Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Service over al forventning

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

06-06-2012 kl. 20:36

I efteråret 2011 havde jeg min 17 år gamle audi til 340.000km eftersyn hos SMC Odense. Ved den lejlighed fik den skiftet tandrem. I foråret 2012 skiftede jeg selv olie+ filter, luftfilter og pollenfilter ved 358.000km. De sidste par dage har jeg haft startproblemer, og bilen har sagt som en gammel traktor ved start og stop, samt ved igangsætning. Kmstand 361.000 Fredag eftermiddag kunne den så slet ikke starte, så mandag ringede jeg til SMC for at høre hvordan jeg var stillet med hensyn til mobilitetsgarantien, og fik ikke overraskende at vide at den havde jeg jo sådan set selv opsagt ved ikke at komme til eftersyn til tiden. ÆRGELIGT. Hos SMC var de dog villige til at opretholde garantien, hvis jeg fik lavet et eftersyn af bilen, når den kom ind, og jeg var glad igen. Inden jeg ringede til vejhjælp prøvede jeg dog lige at starte bilen, og med lidt besvær gik den i gang, og jeg kørte selv ind til SMC. Vi blev enige om at de skulle skifte dieselfilteret, da det ikke har været skiftet de sidste 100.000km. Traktorlyden viste sig så at komme fra tandremmen der var slap, (et flækket opstrammerhjul) og SMC påtog sig det fulde ansvar, uden nogen diskution, på trods af at bilen ikke havde været til eftersyn ved 355.000km Reperationen er udført på SMC´s regning, og jeg fik en lånebil stillet til rådighed uden beregning, fra Mandag eftermiddag til i dag Onsdag eftermiddag. Jeg har på den måde fået en gratis prøvetur på ca 200km i en sprit ny Audi A4 2,0 TDI ( herom i en anden tråd). Det kalder jeg service over al forventning, og jeg springer ikke flere eftersyn over. Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-06-2012 kl. 20:38

Det er sgu god service må man sige, og så endda fra SMC der ikke altid yder god service :-) Men godt at høre noget positivt om dem, og at du har fået en god oplevelse, istedet for alle de negative oplevelser man hører om hver dag :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

06-06-2012 kl. 21:16

Jeg har fået serviceret bilen hos SMC 2 gange før, hvor jeg fik en Dialogmodtagelse begge gange.
En dialogmodtagelse er en systematisk gemmengang af bilen sammen med en mekaniker, og man bliver enige om hvad der skal laves, og man får en pris på arbejdet før der laves noget.
Desuden har jeg fået lavet et par småting et par gange ud over serviceeftersynene.
Hver gang har jeg fået en rigtig god behandling.

Det er muligt at en 17 år gammel A6 2,5 TDI med 140hk ikke er meget værd i penge, men den har nu kørt 100.000km over 2 3/4 år i min varetægt, og det er første gang den ikke ville starte. Derudover har den mere udstyr end de fleste almindelige hverdagsbiler af idag.
Samtidig får man 30% rabat på både arbejdsløn og Originale reservedele, så service hos SMC er ikke meget dyere end service hos Automester.

Eneste ulempe ved bilen er en VÆGTAFGIFT på næsten 9000kr om året, på en bil der køre ca 17-18km/l med min kørsel.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

06-06-2012 kl. 22:42

ulrik larsen skrev:
Hvor gammel skal bilen være før man får 30% i rabat?

Gælder dette alle mærker også Skoda?

Nå ja jeg kan jo kontakte SMC for svar :-)

Har ellers læst flere steder de er hundedyre og service er en by i Rusland.

Nu har de jo også valgt at smide SMC-navnet væk - så kan det være folk vender tilbage, og at de begynder at yde god service ;-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

07-06-2012 kl. 05:38

ulrik larsen skrev:
Hvor gammel skal bilen være før man får 30% i rabat?

Gælder dette alle mærker også Skoda?

Nå ja jeg kan jo kontakte SMC for svar :-)

Har ellers læst flere steder de er hundedyre og service er en by i Rusland.

Man skal ikke altid stole på det man læser. Service er ikke en by i Rusland, og hvad er hundedyrt (ca 5000kr for et tandremskift på en A6´med 2 remme og vandpumpe?)

Om rabatten gælder Skoda og Seat ved jeg ikke, men for VW og Audi gælder det at man får 2% i rabat for hver år bilen er ældre end 4 år. (5år=10% og 15år = 30%) dog max 30% rabat.

Hilsen Lars