Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

2 x diesel, eller?

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2011 kl. 13:08

Hejsa Vores gamle Primera har efterhånden aftjent sin værnepligt hos os og skal -også pga. jobskifte- skiftes. Jobskiftet medfører flere km per dag for kæresten - fra ca. 15-20 km dagligt til 45-50 km. De 40 af dem er 2x20 km på motorvej. Bilparken består derudover af en Swift, diesel, som jeg bruger til ca. 100 km kørsel de fleste dage. 70 af dem på mortorvej. Mit spørgsmål går primært på om vi kan/skal/bør gå efter (endnu) en diesel eller skal satse på benzin. Vi er ude efter noget nyt eller nyere i størrelsessegmentet Ford Focus, Peugeot 307/308, Renault Megane osv. stationcar. Et yderligere twist er at kæresten bestemt ikke bryder sig om stationcarideen, så det kan være, jeg bliver ham, der skal køre i den nye(re) bil, mens Swiften bliver hendes. Men med 1 barn og et på vej i løbet af de næste par år, synes jeg at det praktiske hensyn må veje tungest :-). Det kan vi / I dog se bort fra for diskussionens skyld. Swiften kører i øjeblikket 20-25.000 km årligt. Den anden vil komme til at køre 10-15.000. Og måske omvendt. Jeg er med på at det er et godt stykke lavere end 'tommelfingerreglen' på 20.000 km årligt for en dieselbil, men når nu langt størstedelen af km er motorvej eller ture på +50 km på landevej, lurer jeg alligevel lidt på det. Altså, hvad siger I til spørgsmålet om vi vil kunne holde 2 dieselbiler kørende eller ej? Og er nogle mærker eller konstruktioner at foretrække frem for andre? Ser frem til at høre jeres input og meninger! Mvh Jesper

Dette indlæg blev 01-08-2011 13:09 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

01-08-2011 kl. 13:24

Hej Jesper.

Jeg ville helt klart købe en diesel mere.

Du kan uden problemer køre kortere tur i en diesel, under forudsætning at du også jævnligt kører længere ture, hvilket du jo efter din beskrivelse gør.

Afskrivningen på en dieselbil er også mindre på de fleste mærker,( se blot på brugt-priserne).

Den nye Citroen C4, kan købes for under 200.000,- for en 90HK diesel incl. a/c, sædevarme, tågelygter og fartpilot feks.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg