Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Vil folk købe de nye biler med 2-3cyl og turbo ?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-02-2012 kl. 10:03
Fiat kommer nu med Panda og kun 2cyl og turbo, Ford B-max 3cyl og turbo. motorerne bliver hurtigere varme og køre længere på en liter benzin. Men er konstruktionerne holdbare ?? og er det fremtiden ?
Er Vw up uden for nummer, når den ikke kommer med turbo og dertil noget længere på literen ?
Dette indlæg blev 04-02-2012 10:08 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
04-02-2012 kl. 22:33
Små turbomotorer er uden tvivl kommet for at blive. Og i takt med udviklingen, bliver holdbarheden også langt bedre. Der er i hvert fald stor forskel på at snakke om turbomotor for 20 år siden kontra i dag.
Personligt er jeg i hvert fald tilhænger af de små turbomotorer. De har lige nøjagtigt kræfterne der hvor man skal bruge dem. Og har man så ovenikøbet mulighed for at spare penge på brændstof, ja så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skal bruge dem.
Nu ved jeg godt at den gamle VAG 1,8 T ikke er en lille motor, men den har da virket ret godt må man sige.
Personligt er jeg i hvert fald tilhænger af de små turbomotorer. De har lige nøjagtigt kræfterne der hvor man skal bruge dem. Og har man så ovenikøbet mulighed for at spare penge på brændstof, ja så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skal bruge dem.
Nu ved jeg godt at den gamle VAG 1,8 T ikke er en lille motor, men den har da virket ret godt må man sige.