Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Tomgangsproblemer med en BMW 330d Årg 2001!!!!!
rasmus elgaard
bruger siden
30-08-2008
25-02-2009 kl. 14:37
Hej,
Jeg er den glade ejer af en BMW 330d fra 2001. Den har nu kørt 139,000 km med mig og der har aldrig være noget. For en uge siden begyndte den så at stå ujævnt i tomgang og ”hugge” meget lidt (mere når den er kold). Jeg har været ved BMW og de kunne ikke finde nogen fejl meldinger på den / de siger de aldrig har haft det før!!!!. Det skal dog lige siges at jeg var været bort rejst i godt halvanden år 07/08 og der stod bilen stille i en tør garage / kom ud Nov 08 og problemet kom som sagt først nu!. Jeg ved ikke om det skyldes at den har stået eller noget helt andet. Hvem kan hjælpe mig!!!.
Mvh
Rasmus
Henrik Ahlmann
bruger siden
01-11-2006
25-02-2009 kl. 19:09
tilsæt belladd servicerens til en tankfuld diesel - prøve at køre en god lang tur hvor motoren bliver gennemvarm, lad den strække ud med lidt acceleration 3-4.000 omdrejninger.
når den har stået så længe kan der godt være kommet lidt kondensvand i tanken, og måske lidt aflejring på dyser, indsugning m.m.
giv den evt. også en dieselrens som sprøjtes ind i indsugningen når motoren kører - få en til at hjælpe dig da det skal ske ved 1500-2000 omdr.
alternativt kan du køre til et Bosch Dieselcenter, på sjælland er Kamdiesel i hedehusene gode til alt med dieselmotorer.
når den har stået så længe kan der godt være kommet lidt kondensvand i tanken, og måske lidt aflejring på dyser, indsugning m.m.
giv den evt. også en dieselrens som sprøjtes ind i indsugningen når motoren kører - få en til at hjælpe dig da det skal ske ved 1500-2000 omdr.
alternativt kan du køre til et Bosch Dieselcenter, på sjælland er Kamdiesel i hedehusene gode til alt med dieselmotorer.