Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Serviceaftale og garanti hos forhandler, hvis anhængertræk er monteret et andet sted

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

10-08-2021 kl. 09:14

Hejsa.

Jeg har en nyere Citroën C3 (2 år gammel), der er købt fra ny hos forhandler. Der blev lavet serviceaftale på den fra starten, og den serviceaftale gælder stadig.

Jeg har fået et godt tilbud på monteret anhængertræk hos en anden mekaniker end forhandleren. Den anden mekaniker er medlem af "Auto Partner", så det burde være et forsvarligt sted at køre hen for at få lavet tingene.

Vil det have nogen indflydelse på min serviceaftale?
Vil det betyde noget for garantien på bilen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

10-08-2021 kl. 13:45

er det et originalt træk, som de kan montere med korrekt kodning bagefter så ville jeg vælge det billigste sted.

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

13-08-2021 kl. 11:23

så skal du jo gøre det , som du føler dig mest tryg ved. jeg fortæller dig bare, hvad jeg selv ville have gjort.
jeg kender ikke noget til din service kontrakt men en forhandler vil meget gerne fortælle dig, at din bil springer i luften, hvis du ikke får den serviceret hos ham og det er jo lige netop sådan en trofast kunde som dig, han tjener sine penge på.

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

20-08-2021 kl. 16:29

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Det vil ikke have nogen betydning for garanti / reklamations ret.
Og det bør ikke have nogen betydning for din service aftale.

Der er dog en detalje du skal være opmærksom på.
Bilfabrikanten giver garanti på den del af bilen de har lavet.
Forhandler giver reklamationsret på det forhandler har solgt dig.
Service kontrakten dækker det der er ingået på.

Det som du køber et andet sted, om det så er originalt, er dækkert af dem der har solgt dig det.
Hvis trækket er årsag til skader på resten af bilen, hænger du selv på den, sammen med dem der har solgt trækket.
Hvis der opstår en fejl, som skyldes trækket, og de der har service kontrakten, har brugt tid på at finde fejlen, får du regningen for den tid m.m. de har brugt.

Så der er to parter der skal dække hver deres del, og får du en fejl som den ene part bruger tid, men som skyldes den anden part får du regningen.

hvilken løsning endte du med, at vælge ?

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

20-08-2021 kl. 19:19

jeg var også bare nysgerrig og tænkte nok, at du valgte at få det lavet hos din forhandler og det er der bestemt ikke noget galt i.