Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

7 personers bil

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

11-10-2011 kl. 13:32

Hej alle Vi er en familie på 5 og regner med at blive 6 stykker snarest :-) Vi skal ud og finde en bil der kan transporteres os alle og gerne med plads til vores 2 hunde også. Vi kan godt li at tage på bilferie om sommeren så der skal være plads til lidt opparkning også. Vi har selv været ude og se på Sssangyong Rodius. Den kunne vi rigtig godt li og den lå heller ikke for højt i pris. Mellem 100.000 - 130.000 for en 2006 model, kørt omkring 130.000 km. Vores eneste usikkerhed her er selvfølgelig at denne model/mærke ikke sælges i dk mere. Er reservedele så hundedyre eller umulige at få fat på?? Men tilbage til hovedspørgsmålet! Hvilke biler er der på marked, som kunne være interessant for os? Håber i gider hjælpe mig her. mvh Christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2011 kl. 14:44

hvad med en Kia carnivel som camper udgave dem kan du købe til en ok pris.

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

11-10-2011 kl. 15:24

Mit problem med en Reanault Grand Scenic er pladsen når alle sæder er i brug. Kan ikke rigtig se hvor mine to hunde skal være :-( Ellers en fin bil.

En Carnival har jeg prøvet men den virker/føles som en rigtig discount bil. :-(

Ja ved godt at jeg er krævende, men når man skal købe sådan en bil så skal det helst være den rigtige i første valg. Er min erfaring at man taber en del på vidersalg at sådanne biler.

vh
Christian

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2011 kl. 15:35

Du skal nok op i en minibus med de krav og der koster de en del mere hvis du ikke skal købe en med + 350.000 km på tælleren.

En Renault Grand Espace kunne være et godt bud ? der er plads til hundene når alle sæder er i brug.

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2011 kl. 21:10

Måske sådan en som den her, den vil ihvertfald være noget af det billigeste med max plads.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/dobl/14-pano-family/932762

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

12-10-2011 kl. 08:42

ja jo, men med 5 mennesker, 2 hunde + oppakning så er de 77 hk den er udstyret med squ ikke meget :-( Men igen et godt bud

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

12-10-2011 kl. 08:44

Til Tom Marquardsen: Tak for rådet, skal ud og se på en her i weekenden men den skal helt sikkert forbi fdm til en lille test før jeg sætter min underskrift nogen steder hvis altså vi ender op med sådan een.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

12-10-2011 kl. 09:33

hvad med sådan en Ford Galaxy som denne?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/galaxy/23-trend/932999

Du kan evt også finde seat alhambra eller VW sharan. De er stort set ens.

Men hvis i fjerner det ene sæde, ved jeg ikke om der er plads nok.

Men da i er noget begrænset økonomisk, bliver det svært at finde noget der er meget bedre.

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

12-10-2011 kl. 10:23

Ford Galaxy ser ganske fornuftig ud mht plads. Måske vi skulle prøve en tur i sådan een. Nogle ting vi skal være opmærksom på med sådan en fætter??

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

12-10-2011 kl. 20:36

Som far til fire, kender jeg udmærket problemet. Vi kørte i mange år i en Fiat Multipla, og da den skulle udskiftes for et par år siden, tjekkede jeg langt de fleste af de biler der er på markedet. Desværre er langt de fleste, det jeg kalder 5+2, altså med to forholdsvis små sæder på tredje række. Det er også et problem at finde plads til bagage med alle sæder i brug. Ssangyoung Rodius kender jeg ikke indefra, men ellers tror jeg jeg har set langt de fleste modeller, der findes. Kriteriet for mig var plads, jo mere jo bedre. Med det in mente endte jeg med en liste med følgende modeller, der kunne bruges:
MB Viano
VW Multivan
Fiat Scudo/Citroen Jumpy/Peugeot Expert
(Disse modeller er nærmest en slags minibusser)
Ford Galaxy
VW Sharan
Seat Alhambra
Citrion C8/Peugeot 807/Fiat Ulysse
Renault Grand Espace
Chrysler Voyager
Kia Carnival
Huyndai Trajet
Toyota Previa

Det er ikke let at finde nogen af disse i god stand til en fornuftig pris - men mheld og lykke med jagten.

Kim Rasmussen

Kim Rasmussen
bruger siden
24-04-2006

28-11-2011 kl. 19:43

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

28-11-2011 kl. 20:53

Det ser ud til at være en lækker bil, men nok lige en tand over hvad jeg vil bruge på en brugt bil :-)

Held og lykke med salget.

vh
Christian

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

30-11-2011 kl. 15:42

Er du kommet nærmere?
Jeg vil da gerne foreslå dig den bil, der passer jer 80 % af tiden... De 20 % må man så være kreativ - f.eks. en tagboks eller lignende til ferien.

Men jeg har ikke hund - og ved så ikke lige hvad I gør med dem...?

Vi har en Opel Zafira - her er der altså ikke noget plads, når alle 7 sæder er i brug. Men vi bruger kun 6 ad gangen - og derfor har vi en halv stationcar til overs - og ja, jeg ved godt, at der så ligger bagage meget tæt ved et af vores 4 børn :-(

I må nok gå på kompromis med et eller andet, hvis I skal have en bil, der kan opfylde det hele - og i hvert fald hvis I skal havne omkring 120.000 kr. og ikke have alt for høje reparationer og værdifald og brændstofsudgifter...

Se mit regnestykke på vores bil her: http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/hvad-skal-man-forvente-det-koster-at-have-bil/25764

I øvrigt fedt med 4 børn! Og rigeligt af arbejde :-)

Christian Ljørring

Christian Ljørring
bruger siden
18-10-2007

13-12-2011 kl. 15:17

Jeg er kommet så langt at jeg har droppen at købe en Ssangyong. De biler jeg har været ude og se på har alle været 4-5 år gamle og alle med begyndende boble rust i lakken.

Jeg har været ude og se på Renault Grand Scenic og også en Zafira, prisen taget i betraktning så finder jeg Renaulten mest attraktiv. Men vi ligger ikke helt fast på noget endnu.

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2011 kl. 18:30

Hej Christian

Vi er en familie, som for nogle måneder siden gik fra 4 til 6 personer. Derfor var vi i samme dilemma som dig (dog har vi ingen hund).

Der er masser af 7 modellers biler at vælge imellem, men skal hele familien på tur, så skal minimum 1 person sidde på 3. række, og dette medfører så også, at bagagerummet samtidig bliver halveret. Så vi gik efter en 6 personers - hvor markedet begrænsede sig til Fiat Multipla og Honda FR-V.

Multiplaen er ikke lige mig..... (så har jeg udtrykt mig diplomatisk :-), så vi har købt en FR-V. Om der er plads til 2 hunde i bagagerummet kommer vist an på, hvor store hunde du har - men skal du have hele familien på tur inkl. hunde + bagage, bliver du nødt til at sætte en boks på krogen til bagagen (Thule tilbyder nogle fine modeller).

Vi er glade for Hondaen - købte en 1,8 benziner. Den har en smidig motor, lækker gearkasse, stramme køreegenskaber, og så synes jeg den har et godt design - nu vi befinder os i den boldgade, hvor bilen også skal være praktisk.