Bilbasen Forum
Undervognsbehandling af elbiler
per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011
19-01-2024 kl. 16:24
Har også læst at netop elbiler er slemme til at ruste , pga den høje spænding som der køres med . Er det noget i elbilsejere har oplevet?
Jeg syntes faktisk at på trods af mange artikler om elbiler der bliver billigere, at let brugte elbiler holder priserne for godt. Da jeg er campist , og skal bruge bilen til at trække ca 1400 kg , så er der sgu ikke mange muligheder under 300.000 kr .
Men den største forhindring for en elbil, er lade muligheder, uden at spænde campingvognen fra, undervejs på længere ture.
J R
bruger siden
13-12-2013
19-01-2024 kl. 18:05
Fik samtidig lydæmpet den, om det gav det store er jeg i tvivl om. Men det ændrede i hvertfald tonen til en mørkere tone(uden at være lydspecialist).
Har byttet den første efter 4 år og 170.000 km. Det er klart den bedst samlede og billigste bil vi har haft at holde kørende. Vi har både haft Mercedes, Audi, Passat, Mondeo, SuperB til sammenligning.
Tesla har bare det bedste netværk. Således man er fri for at melde sig til 29 APP's eller ladechips. Det spiller bare.
Nap du bare en Y, MEN sikre dig den har Ryzen chip, er i tvivl om de alle har det. Model 3 fik den nemlig først i starten af 22'. Ryzen giver bare en om muligt bedre oplevelse af skærm og system. Ikke at den Intel's var ringe, den er fortsat laaaangt bedre end de fleste andre, selvom den nu er 5-6 år gammel.
Tesla er begyndt at udvide Superchargerne og der er tit en eller 2 standere der står lidt frit, så man kan komme til med et påhæng.
Ps en model 3 LR med en hestetrailer efter løber 215 km på et fuldt opladt batteri ved 4-6 grader og kun lidt vind.
Dette indlæg blev 19-01-2024 18:29 redigeret af dets forfatter.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
19-01-2024 kl. 19:21
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Vores første model 3 fik Dinitrol og Tesla havde den inde til garanti rep af bærearme(nul kr) og sagde "Du ved godt Tesla ikke anbefaler undervognsbehandling, men det er jo din bil og du bestemmer).
Fik samtidig lydæmpet den, om det gav det store er jeg i tvivl om. Men det ændrede i hvertfald tonen til en mørkere tone(uden at være lydspecialist).
Har byttet den første efter 4 år og 170.000 km. Det er klart den bedst samlede og billigste bil vi har haft at holde kørende. Vi har både haft Mercedes, Audi, Passat, Mondeo, SuperB til sammenligning.
Tesla har bare det bedste netværk. Således man er fri for at melde sig til 29 APP's eller ladechips. Det spiller bare.
Nap du bare en Y, MEN sikre dig den har Ryzen chip, er i tvivl om de alle har det. Model 3 fik den nemlig først i starten af 22'. Ryzen giver bare en om muligt bedre oplevelse af skærm og system. Ikke at den Intel's var ringe, den er fortsat laaaangt bedre end de fleste andre, selvom den nu er 5-6 år gammel.
Tesla er begyndt at udvide Superchargerne og der er tit en eller 2 standere der står lidt frit, så man kan komme til med et påhæng.
Ps en model 3 LR med en hestetrailer efter løber 215 km på et fuldt opladt batteri ved 4-6 grader og kun lidt vind.
Det er fair nok du er vild med Tesla, men det er vist ikke mere end en shetlandspony din model 3 kan trække😀
Personligt syntes jeg teslas dessign er for kedeligt, og kvalitetsfornemmelsen for lav.
J R
bruger siden
13-12-2013
19-01-2024 kl. 22:13
Den må kun trække en pony , eller i vores tilfælde 5 alpacca're.
Den kan nok trække væsentlig mere end de fleste almindelige biler i samme prisklasse.
Derudover så kan jeg oplyse de 2 vi har haft har været væsentlig bedre samlet end eks den Mercedes C klasse fra 2015 vi solgte i december 22. Som rystede, vibredrede, knirkede og generelt kostede kassen at holde kørende.
Men du har selvfølgelig lov at have din holdning til kvalitet og design.