Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VAG's 2,0 TDi motor

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2012 kl. 16:39

Hej Basen! Nu ser man det ene indlæg efter det andet hvori nævnte motor bliver hejlet ned. Ikke jeg forsvarer eller modsiger folk, der siger denne motor er meget fejlbehæftet. Men jeg kom til at tænke på, gælder det stadig, man kan jo købe splinternye biler fx. Seat med en 140Hk 2,0 TDi motor, er det den motor med problemerne eller er det en opdateret/forbedret version eller en helt ny motor uden relation til den problematiske?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-04-2012 kl. 16:46

Den motor der har været problemer med (flækkede topstykker mm.) er den "gamle" 2,0 TDI pumpedyse motor.

Den nyere 2,0 TDI Commonrail er der så vidt jeg ved ingen større problemer med.

Så hvis du køber en ny eller næsten ny 2,0 TDI skulle der ikke være nogen problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2012 kl. 17:28

T I har ret, det er de gamle motorer der var store problemer med, specielt 140 hk-versionerne.

Så selvfølgelig har motoren fået et blakket ry, for kender man en der kender en der kender en der har en "2,0 TDI motor" der er dårlig, så spreder det sig hurtigt til at folk tror det er alle motorerne der er dårlige.

Det nyeste fra VAG-koncernen mht problemer er dog rust-problemer på Passat 3C og Touran, samt de turboladede TSI-motorer der åbenbart har kædeproblemer. Det skulle åbenbart være et stort problem i Tyskland, men omfanget af motorproblemet kender jeg ikke i DK. Rustproblemerne skulle VW være igang med at udbedre, af hvad jeg har hørt. Undskyld det lille sidespring :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2012 kl. 17:34

@T I.
Nåh okay, Tak for det.

@C S.
Det er helt fint, jeg vil gerne vide så meget som muligt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

04-04-2012 kl. 20:24

Den gamle 2,0 Tdi pumpedyse i 16V udgaven, både med 140 og 170 hk har voldt store problemer med flækkede topstykker, defekte dyser, Turboer.

Men den nye 2,0 Tdi med Commonrail er der indtil videre ikke nogle kendte problemer med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

04-04-2012 kl. 20:27

CS. Det er rigitgt hvad du skriver ang rust på Passat. Det er primært på taget omkring tagrælingerne der er problemer. Og på bagklappen er der også problemer.
Men VW er så ganske rigtigt igang med at få det udbedret.
Min kammerat har fået ordnet taget på hans bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 19:09

Syffe Lis skrev:
Nej nej det sikre og umådeligt kedelige valg er 1.9 TDI.

Men 2.0 TDI giver oceaner af køreglæde i hverdagen.

Lidt belladd i ny og næ bør holde de værste problemer på afstand.

Kører man diesel som var det en benziner er man sgu da også selv ude om det hvis skidtet ikke holder.

Nu havde jeg en 2.0 TDI i min tidligere A6, og den pendlede dagligt 300 km, og jeg havde ikke andet end problemer med den - topstykke, DSG-problemer, dyser der stod af og motorskift efter blot 15.000 km. Og jeg kørte bestemt ikke min som en benzin'er, så den påstand holder ikke vand ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 19:21

Don't feed the troll...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 19:48

Præcis ;)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

10-04-2012 kl. 20:51

Jeg har så nok været en af de uheldige, jeg købte en Touran 2,0 tdi 140hk med en BMM Motor og DPF der havde gået 150000km, fordi det skulle være den mest driftsikre 2,0, den har nu rundet 225000km og lige fået ny top og 4 nye dyser fordi de var gået løse og gnavet i siden af hullet de sidder i med det resultat at de små metalspåner blev pumpet ud i dyserne,,,,,, det nye topstykke er utroligt nok lavet på samme måde som det gamle med kun en skrue i hver dyse, godt gået VW. 40000kr kostede det, så håber jeg bare ikke det næste der sker en ny turbo til 10000kr og et nyt svinghjul 13500kr så bliver mit første og sidste møde med VW sku ret dyrt. foruden div. rustskader, hjullejer, oliefyr og hjulophæng der er udskiftet i de 2år jeg har ejet bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2012 kl. 21:45

Gert Smed skrev:
Jeg har så nok været en af de uheldige, jeg købte en Touran 2,0 tdi 140hk med en BMM Motor og DPF der havde gået 150000km, fordi det skulle være den mest driftsikre 2,0, den har nu rundet 225000km og lige fået ny top og 4 nye dyser fordi de var gået løse og gnavet i siden af hullet de sidder i med det resultat at de små metalspåner blev pumpet ud i dyserne,,,,,, det nye topstykke er utroligt nok lavet på samme måde som det gamle med kun en skrue i hver dyse, godt gået VW. 40000kr kostede det, så håber jeg bare ikke det næste der sker en ny turbo til 10000kr og et nyt svinghjul 13500kr så bliver mit første og sidste møde med VW sku ret dyrt. foruden div. rustskader, hjullejer, oliefyr og hjulophæng der er udskiftet i de 2år jeg har ejet bilen.

Er rustskaderne dækket af VW? Der bliver vidst kørt en del indkaldelser fra VW omkring Touran og Passat 3C, hvor de laver nogle ret store rustproblemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg