Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Til dato bedste bil jeg har ejet/kørt

Rune Aggebo-Jørgensen

Rune Aggebo-Jørgensen
bruger siden
27-09-2007

10-08-2012 kl. 13:36

Ang. 2005 Ford Mondeo 2,5 SE st.car 5d Plus: 2005 model købt i 2009, tidligere leasingbil. Kører super godt, proppet med luksus udstyr, god campingtrækker, lyden af en V6'er er fantastisk, har ikke haft nogen som helst reparationer de seneste 2,5 år. rimelig økonomisk hvis den køres pænt - bruger i snit 8,5 liter/100km om sommeren og ca. 1 L mere om vinteren (hovedsageligt mindre ture). Kan kun anbefale. Minus: Dyr ejerafgift.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-08-2012 kl. 00:32

Alt er relativt ang ford og især 2,5v6.

Har en fra 12mdr 2005. Havde kørt 128000km da jeg fik den. Fik den dinitrol behandlet idet der i undervogn var begyndt at kunne ses antydninger af rust. Bilen køre super.....meen alle de klassiske fejl har den. Så pludselig faldt forfjedre sammen, så 2 nye....2stk bagtårne....Rør til klima kaput plus hullet....Den køre super , men den kan have lidt udsæt ved høje omdr, som er normalt for den type bil. Tændlednings net har det med at blive utæt og skal skiftes..Det at bilen kan køre 220km/t er da fint, meen den hænger ikke i vejen som bmw eller lign. For mig at se har de blot lagt en mega tung motor i uden at fjedre mm ikke er af ordentlig kvalitet....Og den er efterhånden ved at være gammel at se på i formen....Der er en del vindstøj fra dørerne, normalt for denne type.....Fik lavet alle tingene få mdr efter jeg fik bilen, og der har ikke været noget de sidste 2 år, men det kan anbefales at man skifter fjedre for hver 100.000, især foran, da det er dem der knækker. men bevares en fin bil til prisen. gav 120k for den for 2,5år siden, men kan ikke rigtigt få noget for den idag..Blot mine erfaringer med 2,5V6...Iøvrigt en herlig lyd den har ...

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2012 kl. 12:51

@Mona:
Er der overhovedet nogen biler du kan lide?

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2012 kl. 20:52

Jette Frederiksen skrev:
Benzin økonomi: Nissan Micra.
Kørekomfort: peugeot. 505
All around bil: Mazda 323 fra 1987.

Vores mazda er vores seneste bil, som vi for 8 år siden var nødt til at skille os af med, da jeg kom på kontakhjælp, og vi havde lige betalt det sidste afdrag på den (:.

Jeg vil aldrig være bange for at købe Mazda igen :)

Sådan en gammel Mazda er heller ikke til at slide ihjel :-)