Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

skade på ny bil

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

15-11-2005 kl. 15:27

Nu er det jo ikke nok, at sende bilen tilbage. Det kunne tænkes at forhandleren har en anden mening om, hvad der er ret og rimeligt, og har lidt svært ved at komme til lommerne. Uanset hvad der rent faktisk ER ret og rimeligt.
Så jeg kan kun være enig med Steen i at du skal se at melde dig ind i FDM, eller alternativt alliere dig med en advokat. Første alternativ vil nok være det billigste.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

15-11-2005 kl. 17:31

STOP STOP STOP venner....
Jeg kan ikke fordrage den hetz som der køres på bilhandlere herinde.
Og den her sag er altså lidt for pivet for at være ærlig. Det er nemt at forlange og forlange og forlange når man rigtig kan rotte sig sammen,
Det er en bil(!)
Om 3-4 år når du en dag skal ud at bytte bilen, jamen så er der jo MASSER af småridser i bilen!
Desuden findes den fejlfrie bil ikke. Hverken mekanisk eller kosmetisk!
Ikke een eneste bil når fra samlebåndet via transporten og hele vejen ud til forhandlerene igennem uden små-nips.
...hvad vil du have forhandleren skal gøre?
Skal han tage bilen tilbage fordi der er en lille nips på den. Helt ærligt...
Kører bilen ikke som den skal???
Er der problemer med den? - jamen hvis der var det lavede han da dem da der er garanti på den.
Venner - det er kosmetik!....så slap dog af!

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2005 kl. 17:57

Hvis du nu køber en ny computer der hver halve time genstarter uden varsel, ville du så ikke forlange en ny, eller at fejlen i hvert fald blev udbedret 112%? Hvis ikke, så er det dig der er galt på den, ikke os andre. Og da slet ikke når vi snakker om en genstand til over 200.000kr.

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

16-11-2005 kl. 11:03

...ak ak.
godt i ikke var med i tsunamien eller bor i et andet land, for jeres liv har da godt nok en kedelig status, hvis man kan sætte sit sind i kog over småting....
For at opsumere - SELVFØLGELIG skal forhandleren da afhjælpe fejlen og manglerne, men stop stop stop med det advokat-pis!
I lyder sgu alle som en flok børnehave unger der har fået nappet sin slikkepind og råber MOAR MOAR MOAR..
Gå dog stille og roligt til forhandleren og snake med dem - det er da naturligvis den bedste måde at afhjælpe sådan en bagatel-sag. Istedet for at åbne op med bål og brand og skabe sig tosset.
ALLE forhandlere er til at snakke med - hvis bare man er menneskelig og fair og giver dem lov til at undersøge sagen, og tiden til at gøre bilen helt færdig.
Det er i hvert fald det jeg SELV har af erfaringer de gange der har været "smånips" med en bil, og andre produkter.
- for det er jo det det er...en bil er et produkt, ikke??

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

16-11-2005 kl. 13:13

Hej Brian, Sikken en masse halløj for et par kosmetiske fejl på bilen!
Transportskader på nye biler er hverdagskost for en bilforhandler og de SKAL selfølgelig udbedres inden udleveringen til kunden!! Ingen tvivl om det! Han tilbyder jo at udbedre fejlene på din bil, så giv ham lige en chance først, inden du går til FDM og advokat mm.
lakfaver er svære at ramme helt præcist for en maler, så forskel vil der være.
Mvh. Jakob

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

16-11-2005 kl. 14:33

...det er da rart at se at Jakob E og Ib har fornuften og ikke mindst overblikket på deres side.
Michael F - jeg ved virkelig ikke hvilken verden du lever i??? Men åbenbart ikke her nede på jorden...
At sammenligne en lile ridse i en dør med sønderskudte møgkasser fra BT Bilsalg med ualmindelig mange defekter og mekaniske/elektriske mangler på biler er da helt hen i hegnet.
Det kan du da vel forstå?
Du kan da vel også forstå at jeg ikke forsøger at holde hånden over forhandleren, for hvis du læser efter skriver jeg jo at SELVFØLGELIG skal forhandleren udbedre de smånips der måtte være.
Og en bil er ikke SKADET fordi der er lakeret en ridse. Det er den kun hvis den har været indvoldveret i et trafikuheld eller lignende.
Jeg forsøger bare at sige til jer, kære venner, at glem nu ALT om politianmeldelser og advokater ....for en skide ridse?
Og til ham med demo-bil-teorien. Klart at der er tale om dårlig moral, HVIS bilen rent faktisk er blevet brugt som demo-køretøj.
Men biler kan SAGTENS få ridser blot ved at stå i en udstilling, eller i transport undervejs til forhandler, eller for den sags skyld på forhandlerens plads hvor han har nye biler stående. Hvad vil du ha? - at fabrikken skal pakke bilen ind i vat?

Lige for en god ordens skyld skal jeg da lige nævne at jeg IKKE er bilforhandler!
...jeg er bare realistisk for hvad man må forvente.

Brian Balle - tal med din forhandler, og er han ikke til at tale med, kan du naturligvis søge lidt hjælp hos evt. FDM.
Men advokater og Politi - de vil jo grine en langt op i hovedet hvis man kom med sådan en sag...om en ridse.

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

16-11-2005 kl. 16:51

Hej Michael:-)
Jeg turde IKKE sælge dig en ny bil:-)
Man kan da ikke kræve en omlakering af hele bilen!! Vi lever altså i Danmark og ikke USA! Du må leve på en anden planet. Find et andet sted og "vejlede" folk:-)
Mvh. Jakob

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

17-11-2005 kl. 09:50

Fair nok Michael F.
Jeg undskylder min lidt for pikante humor!
Men giver mig nu ikke på mit holdepunkt som er: Snak med forhandleren. De har jo tilbudt at rette fejlen.....så forstår virkelig ikke jeres "gå til advokater", "anmeld dem til politiet", "han skal tage bilen tilbage og dispensation" osv...
Kom videre i livet - det er ridser...

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2005 kl. 12:34

hej
jeg har lige købt en helt ny Peugeot 206 SW HDI til 200.000 ca. jeg opdager da jeg kommer hjem med den at den har 3 skader. riser på tag og forlygte og at den ene dør er blevet malet efter skade - farveforskel. peugeot vil rette fejlene men det synes jeg ikke er nok jeg vil have et afslag i prisen da jeg havde købt en ny bil men har fået en med skader. er der nogen der har erfaring med det samme ?