Bilbasen Forum
vw polo 1,6 tdi bluemotion.27km pr ltr.JEG FIK RET.SE MOTOR NR 2 2012.
Profil slettet
16-02-2012 kl. 16:33
Profil slettet
16-02-2012 kl. 17:53
Jørgen Nielsen skrev:
ja, jeg har kørt wv, den bedste dag i mit liv var da jeg gik over til TOYOTA.
Deres service er fantastisk og deres biler uden fejl....
hvilken toyota har du,jørgen og hvad kører den på literen.
mvh kenn
Profil slettet
16-02-2012 kl. 19:04
T i
bruger siden
17-06-2006
16-02-2012 kl. 20:19
For det første er det opgivne forbrug resultatet af en "laboratorietest" som giver en sammenligning mellem forskellige biler, men som desværre ikke har så meget med virkeligheden at gøre. Her skal man især bemærke at testen overvejende er baseret på landevejs/bykørsel, hvorfor den især ikke har meget med forbruget ved motorvejshastighed at gøre.
For det andet kan du jo ikke bruge testforbruget i en bil test til noget som helst. I de fleste test jeg har læst skriver de i øvrigt direkte, at de netop ikke har kørt økokørsel og at bilen har fået lov til at bestille noget.
Har selv kørt mange pendler kilometer i en Skoda Fabia 1,6TDI. Ved bevidst økokørsel stort set uden overhalinger/forudseende kørsel på landevej med 80-85km/t kører den 27-28km/l (enkelte tilfælde helt op imod 30km/l) (den er opgivet til 23,8). Hvis man istedet kører 90-95km/t med nogle overhalinger/frisk kørsel kører man pludselig kun omkring 22km/l og på motorvej er forbruget selvfølgelig endnu højere.
Herudover er korte ture med koldstarter, frisk kørsel etc. ødelæggende for forbruget.
Så min erfaring er at bilerne godt kan køre det opgivne. Men det kræver bevidst økokørsel, moderat hastighed, længere ture etc. Såfremt man afviger fra dette falder straffen prompte.
Dette indlæg blev 16-02-2012 20:20 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
19-02-2012 kl. 21:45
JG B skrev:
sikke noget vås alle biler kan opnå det de er opgivet til det er bare et spørgsmål om idioten der sidder bag rattet desuden har fabrikkerne målt det mere eller mindre samme måde da de skal opfylde en eu norm for ellers kunne de jo pynte helt vildt på tallende. min nabo hyundai i10 jeg ved ikk hva den er opgivet til men når han køre i den får han ikk mere end 11 km/l skal han så os klage hyundai over sin brænstoføkonomi????
ja Hr JG,B
Der er da ikke nogen grund til at finde sig i hvad som helst,og da din nabo købte som bil er jeg rimelig sikker på han selv lagde vægt på at hyundai havde en helt usædvanlig garanti på 7 år garanti.
det er jo rent lokkemad til os kunder.kan man ikke lokke med det ene må man finde på det andet.og damer på køleren er ikke nok i dagens danmark.
men hvad med dine egen bil.? JG,B
Profil slettet
21-02-2012 kl. 19:23
Det er da dejligt at du har en bil som du er tilfreds med men jeg mener stadig at det er falsk reklame at bilde folk ind at netop deres bil kører næsten 40%mindre på literen.det kan bilve mange penge for os forbrugere med et stort kørselsbehov.
Mit råd til jer som skal have en ny bil er at LEJE den en weekend og se om den er noget for dig inden du bruger rigtig mange penge.