Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Yaris hybrid spørgsmål

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-08-2018 kl. 15:24

Kan en Yaris hybrid ikke få træk?

Under specifkationer bliver der ikke angivet nogen tilladt vægt?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-08-2018 kl. 15:28

OG hvordan kan det være en asiatisk 111 eller 112 hk er langsommere til 100 end en Fabia 95 hk

Tænker på på Yaris 1,5 111 hk eller en Suzuki Baleno Boosterjet 112 hk. Begge er langsommere til 100 end Fabiaen med 95 hk?

erling grete

erling grete
bruger siden
07-01-2006

12-08-2018 kl. 18:57

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Nej, Yaris hybrid kan ikke få træk :(
Det er et punkt hvor jeg selv har kritiserret Toyota negativt.

Auris må køre med 400 kg, kan ikke lige huske om det er med eller uden bremse.

RAV4 må køre med 800/1650 kg FWD/4WD4WD er ledt hurtig.

Prius (4), kan have træk, har ikke kikket på tallene, men jeg har set en i virkeligheden.

Der er lidt, et "issue" om hel og halv elbiler, hvis du skal køre med træk, skal du måske se på noget andet.
Læste en der langede ud efter elbiler, på det punkt på eb.dk

Jeg har læst på FB, at det (måske) frarådes at bakke med påhæng, med Auris Hybrid?
Om det er rigtig ved jeg ikke.

Der kan være mange årsager til at en bil er hurtigere fra den ene hastighed til den anden, end en anden bil :) Moment, hypper, gear kasse, det har en indflydelse.
Det er som at spille bil-kort, man kan altid finde noget på den en som er bedre end på den anden :)
For nogle år siden, havde vi en diskution i familie:
En e-UP føltes hurtigere i optrækket end en Yaris Hybrid. På papiret er Yarisen hurtigst fra 0 - 100, end e-UP'en. Men e-UP'en kan være hurtigere fra 0 - 50.
Den kan også bare føles friskere.

En langsomere bil kan også føles sjovere en end en hurtigere bil. Det lærte jeg selv, in '90'erne. Jeg købte en Carine-E udfra tal på papiret. Jeg har haft både en 2,0 og en 1,8, men jeg syntes at 1,6 var den sjoveste motor.
1,8'eren blev meget bedre da den kom i Avensis, og da de lavede VVT-i versionen blev det verdens bedste motor.

Personligt ville jeg vælge Yaris'e, men det er jo bare smag og behag

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-08-2018 kl. 19:32

Det er mine forældre der kigger, de er 70. Men min fader vil absolut ikke undvære hans anhænger.

Har ellers sagt til dem en yaris hybrid nog er det absolut sikreste ang nedbrud over tid. Men hvis ikke han kan få træk, så er den ude af billedet for sure.

Den gamle har kørt 3 Fabia'er ned, 330kkm, 250 kkm og 230 kkm. alt ialt ca 800 kkm tidligere. Nu har den en ældre SAAB de vil nedgradere til noget mere overkommeligt.

Dette indlæg blev 12-08-2018 19:34 redigeret af dets forfatter.