Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

2 voksne, 2 autostole og en på 10 år ny mindre bil

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2011 kl. 19:51

Jeg står og vil undersøge om vi kan skifte vores MPV ud med en mindre bil, vores bil er 185 bred og jeg regner med at den ikke må være mindre end 175 cm bred ? Jeg er i tvivl om hvilken bilmodeller der er at vælge imellem? kan jeg komme ned i en nr. mindre end golfklassen som typisk er på ca. 170 cm bred? vi har 80 % af tiden kun behov for 2 voksne og 2 i autostole, men når vi har behovet for 5 pladser, skal vi tit køre længere ture på + 30 km så min datter på 10 år skal kunne sidde ordenligt og ikke føle sig klæmt. Vi har før haft en Skoda Octavia 2002 og der var ikke særlig meget plads, selv om det var een stor bil, Så jeg søger jeres erfaringer med mindre biler og den plads jeg efterspørger. Prisleje ca. 1500 - 2000 kr i privatleasing ( ca. 220.000 kr i indkøb )

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-11-2011 kl. 11:28

Hvad med en mikro-mpv?
Kunne forestille mig at f.eks. Nissan Note kunne leve op til dne krav.
Ellers er jeg ret sikker på, at Opel Meriva kan, men den er så også lidt dyrere.

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2011 kl. 21:08

Det skal lige siges at jeg er ude efter gode leasing tilbud og jeg har kigget på Ford Focus, men er meget i tvivl om børnene kan være på bagsædet i længden, så deres ben ikke rammer forsædet?

Måske en c-max kunne være et bud, kan deres bagsæder forskydes i længden?