Bilbasen Forum
Service kontrakt god eller dårlig ide?
Birthe Jensen
bruger siden
06-12-2022
06-12-2022 kl. 09:13
Dette indlæg blev 06-12-2022 09:14 redigeret af dets forfatter.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
06-12-2022 kl. 16:36
Personligt kunne jeg ikke drømme om at tegne en servicekontrakt på en bil, men hvis øoknomien er så stram at en uventet reperation ville vælte læsset ville det være værd at overveje.
H P
bruger siden
06-01-2004
06-12-2022 kl. 17:16
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
skrev:
Det er en forsikring, og Ford mister ikke penge på den.
Personligt kunne jeg ikke drømme om at tegne en servicekontrakt på en bil, men hvis øoknomien er så stram at en uventet reperation ville vælte læsset ville det være værd at overveje.
Nej, det er ikke en forsikring.
En serviceaftale kommer 100% sikkert i spil, når bilen skal til service, og når den skal have skiftet bremser feks. Ford laver en beregning på hvad det koster DEM at passe bilen, en privatkunde kan typisk ikke gøre det til samme pris, fordelen for FORD er at de ved du kommer hos dem.
J R
bruger siden
13-12-2013
06-12-2022 kl. 22:41
Vil du beholde den i 2-3 år, så put pengene i en konvolut hver måned og betalt med den når der er udgifter.
er du typen der beholder bilen i mange år og mange km, så overvej om det er bedre med en service kontrakt, men sikre dig den også gælder, hvis du kører mere end 10.000 km om året.
Birthe Jensen
bruger siden
06-12-2022
07-12-2022 kl. 12:00
Jeg er klar over, at der er 2 års garanti på bilen, hvis det skulle vise sig at være en MANDAGS bil, det ved man jo aldrig.
Men uanset dette skal den jo have service after bogen.
I service kontrakten er også indbefattet vejhjælp..
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
10-12-2022 kl. 17:12
Jeg har da kunnet holde mine Volvo'er kørende for cirka 3.000 kr./år de første mange år, fordi man skal jo først have nye bremser efter 50-60.000 km og formentlig længere, hvis man ikke kører så meget i byen. Min nuværende Volvo XC60 har nok cirka kostet 4.000 kr./år de 9,5 år jeg har haft den inklusiv skift af bremser. Den er blevet serviceret på et stort autoriseret Volvo værksted i Sverige en gang årligt pga. jeg kører kun 12-15.000 km per år.