Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Transportere bil fra udlandet

Przemek Liam Agergaard

Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011

05-11-2011 kl. 15:53

Hej. Det er sådan at jeg har omkring 15000 kr og ved at det ikke er meget når det kommer til biler - på dansk marked. Men hvad så hvis jeg transporterede bil fra fx polen (mit hjemmeland). Hvad ville det koste for mig at transportere for eksempel: -Honda accord 2.0 fra 2001 som koster 10000kr -Audi a3 1,9 fra 2000 som koster 12000kr - Opel vectra 1,9 fra 1999 koster 10000kr -Renault Laguna 1,6 fra 1999 koster 11000kr Når jeg siger at transportere - så mener jeg ikke hvor meget det koster at flytte den. Men hvad koster det at den kan komme til at køre lovling i dk (noget med vis antal % af prisen skal betales fordi den inporteres eller sådan noget) Hilsen przemek

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Przemek Liam Agergaard

Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011

05-11-2011 kl. 16:48

Hvor finder jeg så ude af hvad nuværende bilpris er for fx: audi 1.9 årgang2000

Przemek Liam Agergaard

Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011

05-11-2011 kl. 16:49

przemek wozniak skrev:
Hvor finder jeg så ude af hvad nuværende bilpris er for fx: audi 1.9 årgang2000

ps. Den har kørt 180000 km.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

05-11-2011 kl. 17:51

Følg linket og tryk på Værdiansættelse af brugte motorkøretøjer
eller her:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=171

Mit gæt ville være ca. 40.000 kr

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2011 kl. 18:16

Det kan slet ikke betale sig at importere de biler fra Polen, de kommer til at overskrider dit budget ret så meget.

Og nu ved jeg ikke så meget om det polske bilmarked, men kunne forestille mig at det også ville være ret dyrt at klargøre en polsk bil til de danske veje. Tror ikke ligefrem at der er synspligt, automatisk kørelys, og mange andre småting der skal fikses ved den :-)

Przemek Liam Agergaard

Przemek Liam Agergaard
bruger siden
02-11-2011

05-11-2011 kl. 18:20

Audier er helt ens i Polen og Danmark. Eneste forksel du kan finde på dem er jo i england, hvor du pludselig har rat på højre side, haha.

Men ellers så mange tak for alle svar. Tror jeg har fundet ud af at jeg ikke kan vinde noget i den sag. Det var ellers så smukt med en audi til ca 10000/15000 kr.
Hilsen Przemek

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2011 kl. 18:45

Der tager du meget fejl, bilerne kan være meget forskellige! Selvom bilerne har været identiske fra nye af, stiller Polen langt færre krav mht. Syn af bil, og reperation. Fx hvis en bil bliver erklæret for totalskadet i DK, vil denne sagtens kunne eksporteres til Polen og reperares der, så den ser ud som ny. Så der kan være sikkerhedsmæssige faldgruber. Nu er jeg ikke så meget inde i produktionen af Audi, men ved da at ens bilmodeller, der sælges i forskellige lande, kan være samlet og produceret i mange lande. Fx bliver nogle Kia modeller produceret i Rusland, nogle VW i Spanien, Mexico og Afrika. Og selvom det er identiske biler, kan samlekvaliteten være vidt forskellig. VW'er fra Mexico der sælges i Amerika skulle bl.a. have en noget dårligere plastkvalitet end her i DK.
Og da Audi blot er en dyrere VW, så kan der altså godt være forskel :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-11-2011 kl. 21:01

En Audi til 10-15.000kr er ca 20 år gammel og har kørt omkring 400.000km eller mere.
Du kan være heldig at det ikke betyder noget men på den anden side den kan også være SLIDT op

Til C S den samme Audimodel til det europæriske marked bliver lavet på den samme fabrik.
Men der kan være stor forskel på udstyret alt efter hvor den skal sælges, da Audien er lidt skrabet i forhold til prisen i Dansk standart p. ga afgifter.
Når man køber en ny Audi skal man nemlig tilvælge udstyr, derfor er en Audi i Tyskland ydstyret mere lækkert end i Danmark.

Hilsen Lars