Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Golf eller hvad?

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2017 kl. 09:46

Ja det er ikke nogen nyhed - det er referencen alle de andre (forgæves) prøver at stræbe efter.

Og prisen er nu overraskende god sammenlinget med Korea/østen produkter.

Vil ønske jeg havde råd til en.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2017 kl. 14:05

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Jep fed bil undre mig bare den de omtaler kun har 130 HK
min 1,4 superb har 150

Der er nu 2 versioner. 1,5 tsi act (130hk) og 1,4 tsi act (150hk)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-10-2017 kl. 13:39

VW er vel som sådan en fin bil til prisen.....man kan være udsat for nogle problemer, men det er jo noget man skal opveje når man køber. Ellers hedder det jo eks. Mercedes 180A diesel til 278.000, i benzin 299,- lidt som Bmw 1 serien. difference til golf tsi 125hk benzin = ca 50.000,-. Ellers kan man jo overveje at købe lettere brugt.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-10-2017 kl. 21:29

Samligning var det nu ikke, blot en tanke om at hvis man ville have noget premium var der ca 50.000 op....

Smag og behag.......Ang. Golf GTE kan meget vel være om batteriet ikke er for dyrt købt....både i kroner men også i en risiko faktor.

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2017 kl. 06:51

Hej Jørn.

Uha, du er på farlig grund, det er en gylden regl her på bilbasen at man ikke må sige noget imod franske biler og trollen KS, så får man på høvlen af KS, som du kan se i hans eller hendes indlæg heroppe.

Vi må alle bære over med KS, og bilbasens forum vil faktisk være kedeligt hvis
personen ikke er her og dennes input fra familieværkstedet og de tykske magasiner.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-10-2017 kl. 10:24

Ret skal være ret. Passaterne har eller haft problemer med rust i bagklap. Men hvornår det optræder kan der sikkert være forskel på. DSG problemer var velkendt, men de er vel overstået må man formode. Kæderne på golf var en dårlig under leverandør.

En bekendt med passat fik rust i bagklap og problemer med dsg'en. Men bilen var som jeg husker omkring 8år og kørt en del km. En anden jeg kender med golf, smed kæde i en 4år gl, og måtte hoste op med 8ookr da det blev lavet på kulance. Nu har han golf med dsg og ingen problemer på andet år. Jeg tror det er forskelligt hvor uheldigt man er. Bare man har det i huskeren, kan man udemærket erhverve sig en, hvis det er sådan en bil man har lyst til.

Vi køber nok alle med vidt forskellige "motiver" ....men klart der skal være plads til debat omkring de mindre gode ting ved bilerne, uanset hvilket mærke det er.

VW har været ramt af uheldige episoder med omtalte ting. Det kan man ikke komme uden om, men tror samtidig og de forsøger at rette voldsomt op på det. Jeg tror man skal kigge nuanceret på det.