Bilbasen Forum
tror du på el bilen.og ville du købe en
Profil slettet
24-01-2013 kl. 22:05
Profil slettet
24-01-2013 kl. 22:24
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
24-01-2013 kl. 22:49
Jeg har kigget lidt på Fluence, og jeg synes det er dyrt. Den er som sådan ikke dyr i indkøb, men abonnementet er.
Jeg tror mere på brændselsceller og organisk dyrket brændstof, og det gør Audi også http://www.technologyreview.com/news/429245/audi-backs-a-biofuels-startup/
El bilen har for mange minusser i forhold til plusser, og når man oven i det kigger på det samlede regnskab, så er det meget begrænset hvor meget Co2 man sparer i sidste ende.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-01-2013 kl. 06:40
Jeg synes stadig der er for mange variabler der ikke hænger sammen, til at el bilen bliver en success.
H P
bruger siden
06-01-2004
25-01-2013 kl. 12:02
Ikke som en løsning på alle transportopgaver, men som et godt supplement, en del mennesker kan ikke bruge elbilen til deres behov, men der er modsat masser af muligheder, jeg tænker små varebiler til bykørsel( feks. Pizzabud) eller hjemmeplejen i de store byer, måske som bil nr. 2 til at køre en kort tur på arbejde og hente ungerne og så tage den store bil og hægte camingvognen på (Jannik).
Hen over de næste 10-20 år vil der også blive skærpede forureningskrav på biler der skal køre i de store byer, det kan vi nok ikke komme uden om, Tyskland er allerede startet, måske er det om 20 år kun tilladt at køre i byerne med forureningsfri biler.
Hos Citroen koster en C-zero 230.000,- og en C1 92.000,- så længe det er sådan, så kommer der ikke mange på vejene, men måske en dag, så ligger de prismæssige næsten ens, SÅ skal i bare se.
Profil slettet
25-01-2013 kl. 14:10
Michael Sørensen skrev:
En C-zero koster, kan jeg forstå, det samme som en Mercedes C klasse CDI! Dog ikke lige i DK. Man skal vist være mere end almindeligt grøn, hvis man i f.eks. Tyskland, vælger en C-zero.
Hvis der skal oprettes op mod 5.000 ladestationer bliver det da sindsygt dyrt at køre el bil, for det er vel ikke alle andre der skal betale for disse.
Hmm, tjooo, nu fik dieselbilejerne jo lov til at betale for fortsat afgiftsfritagelse af elbilerne her fra 1. januar, så.... man ved sgu aldrig hvad der opstår af "lyse idéer"..
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-01-2013 kl. 16:43
Da den efterhånden anseelige kø så kom til anden rundkørsel i Slagelse, fik jeg endelig overhalet "synderen". Det viste sig så til at være en af elbil trillingerne, jeg fik ikke set hvilket mærke/model det var, jeg var mest optaget af var, at INGEN af ruderne var afiset! Bilen har simpelthen ikke strøm nok til at nå fra Næstved (går jeg ud fra det var) til Slagelse, og tilbage, hvis man kører op til fartgrænserne, samtidig med at man skal have varme i bilen. Hvad skal man så med sådan noget "skidt"?
Profil slettet
25-01-2013 kl. 18:29
Jannik Christensen skrev:
Det er egentlig meget sjovt med denne tråd, for imorges da jeg kørte fra Næstved mod Slagelse, "stoppede" trafikken næsten. Hastigheden blev i hvert fald sat ned til ca. 60km/t, ca. 10km før Slagelse. Jeg undrede mig over hvad der var galt, der kørte ingen traktor, lastbil eller bus oppe foran.
Da den efterhånden anseelige kø så kom til anden rundkørsel i Slagelse, fik jeg endelig overhalet "synderen". Det viste sig så til at være en af elbil trillingerne, jeg fik ikke set hvilket mærke/model det var, jeg var mest optaget af var, at INGEN af ruderne var afiset! Bilen har simpelthen ikke strøm nok til at nå fra Næstved (går jeg ud fra det var) til Slagelse, og tilbage, hvis man kører op til fartgrænserne, samtidig med at man skal have varme i bilen. Hvad skal man så med sådan noget "skidt"?
hej igen
Det er lige den slags episoder som jeg selv har tænkt på.
ren el drift kan ikke bruges
men en kombination som toyota har med deres prius er en mulighed
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-01-2013 kl. 19:35
kenn christoffersen skrev:
hej igen
Det er lige den slags episoder som jeg selv har tænkt på.
ren el drift kan ikke bruges
men en kombination som toyota har med deres prius er en mulighed
jeg synes jeg husker noget om en test mellem prius, citroen c3 hdi og en anden jeg ikke husker, og c3 havde så vidt jeg ved, det laveste forbrug. Og bare se bilmagasinets test af opel ampera, 26km/l er altså ikke revolutionerende, når vi snakker så ny og dyr teknologi.
Profil slettet
26-01-2013 kl. 14:52
kenn christoffersen skrev:
hej igen
Det er lige den slags episoder som jeg selv har tænkt på.
ren el drift kan ikke bruges
men en kombination som toyota har med deres prius er en mulighed
Indtil man finder en billigere, og ikke mindst mindre miljøbelastende måde at producere mere effektive batterier på tvivler jeg på at nogen kombination af batteri, batteri/benzin eller batteri/diesel totalt set vil være mindre miljøbelastende end biler der kører ren benzin- eller dieseldrift..
Skal vi væk fra benzin/diesel inden for de næste 10-15-20 år tror jeg mest på en kombination af el og brændselsceller; Honda har allerede en model på markedet i Californien, men udfordringerne i øjeblikket er produktionsomkostninger, holdbarhed og ikke mindst at få opbygget og udbygget netværket af brintstationer til optankning..
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
26-01-2013 kl. 16:02
Biobrændsel kan dyrkes steder i verden, hvor man ellers ikke kan bruge jorden til noget, og de biler vi har idag, kan modificeres til at køre på det. Det vil også være med til at gøre overgangen nemmere for den enkelte forbruger, og øge hastigheden med hvor hurtigt vi kommer væk fra almindelig benzin og diesel.
Profil slettet
26-01-2013 kl. 16:16
Jannik Christensen skrev:
Jeg tror nu mere på biobrændstof. Problemet med brint er, at det koster lige så meget energi at producere det, som en almindelig bil bruger, og så længe vi bruger fossile brændstoffer til at producere det, så er gevinsten der ikke. Og jeg tror ikke på at vindmøller og lidt solceller, kan producere nok strøm til at holde os dækket..
Biobrændsel kan dyrkes steder i verden, hvor man ellers ikke kan bruge jorden til noget, og de biler vi har idag, kan modificeres til at køre på det. Det vil også være med til at gøre overgangen nemmere for den enkelte forbruger, og øge hastigheden med hvor hurtigt vi kommer væk fra almindelig benzin og diesel.
Rigtigt! Jeg glemte naturligvis at nævne mere effektiv produktion af brint, som det er nu er det ikke rigtigt noget sparet forureningsmæssigt ved at bruge brint.
Om biobrændsel er vejen frem afhænger af hvem man spørger, jeg har svært ved at gennemskue argumenterne for og imod må jeg indrømme...
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
26-01-2013 kl. 17:34
Jeg ved ikke hvad argumenterne imod biobrændsel skulle være, andet end måske om udbuddet kan følge med efterspørgelsen. Men så vidt jeg har forstået, skulle de kunne lave nok.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
26-01-2013 kl. 18:22
Behøver ikke nye tankstationer - bare en anden stander
H P
bruger siden
06-01-2004
28-01-2013 kl. 10:54
Biobrændsel kan være en overgangsløsning, men biler der sender masser af CO2 ud af udstødningen må og skal stoppes.
Better Place er et genialt produkt, problemet er folk, og teknikken endnu ikke er klar.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
03-02-2013 kl. 06:39
http://www.vibilagare.se/reportage/jag-ska-aldrig-tanka-etanol-igen
http://www.vibilagare.se/reportage/e85-branslet-allt-fler-valjer-bort
Med venlig hilsen Kim
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-02-2013 kl. 23:42