nok tage 110hk model ....i enjoy udgave 202.000. i en udstyrsvariant højere 218.000, der får man fuld autoklima, alufælge, og bagagerum kan flyttes/forskydes, plus bilen i 2 farvet.

Seat Arona køre super, men dårlig/lille indstignings hul. sæder ikke justerbar iforhold til crossland. Motor/gearkasse sublim i Seat'en.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2018 kl. 22:22

Vil bare lige sige tak til dem der sagde jeg skulle prøve den ønsket model og ikke bare den i nr større.. 81 Hk er for lidt til den bil.