Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sådan, så blev elbils afgiften sat i bero.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

18-04-2017 kl. 16:02

Det var da på tide, der var nogen der fik en god ide på Borgen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2017 kl. 17:18

Eneste fede ved El-biler er den voldsomme accelerration :-)

Alt andet er bare lir og populisme, både når man ser en politiker kører
i dem eller uge 29 i Skagen. (Teslaer)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

18-04-2017 kl. 17:26

Hvorfor tror du bilen er kulfyrret?

Under 1/3 af Danmarks energiforbrug kom sidste år fra kul, og hvis elbilerne kan lade om natten hvor det øvrige forbrug er lavt vil det kunne udligne nogen af de store udsving der er i elprisen samt kunne understøtte endnu mere vedvarende energi. Som det er i dag kan kraftværkerne ikke undværres som resservelast.

Alt ny teknologi kræver støttekroner, hvis Danmark ikke bidrager tager det blot længere tid før elbilerne er 100% konkurrencedygtige med forbrændingsmotoren.

Kan du i øvrigt bevise batterierne er miljøbellastende? Jeg kunne forstille mig en genanvendelsesgrad på tæt på 100% så de bellaster kun en gang.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

18-04-2017 kl. 17:29

Øh, hvis man gerne vil miljø så er elbil da fremtiden.

Hvis du investerer i Sol og vindkraft, så er det også smart at have noget at bruge eks. vindkraft til.

Hvad tror du der sker med den elkraft der bliver produceret i natte timerne?
Jo den giver vi til Tyskland, Sverige og Norge. Fordi elprisen kl sort nat er nærmest lig nul. Der er jo intet forbrug.

Derfor er det skide smart, at have en flok elbiler der lader hver nat, på det strøm vi alligevel ikke får en klap for.

Du er ikke klar over at el er nærmest gratis om natten, fordi elnettet og forsyningsvirksomhederne ikke er klar til du kan få differentieret pris i døgnet timer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

18-04-2017 kl. 22:37

Altså fruen kører aldrig over 150 km på en dag.
Sjældent er vi tæt på, og de gange er for at besøge familie i nogle timer. Der kunne vi sikkert godt købe 7 kw, hvis det var det der manglede.

Jeg selv kører af og til en tur på 200 km, og har så 1-2 timers arbejde på stedet, med strøm. Så jeg kunne som også sagtens nøjes med el.

Vi kører samlet 45.000 om året.

de 3 ture om året hvor vi kører langt, kan vi vist godt holde ind og drikke kaffe i 30 minutter en gang eller 2.

Desværre faldt valget i efteråret ikke ud til Tesla, men en ganske almindelig benzin Mercer. Mistede modet.

Og med dagens afgift ændring, så er jeg egentlig glad for det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

19-04-2017 kl. 15:38

Hvordan er det lige virkningsgraden er på sådan en brint bil.

Der skal vel el til at producere brint, og så skal det vel også flyttes rundt.

For derefter at skulle "brændes" i en brint bil. Med en eller anden virkningsgrad.
Samlede virkningsgrad for en brint bil?

Så er det også meget smart med 10 stationer i landet, så ved man da hvor man skal køre hen og tanke. Eks så kunne man forstille sig ender bor i Skagen ikke gad køre til AAL

Hvordan er den samlede virkningsgradeni en elbil?
Her kan man jo lade sine batterier et par millioner steder i landet. Der skal sådan set bare være et almindeligt udtag.

Dette indlæg blev 19-04-2017 15:42 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-04-2017 kl. 18:29

Fordi strøm bliver lavet af en vindmølle, betyder det ikke at der ikke udledes CO2.

Møllerne laver jo ikke sig selv, og det vare nogle år før de er bare CO2 neotrale.

Jeg er ganske enig med K S i at en afgifnsænkning er en leflen for vælgerne.

Hvis man virkelig vil noget for miljøet via privatbilismen, skulle man fjerne registreringsafgiften på alle biler.
Og i stedet indfører en afgift på forbrug.
Så ville man tænke sig mere om hvordan man kører, hvor langt man kører, og i hvad man kører.

Men det tør man ikke, af hensyn til alle dem der så vil stå med en usælgelig bil.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2017 kl. 19:25

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Fordi strøm bliver lavet af en vindmølle, betyder det ikke at der ikke udledes CO2.

Møllerne laver jo ikke sig selv, og det vare nogle år før de er bare CO2 neotrale.

Jeg er ganske enig med K S i at en afgifnsænkning er en leflen for vælgerne.

Hvis man virkelig vil noget for miljøet via privatbilismen, skulle man fjerne registreringsafgiften på alle biler.
Og i stedet indfører en afgift på forbrug.
Så ville man tænke sig mere om hvordan man kører, hvor langt man kører, og i hvad man kører.

Men det tør man ikke, af hensyn til alle dem der så vil stå med en usælgelig bil.

Hilsen Lars

En afgift på forbrug ?

Det er da meget skævt forslag, da den rige direktør kan køre alt det han vil og
den fattige Netto kassedame ikke kan køre så meget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-04-2017 kl. 19:44

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
En afgift på forbrug ?

Det er da meget skævt forslag, da den rige direktør kan køre alt det han vil og
den fattige Netto kassedame ikke kan køre så meget.

Jeg kan da godt se rimeligheden at den rige direktør kan købe en Tesla til ½ pris, imens den fattige kassedame fra Netto skal betale fluld afgift af sin Suzuki Swift, Vægtafgigt/ejerafgift af samme, og over 8 kr i afgift pr l benzin, mens Teslaen kan tankes gratis mange streder.

Det kan ikke lade sig gøre at gøre alle tilfreds, og dem der prøver ender med at gøre ingen tilfreds.

Desuden handlede mit indlæg ikke om solidaritet og ligelighed, men om mest miljø for pengene.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2017 kl. 20:25

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Jeg kan da godt se rimeligheden at den rige direktør kan købe en Tesla til ½ pris, imens den fattige kassedame fra Netto skal betale fluld afgift af sin Suzuki Swift, Vægtafgigt/ejerafgift af samme, og over 8 kr i afgift pr l benzin, mens Teslaen kan tankes gratis mange streder.

Det kan ikke lade sig gøre at gøre alle tilfreds, og dem der prøver ender med at gøre ingen tilfreds.

Desuden handlede mit indlæg ikke om solidaritet og ligelighed, men om mest miljø for pengene.

Hilsen Lars

Selve produktionen af en Tesla belaster nok miljøet mere end produkionen af en lille Lupo, så derfor skal der ikke mindre afgift på store El-biler som Tesla, det må være nok med at de får kørselen (strøm) gratis mange steder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg