Bilbasen Forum
Til de der vil diskutere lidt BMW
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
06-08-2008 kl. 12:23
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
06-08-2008 kl. 19:58
En 'statement', eller på dansk en 'konstatering', kan måske ikke diskuteres? For mig en konstatering da i høj grad subjektiv, hvorfor der også er anledning til diskussion.
Der er ikke plads til mange fodfejl herinde. Her prøver man at komme med noget mere konstruktivt end bare; "...en Toyota Corolla fra '93 er bare det fedeste - køb den NU - jeg har en til salg" , og så er der straks en der en der skal, ja undskyld mig, lege politimand! Nu lyder det som om, at du er rimelig enig med mig, men det kunne være der var nogen der var knap så enige med mig, og synes at mine betragtninger var for unuancerede. Var det mig der læste dette indlæg kunne jeg godt finde et par ting at diskutere. Der er tale om følgende:
- Er diesel så meget federe end benzin?
- Har de andre tyske fabrikanter noget at lære?
- Behøver man købe en BMW for at få det jeg beskriver omkring 123d?
- Osv.
Det faktisk pisse irriterende at man får sådan en skodkommentar, når man endelig gør forsøget på at lægge op til lidt med- og modspil på en konstruktiv måde. Jeg synes du skulle bruge dit krudt på sådan noget her i stedet for:
http://www.bilbasen.dk/Forums/ForumReadPost.aspx?PostId=89473&Page=0
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
07-08-2008 kl. 10:28
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
07-08-2008 kl. 10:50
BMW er er dyr bil, og det bevirker naturligvis også at dine forventninger som kunde er højere.
Når det er sagt er jeg også selv lidt lun på 120d og 320d - så når børnene ikke længere sviner alt til, bliver det måske en BMW.
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
07-08-2008 kl. 11:40
Samtidig er den altså lidt billigere bygget end 3'eren - for ikke at sige noget. Det har hjulpet i den facliftede version, men 3'eren er at foretrække. Jeg synes faktisk at min E46'er var af noget højere kabinekvalitet end min nuværende E87'er er.
Jeg tror det kan betale sig at betale lidt mere, finde en ældre eller en med flere kilometer på bagen, også få en 3'er. Jeg er da glad for min, bestemt, men den er også hjulpet af at den har alt i udstyr. Det er utrolig lækkert med bl.a. i-Drive, Navi-pro, læder, xenon, soltag og ikke mindst M-undervogn, der giver den lidt gokart-egenskaber.
Profil slettet
07-08-2008 kl. 18:55
Du har en pointe at BMW ikke harmonere med småbørn, med mindre der er luft på kontoen til en 500 st.car.
Så vidt jeg husker kaldte Topgear 1-serien "the most overpriced GOlf" ,men hvá? Som regel skal det helst være Britisk, 12-cylindret eller koste over 1 mio før de lader sig begejstre!!
Profil slettet
07-08-2008 kl. 22:04
Men alligevel er mit valg gået til andre mærker, primært Audi A4 -
udelukkende fordi 3 eren er så lille, at mine børn ikke kan sidde bag førersædet når jeg sidder i det.
Men den dag vi ikke har børn og kun kræver 2 personers bil og klimaanlægget bliver standard i en bil til kr. 500.000,-, vil jeg med glæde overveje 3 eren igen.
Profil slettet
08-08-2008 kl. 08:07
"it's got the most important thing a car can have - character", "basically - I like it"
...og så undskyld jeg spammede BMW tråden ;-) Synes også det er nogle lækre biler de laver - er dog enig med andre i denne tråd om at de har skudt ved siden af med interiøret i de seneste modeller... men hva fa'en, jeg har alligevel ikke råd til sådan en :-)
Sidst rettet: 8/8-08
Profil slettet
08-08-2008 kl. 09:27
Men det er svært at sammenligne, for grundene til at vælge de to modeller sikkert er meget forskellige.. sikkert også noget med at 120d kunderne aldrig vil give 480K for en bil med et skoda-skilt på, og Superb kunderne aldrig vil give 480K for en lillebitte bil bare fordi der er et BMW skilt på.
Jeg ved godt at jeg generaliserer nu - og jeg har også fået at vide en milliard gange at jeg ikke må overdrive ;-)
...men det er da nogle yderst rimelige priser for superb'en
Thomas S
bruger siden
13-01-2004
08-08-2008 kl. 11:17
Der er så meget ledig plads, at det virker som om man ikke havde råd til det udstyr der burde sidde der :(
Specielt hvis der er sædevarme, så sidder der 2 kontakter på ca. 20 x 30 cm, det virker bare ikke rigtigt!
Profil slettet
08-08-2008 kl. 11:59
Der hersker vist ikke tvivl om, at diesel i dag er fuldt på højde med benzin m.h.t. køreglæde. At diesel så også på nogle områder overhaler benzin er kun glædeligt - se bare Audis Le Mans-racer.
Der hersker heller ikke tvivl om, at BMW er en af de bedste motorbyggere men det er jo altid noget spøjst noget, at sammenligne æbler og pærer. Audis 3,0 TDI er jo også en fremragende maskine og kan godt - syntes jeg - konkurrere med BMW.
Som med alle andre varer ser kurven jo altid sådan ud, at jo mere "kvalitet" man ønsker, ja så stiger prisen uforholdsmæssigt meget i forhold til kvaliteten. En BMW til 800.000,- kr. er jo ikke fire gange "bedre" end en VW til 200.000,-
Jeg mener, f.eks. ikke at kunne huske en 800.000,- kr.s bil kan køre fire gange længere pr. liter brændstof eller accelerere fire gange hurtigere end en 200.000,- kr.s bil.
Summa summarum bliver i min verden, at man altid skal købe det man helst vil have. Gør man ikke det kan man gå og ærgre sig over man hellere ville have haft noget andet. Dermed dog ikke sagt vi bare skal gå ud og købe en dyr, dyr bil men køb den bil du brænder for og lad andre have deres mening om, hvad de mener er den rigtige bil.
Jeg har selv kørt både BMW og andre bilmærker men har endnu ikke fundet den optimale bil til alle situationer. Kunne man dog bare have plads til fem forskellige biler i garagen og budgettet...
Profil slettet
08-08-2008 kl. 12:11
Jeg kiggede for et år siden på privatleasing af BMW, selvom jeg aldrig havde siddet eller kørt i en BMW. Jeg nåede så langt at jeg var meget parat, men da jeg besøgte butikken og for første gang skulle sætte mig ind i en 520d stc., faldt alt til jorden. For hvad i alverden var det dog for et panel i en bil til over kr. 700.000,- !!!!
Jeg skrinlagde alle BMW planer og skyndte mig over til VW og købte en Passat, hvor jeg fik det hele for det halve...
Profil slettet
08-08-2008 kl. 12:14
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
08-08-2008 kl. 14:46
Thomas S
bruger siden
13-01-2004
08-08-2008 kl. 15:21
Det er faktisk lidt underligt, jeg synes at BMW 530D er en del billigere end en A6 3,0 tdi hvis man kigger på dem fra 2005, selv om Bimmeren er dyere fra ny.
Profil slettet
08-08-2008 kl. 16:54
Sidst rettet: 8/8-08
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
08-08-2008 kl. 17:15
Læg mærke til hvor utrolig mange linier jeg bruger på at skrive om interiør i mit indlæg ;-).
Jeg har aldrig påstået, og kommer aldrig til det, at interiøret i en BMW, hører til blandt de dit mest inspirerende i verden. Omvendt vil jeg heller ikke kalde det kedeligt, men måske mere spartansk.
Bilmærkernes interiør og dets funktionalitet afspejler sig jo meget godt i deres overordnede strategier. Jeg hørte engang en fra Audi's Markeringsafdeling i Ingolstadt snakke om, at Audi ser sig som et langt mere moderne mærke end BMW og Mercedes, og det passer vel meget godt. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad Mercedes lægger stor vægt på, men det er vel komfort. BMW lægger vægt på sportslige køreegenskaber og motorer, og Audi giver dig en totaloplevelse, hvor det hele er, jeg vil ikke sige et stort kompromis for det lyder ekstremt negativt, og jeg har ikke noget mod Audi, men måske et godt stykke over gennemsnittet, uden på at være så unikt på nogle punkter, som jeg eksempelvis synes BMW er med motorer. Jeg var ligeved at sige transmissionsmæssigt, men de var ikke fremme i skoene, da det gjaldt dobbeltkoblingsgearkasser. Og det er for ringe!
Nu vi snakker om kabine, så kan jeg da lige knytte en kommentar til den forskellige Interfaces i bilerne. BMW's i-Drive; er man ikke til BMW, hader man det. Er man BMW fan, sætter man sig i bilen når man lige har fået den, og lærer det udenad. Det kan faktisk lade sig gøre, og det er meget nemt at bruge, samtidig med at man kører. Det er eks. lavet så smart, at SW'eren tager højde for antallet af valg du kan gøre i den menu hvor du står, så du kan "tælle" dig frem, ved at knappen er begrænset til eksempelvis tre klik til højre eller venstre. Dette gør Audi's MMI ikke - det er trinløst mig bekendt (correct me if I'm wrong). BMW's i-Drive er også bedre rent applikationsmæssigt (synes jeg). Selvom du volder det, og bruger det meget, bliver ikke specielt slidt. Det gør Audi's altså. Audi's er tilgengæld formiddabelt godt med genvejstaster osv., også er det meget nemmere at bruge, når man er farten, hvis ikke man har lært det udenad. Så igen, det er vel et temperamentsspørgsmål.
PS. Jeg er altså ikke ansat hos Terminalen eller noget ;-)
God weekend!
Sidst rettet: 8/8-08
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
08-08-2008 kl. 22:11
Men tak for hjælpen dengang i øvrigt. Den tråd har hjulpet ikke så få mennesker efterfølgende!
Til jer andre handlede det om service i Flensburg. Se evt. tråd her:
http://www.bilbasen.dk/Forums/ForumReadPost.aspx?PostId=68116&s=service+bmw&t=0
Forudsætninger ændrede sig som sagt, og desuden skulle vi også til at se på noget mere familievenligt end den (vent vent, jeg ved at 120d'eren ikke er nogen familiebil). Vores bilpark bestod på det tidspunkt af min 325'er og en Toyota Corolla fra '93. Jeg besluttede så at skifte Toyota'en til en familiebil i stedet for, også købe mig en lille luksus pendlervogn - altså min 120d. Havde jeg nu købt en 530d Touring eller noget i stedet for 325'eren, havde vi stadig hængt på Yota'en, da der ikke var penge til at skifte den også.
Men E46 var/er altså en lækker vogn. Den er bare mere lækker end en E90.
Profil slettet
10-08-2008 kl. 20:49
Jeg kunne f.eks godt tænke mig at vide hvor stor forskellen er på 525d og 530d i nyeste aftapning (altså motorwise at forstå)??
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
10-08-2008 kl. 21:53
Man kan sige meget om, at diesel det trækker osv., men for dælen en rækkesekser den lyder godt!
God arbejdsuge til alle!
Sidst rettet: 10/8-08
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
Ali Ismaili
bruger siden
21-02-2007
04-02-2009 kl. 22:10