Bilbasen Forum
Sluk venligst tågelygterne indtil det virkelig er tåget
H P
bruger siden
06-01-2004
07-12-2012 kl. 11:45
Profil slettet
Profil slettet
07-12-2012 kl. 13:54
Det der bringer mit pis i kog er, som Jan også nævner, brugen af tågebaglygten - den blænder som ind i fanden!
Profil slettet
07-12-2012 kl. 15:16
Ellers enig . Sluk dem på "normal" vej ... med mindre det er tåget.
Tågebaglygter generer mig altså ikke voldsomt. Jeg synes ikke man bliver blændet af et rødt lys på samme måde som en helt hvidt.
Selvfølgelig skal de også bruges med omtanke, men her er jeg af holdningen: heller for meget end for lidt.
Man ser jo tit lastvognstog der kommer med de her "nefa-lygte" lignende små lamper på sættevognen, og som pludelig dukker frem af disen. Vildt farligt !!
claus jensen
bruger siden
03-11-2012
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-12-2012 kl. 15:56
claus jensen skrev:
få et liv
Det virker til at du er en af dem der konstant kører med tåbelygterne tændt fordi det ser sejt ud, men til gengæld er ligeglad med om begge forlygter virker.
Med hensyn til de bageste tågelygter burde de slukke automatisk ved hastigheder over eks. 80 eller 100km/t
Jeg er af den opfattelse at hvis det er så tåget at lygterne skal tændes, så bør farten sænkes, men af og til bliver man overhalet på motorvejen af en der kører 130km/ med tågebaglygterne tændt, og hvor stoe er sansynligheden lige for at der pludeslig dukker en op af tågen lige bagved ham?
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-12-2012 kl. 18:45
JG B skrev:
vil faktisk mene chancen for at en der kører med 130 på motorvejen har en ret stor chance for der er en der dukker op bag ved ham...
Du har muligvis misforstået mig.
Hvis det er så tåget at det er nødvendigt med TÅGELYGTERNE tændt bagpå så et 130 ikke blot for hurtigt det er direkte SINDSYGT
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-12-2012 kl. 21:16
Jeg bruger dem ikke på motorvejen, med mindre at der ikke er nogen bagved (hvilket er sjældent).
Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om at jeg kører 130km/t i tåget vejr, men derimod at det er total tåbeligt at køre så stærkt hvis man mener at der er behov for tågelygter, så er det underordnet om de sidder foran eller bagpå.
Hilsen Lars