Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

tror du på el bilen.og ville du købe en

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 22:05

hej. Jeg skriver dette indlæg fordi de i regeringen vil satse på denne biltype. Jeg tror de vil lave endnu en bummert af gigantiske dimensitioner. personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe sådan en bil. Har set hvad en i nabolaget havde af fornøjelse med en renault af denne type. og kan kun sige at den er svær at skubbe.rundt med og helt håbløs i frostvejr.for ikke at nævne dens aksitionsradius. og som brugt er det sikkert umuligt at komme af med. men fordi en skide politiker har fået denne skøre ide skal vi alle til at køre rundt i sådan en bil vi har set ellerten og andre forsøg som ikke virker. hvis der skal være nogen som helst brugbart kørertøj skal det være noget ala toyota prius hvor en motor hjælper bilen med at brive bilen og samtidig oplader batteriet. det andet duger bare ikke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2013 kl. 22:24

Personligt er jeg fuldstændigt ligeglad med hvad der driver bilen så længe den opfylder mine behov. Den dag elbilen gør det, bliver den lige så interessant som alle andre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

24-01-2013 kl. 22:49

Så længe de insisterer på at bruge dyre, tunge, klodsede og dårlige batterier, har elbilen ingen fremtid. I hvert fald ikke for pendlere og husejere. Jeg kan godt se ideen i det for folk inde i byen, eller folk i provinsen der skal bruge en bil, kun til at køre frem og tilbage, og så evt. have en benzin/diesel til at trække camperen/traileren/besøge venner/familie langt væk. Men så igen, gider man det.

Jeg har kigget lidt på Fluence, og jeg synes det er dyrt. Den er som sådan ikke dyr i indkøb, men abonnementet er.

Jeg tror mere på brændselsceller og organisk dyrket brændstof, og det gør Audi også http://www.technologyreview.com/news/429245/audi-backs-a-biofuels-startup/

El bilen har for mange minusser i forhold til plusser, og når man oven i det kigger på det samlede regnskab, så er det meget begrænset hvor meget Co2 man sparer i sidste ende.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-01-2013 kl. 06:40

Men kan du hægte en trailer/campingvogn på? Kan du køre til Italien, eller bare fra kbh til Ålborg? De 450km på en opladning er jo også ret optimistisk, for hvad nu når det bliver koldt og du skal have varme i bilen, eller du skal have familien på 2 voksne og 3 børn med? Er rækkevidden stadig 450km, og er der i det hele taget plads til 5 personer + bagage? Og hvad gør du når du endelig når til op til Jylland og der er 10-20% batteri tilbage? Jeg ville da være noget ked af at skulle agere "tankstation" for mine venner og bekendte.

Jeg synes stadig der er for mange variabler der ikke hænger sammen, til at el bilen bliver en success.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-01-2013 kl. 12:02

Jeg tror på el-bilen.

Ikke som en løsning på alle transportopgaver, men som et godt supplement, en del mennesker kan ikke bruge elbilen til deres behov, men der er modsat masser af muligheder, jeg tænker små varebiler til bykørsel( feks. Pizzabud) eller hjemmeplejen i de store byer, måske som bil nr. 2 til at køre en kort tur på arbejde og hente ungerne og så tage den store bil og hægte camingvognen på (Jannik).

Hen over de næste 10-20 år vil der også blive skærpede forureningskrav på biler der skal køre i de store byer, det kan vi nok ikke komme uden om, Tyskland er allerede startet, måske er det om 20 år kun tilladt at køre i byerne med forureningsfri biler.


Hos Citroen koster en C-zero 230.000,- og en C1 92.000,- så længe det er sådan, så kommer der ikke mange på vejene, men måske en dag, så ligger de prismæssige næsten ens, SÅ skal i bare se.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2013 kl. 14:10

Michael Sørensen skrev:
En C-zero koster, kan jeg forstå, det samme som en Mercedes C klasse CDI! Dog ikke lige i DK. Man skal vist være mere end almindeligt grøn, hvis man i f.eks. Tyskland, vælger en C-zero.

Hvis der skal oprettes op mod 5.000 ladestationer bliver det da sindsygt dyrt at køre el bil, for det er vel ikke alle andre der skal betale for disse.

Hmm, tjooo, nu fik dieselbilejerne jo lov til at betale for fortsat afgiftsfritagelse af elbilerne her fra 1. januar, så.... man ved sgu aldrig hvad der opstår af "lyse idéer"..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-01-2013 kl. 16:43

Det er egentlig meget sjovt med denne tråd, for imorges da jeg kørte fra Næstved mod Slagelse, "stoppede" trafikken næsten. Hastigheden blev i hvert fald sat ned til ca. 60km/t, ca. 10km før Slagelse. Jeg undrede mig over hvad der var galt, der kørte ingen traktor, lastbil eller bus oppe foran.

Da den efterhånden anseelige kø så kom til anden rundkørsel i Slagelse, fik jeg endelig overhalet "synderen". Det viste sig så til at være en af elbil trillingerne, jeg fik ikke set hvilket mærke/model det var, jeg var mest optaget af var, at INGEN af ruderne var afiset! Bilen har simpelthen ikke strøm nok til at nå fra Næstved (går jeg ud fra det var) til Slagelse, og tilbage, hvis man kører op til fartgrænserne, samtidig med at man skal have varme i bilen. Hvad skal man så med sådan noget "skidt"?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2013 kl. 18:29

Jannik Christensen skrev:
Det er egentlig meget sjovt med denne tråd, for imorges da jeg kørte fra Næstved mod Slagelse, "stoppede" trafikken næsten. Hastigheden blev i hvert fald sat ned til ca. 60km/t, ca. 10km før Slagelse. Jeg undrede mig over hvad der var galt, der kørte ingen traktor, lastbil eller bus oppe foran.

Da den efterhånden anseelige kø så kom til anden rundkørsel i Slagelse, fik jeg endelig overhalet "synderen". Det viste sig så til at være en af elbil trillingerne, jeg fik ikke set hvilket mærke/model det var, jeg var mest optaget af var, at INGEN af ruderne var afiset! Bilen har simpelthen ikke strøm nok til at nå fra Næstved (går jeg ud fra det var) til Slagelse, og tilbage, hvis man kører op til fartgrænserne, samtidig med at man skal have varme i bilen. Hvad skal man så med sådan noget "skidt"?

hej igen
Det er lige den slags episoder som jeg selv har tænkt på.
ren el drift kan ikke bruges
men en kombination som toyota har med deres prius er en mulighed

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-01-2013 kl. 19:35

kenn christoffersen skrev:
hej igen
Det er lige den slags episoder som jeg selv har tænkt på.
ren el drift kan ikke bruges
men en kombination som toyota har med deres prius er en mulighed


jeg synes jeg husker noget om en test mellem prius, citroen c3 hdi og en anden jeg ikke husker, og c3 havde så vidt jeg ved, det laveste forbrug. Og bare se bilmagasinets test af opel ampera, 26km/l er altså ikke revolutionerende, når vi snakker så ny og dyr teknologi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-01-2013 kl. 14:52

kenn christoffersen skrev:
hej igen
Det er lige den slags episoder som jeg selv har tænkt på.
ren el drift kan ikke bruges
men en kombination som toyota har med deres prius er en mulighed

Indtil man finder en billigere, og ikke mindst mindre miljøbelastende måde at producere mere effektive batterier på tvivler jeg på at nogen kombination af batteri, batteri/benzin eller batteri/diesel totalt set vil være mindre miljøbelastende end biler der kører ren benzin- eller dieseldrift..

Skal vi væk fra benzin/diesel inden for de næste 10-15-20 år tror jeg mest på en kombination af el og brændselsceller; Honda har allerede en model på markedet i Californien, men udfordringerne i øjeblikket er produktionsomkostninger, holdbarhed og ikke mindst at få opbygget og udbygget netværket af brintstationer til optankning..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

26-01-2013 kl. 16:02

Jeg tror nu mere på biobrændstof. Problemet med brint er, at det koster lige så meget energi at producere det, som en almindelig bil bruger, og så længe vi bruger fossile brændstoffer til at producere det, så er gevinsten der ikke. Og jeg tror ikke på at vindmøller og lidt solceller, kan producere nok strøm til at holde os dækket..

Biobrændsel kan dyrkes steder i verden, hvor man ellers ikke kan bruge jorden til noget, og de biler vi har idag, kan modificeres til at køre på det. Det vil også være med til at gøre overgangen nemmere for den enkelte forbruger, og øge hastigheden med hvor hurtigt vi kommer væk fra almindelig benzin og diesel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-01-2013 kl. 16:16

Jannik Christensen skrev:
Jeg tror nu mere på biobrændstof. Problemet med brint er, at det koster lige så meget energi at producere det, som en almindelig bil bruger, og så længe vi bruger fossile brændstoffer til at producere det, så er gevinsten der ikke. Og jeg tror ikke på at vindmøller og lidt solceller, kan producere nok strøm til at holde os dækket..

Biobrændsel kan dyrkes steder i verden, hvor man ellers ikke kan bruge jorden til noget, og de biler vi har idag, kan modificeres til at køre på det. Det vil også være med til at gøre overgangen nemmere for den enkelte forbruger, og øge hastigheden med hvor hurtigt vi kommer væk fra almindelig benzin og diesel.

Rigtigt! Jeg glemte naturligvis at nævne mere effektiv produktion af brint, som det er nu er det ikke rigtigt noget sparet forureningsmæssigt ved at bruge brint.

Om biobrændsel er vejen frem afhænger af hvem man spørger, jeg har svært ved at gennemskue argumenterne for og imod må jeg indrømme...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

26-01-2013 kl. 17:34

Det jeg har læst mig frem til, mht. biobrændsel, er at det ikke udleder Co2, og væsentligt mindre af de skadelige stoffer.

Jeg ved ikke hvad argumenterne imod biobrændsel skulle være, andet end måske om udbuddet kan følge med efterspørgelsen. Men så vidt jeg har forstået, skulle de kunne lave nok.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

26-01-2013 kl. 18:22

Hvorfor går vi ikke over til gas igen
Behøver ikke nye tankstationer - bare en anden stander

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-01-2013 kl. 10:54

Enig, det ser ikke godt ud for El-bilen på den korte bane, men husk på at benzin og diesel under ingen omstændigheder er fremtiden på den lange bane. Selv i USA er det begyndt at gå op for folk hvad der sker når man sender mange milliader af tons CO2 ud i atmosfæren årligt.

Biobrændsel kan være en overgangsløsning, men biler der sender masser af CO2 ud af udstødningen må og skal stoppes.


Better Place er et genialt produkt, problemet er folk, og teknikken endnu ikke er klar.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

03-02-2013 kl. 06:39

Det ser ikke ud til at det er uden problemer at køre på bioethanol, men det er jo ikke sikkert at det er brændstoffets skyld, det var jo heller ikke uden problemer da vores benzin blev blyfri.

http://www.vibilagare.se/reportage/jag-ska-aldrig-tanka-etanol-igen

http://www.vibilagare.se/reportage/e85-branslet-allt-fler-valjer-bort

Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-02-2013 kl. 23:42

De er nogle skiderrikker hele flokken på borgen. De aner ikke hvad de taler om og har ingen økonomisk sans for noget !!! Tænkt sig ikke at ville lade lastbiler køre på raps oile som er 0 svineri.....så mange vognmænd flyttede firma over grænsen til flensborg og omegn....Tåber af en kant siger jeg bare.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg