Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rigtige bil "nørder" lader sig ikke begrænse

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2012 kl. 21:20

Jeg forstår ikke helt hvorfor mange bil interesseret, holder sig til et bestemt mærkeforum / side ? Jeg kører Renault idag, men har haft snart 20 forskellige biler med hver deres positive og negative særheder. Hvorfor lade sig begrænse til en bestemt mærkeside hvor man nok har tendens til at tale positivt om sit bilmærke. Der er massere af ekspertise på disse sider og det er rigtig godt, men hvis du begrænser dig og kigger lidt skævt til andre bilmærker, så er du ikke bil interesseret i min verden, så er du mærke interesseret og det må være trist ? Jeg bruger en blanding af forskellige fora, mærke bestemte men nok mest fora som bilbasen og www.e-bil.dk hvor alle bilmærker er og hvor man kan få nye input om alle bilmærker og modeller. Hvad mener du ? Mvh Mads Andersen - www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2012 kl. 19:33

Slet ingen som vil byde ind ?

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2012 kl. 21:46

JG B skrev:
jeg bruger primært bmw forum da jeg er bmw entusiast. det at jeg srkiver lidt på forum her og følger lidt med er fordi jeg kender til mere end bmw fordi jeg ikk altid har havft bmw.
jeg synes bare på et forum som bilbasen eller lignende synes jeg bare ikk ligger inde med den samme viden om bmw som på et bmw forum.

synes os det er træls at man på et forum som bilbasen er lignende ikk kan sige sin ærlige mening uden man kan gå hen og få en sviner af folk som ejer en bil magen til den som man har givet lidt kritik og beskrevet nogle offentlig kendte fejl.

det er bare nu en gang nemmere at bruge tid på et forum hvor man er enige om tingende.

man bliver også ret hurtigt træt af alle de kloge hoveder der sidder og sviner vag biler til, især vw og audi. ja de har haft nogle problemer med motorer og rust men hvilken bil har ikk det. og det der virkelig kan pisse mig af er det typiske argument for ikk at købe audi ´´det er bare en vw med et andet logo og en højere pris´´ det er simpelthen noget vås medmindre det er en a3. det er ikk så længe siden jeg hjalp en kammerat med at skille en a6 ad til reservedele og jeg vil sige at dem som siger det er samme bil som en passat ved ikk hva de snakker om, det kan måske være de deler platformen er den samme, men så er der vist ikk ret mange flere ligheder det er en utrolig velbygget bil med en vildt høj samlekvalitet på alle områder måske endda den bedste samlekvalitet.

det skal i øvrigt ikk være nogen hemlighed at jeg udover bmw primært er til tyske biler...

Tjaah, nu har jeg ejet flere Audi'er og flere VW'er - senest en 05 A6 med V6 motor, en 07 A6 med 2,0 TDI og nu den nye Passat med 2,0 TDI og DSG. Og ja - Audi har en meget bedre SAMLEkvalitet, men resten er hverken af bedre eller dårligere kvalitet end på en Passat. Så jo, en Audi er blot en VW med fint logo, en Skoda en VW med den flyvende pik, og Seat en VW i spansk indpakning. De deler alle samme teknik, og kun indpakningen er til forskel - og dette kan ikke diskuteres, da det er klare fakta.

Og nu er det ikke min opfattelse at VAG bliver svinet til her på siden - det er bare den grimme sandhed der kommer på bordet: De er inde i en tid hvor kvaliteten ikke er hvad den har været (læs: ringe), og hvor de er plaget af massive rustproblemer og mekaniske problemer. Så al den snak om at "tysk kvalitet" er den bedste, er vidst ikke gældende længere. De koreanske og japanske er kommet godt med, og i dag er der ikke nogen kvalitetsmæssig forskel på en Hyundai i40 eller en Passat. Der er selvfølgelig bundet fordomme, religion og følelser med, men kvaliteten er den samme. VAG er dog gode til at anvende blød plastik i Audi og VW som giver en luksusFORNEMMELSE, men KVALITETEN er ikke bedre af den grund.

For at vende tilbage til emnet, så syntes jeg det er dejligt forfriskende at besøge et uvildigt bil-site. Det bliver sgu trættende at høre om det samme mærke hele tiden, og høre hvordan alle andre bilmærker pilles ned og svines til. Så BilBasen og e-bil er helt klart sider jeg besøger for at få et mere nuanceret billede af biler. For uanset hvor mange fejl en Citroen eller VW har, så sidder der stadig folk der påstår at det er den bedste i verden ;-)

Selv er jeg meget uvildig i min holdning til biler - jeg har ejet både Suzuki, Toyota, Audi, VW, Seat, BMW, Honda, Jaguar, MG, Trabant og Peugeot, og er sådan set ret ligeglad med hvilket mærke bilen har. Jeg køber en bil fordi jeg syntes den er flot, harmonerer med mine behov, og har et eller andet der tænder mig. Ikke fordi der står VW, BMW eller Hyundai på fronten - det kan være total ligegyldigt i min verden.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 27-06-2012 21:50 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2012 kl. 21:54

JG B skrev:
jeg bruger primært bmw forum da jeg er bmw entusiast. det at jeg srkiver lidt på forum her og følger lidt med er fordi jeg kender til mere end bmw fordi jeg ikk altid har havft bmw.
jeg synes bare på et forum som bilbasen eller lignende synes jeg bare ikk ligger inde med den samme viden om bmw som på et bmw forum.

synes os det er træls at man på et forum som bilbasen er lignende ikk kan sige sin ærlige mening uden man kan gå hen og få en sviner af folk som ejer en bil magen til den som man har givet lidt kritik og beskrevet nogle offentlig kendte fejl.

det er bare nu en gang nemmere at bruge tid på et forum hvor man er enige om tingende.

man bliver også ret hurtigt træt af alle de kloge hoveder der sidder og sviner vag biler til, især vw og audi. ja de har haft nogle problemer med motorer og rust men hvilken bil har ikk det. og det der virkelig kan pisse mig af er det typiske argument for ikk at købe audi ´´det er bare en vw med et andet logo og en højere pris´´ det er simpelthen noget vås medmindre det er en a3. det er ikk så længe siden jeg hjalp en kammerat med at skille en a6 ad til reservedele og jeg vil sige at dem som siger det er samme bil som en passat ved ikk hva de snakker om, det kan måske være de deler platformen er den samme, men så er der vist ikk ret mange flere ligheder det er en utrolig velbygget bil med en vildt høj samlekvalitet på alle områder måske endda den bedste samlekvalitet.

det skal i øvrigt ikk være nogen hemlighed at jeg udover bmw primært er til tyske biler...

hej
a6 2,4 en dejlig bil men den virker bare ikke ret længe,den kan ikke tåle at bruge 1l olie på 15000km uden at sode til,det er snart mange der er ked af ,koster bare 30,000-50,000 kl at rep og kan stadig ikke holde ,fordi at man ikke kan lave en kædestrammer der virker,hvis jeg laver en fejl må den laves om ,men ikke audi.

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2012 kl. 20:39

Man bestemmer da helt selv hvilken debatter man vil oprette eller deltage i, jeg kan også se stor forskel på de debatter som er på bilbasen og dem som er på e-bil.dk

Du har ret i at det handler meget om hjælp til bilvalg herinde, hvor man på e-bil.dk skriver mere om selve glæden ved biler og det behøver ikke være et bestemt mærke.

Alle mærker bliver nævnt og der er en god tone uden mundhakkeri.

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2012 kl. 20:56

hej.

syntes indlægget er interessant,jeg har haft 2 peugot biler en 406 og en 307 begge lortebiler dyre i rep og ustabile med alt.min far har også haft peugeot alle også lortebiler, en 404,3stk 504 1stk 604, og 505.og sidst en 309.hvorherrebevares noget fransk lort.jeg fraråder alle at købe dette bilmærke.og sidst men ikke mindst en renault megane årgang 2001.også en hunde dyr lortebil.

jeg holder mig til min vw passat 2007 tdi 105 diesel,dejlig traktormotor og skøn komfort og ingen overraskelser kører altid og billig i rep.

kan anbefales

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2012 kl. 21:01

Netop sådanne indlæg fra Kenn finder man ikke på e-bil.dk

Det er sgu et useriøst indlæg Kenn :-(

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

29-06-2012 kl. 09:20

Kære Kenn !
Utroligt at I i din familie har haft så mange l....Peugeot'er - og så alligevel købt en til.....
Enten er I masochister, eller også kommer du ikke med hele sandheden - god dag !

Profil slettet

Profil slettet

29-06-2012 kl. 15:03

Jeg havde en gang en lækker Astro van fra 94` og hvad står astro så får?

Always something to repare on, men hold da op en lækker bil som jeg desværre ikke havde råd til at holde kørende :-( men jeg kan kun anbefale den til andre, hvis man vil have en cruiser med god plads bagi :-)

God weekend

Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk