Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
vw up!prøvet hvad er din benzin økonomi i din småbil ca 1liters motor.daglig kørsel
Profil slettet
05-03-2012 kl. 21:50
Hej
har prøvet denne bil i weekenden og var meget imponeret over den en rigtig JOKER i denne klasse.
tjekkede så kører computeren som viste imellem 1/2 tank &3/4 tank og den viste at der kunne køres 320km til tom tank ØHHH der kan være 35 liter i tanken og der er måske 24liter tilbage hvilket er ca 13,3km pr liter i sådan lille bil
ved godt det er koldt og vinter og mange små ture pga prøvekørseler med 13,3 er ikke meget.
prøvede også en skoda citygo da forhandleren ligger lige ved siden af samme motor 75 hestekræfter havde næsten fuld tank og der viste kører computeren 540km på samme tank 35 liter som viste næsten fuld tank ca 30liter den viser ca 18km pr liter
lidt mærkeligt og ret stor forskel på de 2 biler.
i øvrigt kunne jeg bedst lide af kører i skodaen den virkede bedre skruet sammen og mere lydløs under kørsel.
Profil slettet
06-03-2012 kl. 12:01
Der er kun en måde at måle brændstofforbruget på.
Tank bilen op - kør et antal kilometer - tank op igen.
Sammenhold antal kørte kilometer op med forbrugte liter .
Glem at om forbrugsmåler. Indikator af rest-liter i display og hvad der eller findes af finurlige instrumenter i din bil`s display. Det er alt sammen "tekniske" målinger der ikke nødvendigvis har noget med virkeligheden at gøre.
Tank bilen op - kør et antal kilometer - tank op igen.
Sammenhold antal kørte kilometer op med forbrugte liter .
Glem at om forbrugsmåler. Indikator af rest-liter i display og hvad der eller findes af finurlige instrumenter i din bil`s display. Det er alt sammen "tekniske" målinger der ikke nødvendigvis har noget med virkeligheden at gøre.
Profil slettet
06-03-2012 kl. 17:02
I de 3 uger jeg havde stillet en UP til rådighed i forbindelse med noget arbejde i Tyskland, opnåede jeg et gns-forbrug med vinterdæk, kulde og alskens elektriske-happengut ca. 18 på literen ved blandet kørsel. Nuvel havde bilen kun 8000 på tælleren da jeg fik den, og 13000 da den blev afleveret, så forbruget er nok noget bedre til sommer.
Men det er en fin bil, dog syntes jeg ikke helt kvaliteten indendørs lever op til Picanto og i10, men det er jo en smagssag.
Men det er en fin bil, dog syntes jeg ikke helt kvaliteten indendørs lever op til Picanto og i10, men det er jo en smagssag.
Profil slettet
06-03-2012 kl. 21:23
C S skrev:
I de 3 uger jeg havde stillet en UP til rådighed i forbindelse med noget arbejde i Tyskland, opnåede jeg et gns-forbrug med vinterdæk, kulde og alskens elektriske-happengut ca. 18 på literen ved blandet kørsel. Nuvel havde bilen kun 8000 på tælleren da jeg fik den, og 13000 da den blev afleveret, så forbruget er nok noget bedre til sommer.
hej c.s.
Det lyder jo lovende at den up! du har haft i 3 uger ca kørte 18 på literen i gennemsnit. i vinter perioden.
mvh kenn
Profil slettet
11-06-2012 kl. 17:41
Tobias Skov skrev:
Hej Kenn..
Jeg har været ude og teste 8-10 forskellige af både UP og CITIGO, og med alm. kørsel får jeg imellem 4 og 5L/100km altså imellem 20 og 25 km/L.
Det er vel og mærket med god fart og tempo over feltet, hvor jeg også køre på motorvej med op imod 140 km/t og målt over afstande på 20-50 km.
Jeg har selv lige skrevet under på en CITIGO 75 HK og prøvede en god blandet tur i den inden jeg skrev under hvor mit forbrug hed 4,6l/100km. altså lige omkring 22 km/l... Men det skal også tilføjes at jeg er god til at se frem i trafikken og køre økonomisk uden at køre pensionist kørsel...
Så kunne det være mere spændende at se hvad den reelt kører over 10-15 tanke. Over 20-50 km kan man ikke rigtig regne med det. Er det mål over kørecomputer eller den rigtige metode med at fylde op og regne ud? Kørecomputeren i Up! er lige lovlig optimistisk - da jeg havde en som lejebil i Tyskland i 3 uger, viste den mellem 3-5 for meget, ift. det reele tal.
For 20-25 km/l ved 140 er da en sensation så - det lyder lidt for godt til at være sandt. Det skulle da være den første bil i verden der går så langt ved den hastighed...
Mvh C S
www.e-bil.dk