Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Vi køber de mindste og billigste biler ...
Profil slettet
21-03-2012 kl. 12:33
Ud af nyvognssalget, udgør de mindste/billigste biler nu næsten 54% ( opgørelse febr. 2012)
http://fpn.dk/motor/bil/article2727511.ece
Det er ikke overraskende - i min bog. Hvad der derimod er overraskende er, at Chevrolet ligger øverst med både Spark og Aveo. ?!
Er det fortjent ? Ja selvfølgelig vil fodboldspilleren sige " Tabellen lyver ikke ", men jeg kunne altså sagtens finde mere spændende biler end specielt Aveo til en ( i min bog ) ikke specielt skarp pris på 170.000 kr. ( Det var så et sidespring...)
Men hvad mener I ? Hvem vil dominere listen fremover i den lille klasse ?
Specielt i den lille klasse må Up!/Mii/Citigo ret snart få massive salgstal der overhaler Chevrolet`erne med længder.?
Den nye Panda ?
107/C1/Aygo i ny update versioner ?
Clio / Twingo med 1,5 dCi motor ?
Pixo - Alto ?
Picanto - Rio ?
Dette indlæg blev 21-03-2012 12:49 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
21-03-2012 kl. 17:42
Den gamle Aveo til 99.999 er jo en spotpris for en bil i den størrelse, og med det udstyr, hvis man ikke går op i sikkerhed, da jeg mener den kun fik 3 stjerner.
Dog begriber jeg stadigvæk ikke hypen omkring UP!, nu har jeg efterhånden kørte et par tusinde i et par stykker som lånebiler gennem længere perioder, og den er på samme niveau som de andre, så mærket har åbenbart en del at sige.
Jeg tror derimod at den nye Twingo med diesel-motor kommer til at blive en storsælger til kun 110.000.
Picanto er helt klart den mest velkørende i klassen, men jeg tror dog at det bliver overgået i den nye Panda - den ser super fed ud!
Dog begriber jeg stadigvæk ikke hypen omkring UP!, nu har jeg efterhånden kørte et par tusinde i et par stykker som lånebiler gennem længere perioder, og den er på samme niveau som de andre, så mærket har åbenbart en del at sige.
Jeg tror derimod at den nye Twingo med diesel-motor kommer til at blive en storsælger til kun 110.000.
Picanto er helt klart den mest velkørende i klassen, men jeg tror dog at det bliver overgået i den nye Panda - den ser super fed ud!
Profil slettet
21-03-2012 kl. 18:52
C S skrev:
1/ VW må åbenbart stå så stærkt i folks overbevisning. Personligt har jeg det svært med "købe som andre" manien, så jeg ville aldrig vælge en UP!. Ligesom at jeg heller aldrig ville vælge en Peugeot 307/308/408. De oser bare lå langt væk af en "familien Danmark-bil" så det er til at blive kvalt over :-)
2/ Helt enig
3/ Jeg glæder mig til at prøve den nye Panda. Den har navnet lidt imod sig - men det er så blot fordi man har den gamle model på nethinden.