Bilbasen Forum
Prøvekørsel af Vw up 60hk.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-02-2012 kl. 22:42
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-02-2012 kl. 23:55
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
14-02-2012 kl. 09:34
Kan bagsæderne bruges til noget?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-02-2012 kl. 11:28
Ved ikke med plastic kvaliteten, men eks rat i den model jeg prøvede var ren plastic og var lidt synd. Sælger nævnte muligheden for at bestille et andet rat hjem, og montere det. ellers kun lækkert rat i high up til 117.000.-
Dette indlæg blev 14-02-2012 11:42 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
14-02-2012 kl. 13:56
Har selv overvejet den som bil nr. 2 (og overvejer vel stadig).
"Problemet" ved mange micro biler er som jeg ser det lidt at man kan gå to veje: Enten køber man basisversionen og får dermed en billig, men skrabet bil. Alternativet er at købe mere udstyr/motor etc. men så er den pludselig ikke så billig længere!
Personligt skal jeg have bagdøre, vil have A/C og derudover gerne lidt udstyr og gerne lidt flere kræfter end basismotoren byder på.
Skal man have det i Mikroerne er prisen pludselig ikke 90k, men snarere +120k, og så kommer jeg egentlig i tvivl om jeg ikke hellere vil have en bil der er en halv klasse større (evt. let brugt)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-02-2012 kl. 17:08
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-02-2012 kl. 18:56
Måske er vi lidt for forvente med hensyn til en evt pris vi syns en Up skal koste. Måske skal vi lige tænke over hvor meget mere bil der er i den. Måske er den reelt billig at holde kørende, og de ekstra ting man kan tilkøbe er ikke vanvittig dyre, for hvornår har vi kunnet få A/C til 4995.- osv. Bilen har 5 stjerner i sikkerheds test. dørerne lukker med et flot klunk som det skal lyde, det samme gælder bagsmækken. Det virker gennemtænkt og gedint. Og den køre langt bedre end andre i klassen.
Tænk sig da de små trillinger kom kunne en sådan koste 130-140.000kr.
T i
bruger siden
17-06-2006
14-02-2012 kl. 22:06
Pointen med pris ved mere end basisversionen af mikroerne holder dog efter min mening. Skal man have en Move up, 75hk, med A/C og 5 døre har man passeret 120k (det samme gælder for de andre mikroer) og så er forskellen op til bilerne der er en halv/hel klasse større ikke specielt stor og så er der trods alt for lidt bil i mikroerne.
Men vil man have en billig bil er basisversionerne af mikroerne et fint bud.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 14:31
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
16-02-2012 kl. 14:48
Men husk nu dens trillingesøstre SKoda Citigo og Seat MII. Der får man garanteret mere udstyr for samme pris. Det må siges at være en nem måde at spare nogle penge på.
jeg ville i hvert fald sammenligne alle 3 hvis jeg overvejede en af de modeller.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 15:10
Martin Nielsen skrev:
Der er ingen tvivl om at det kommer til at gå ret godt for VW UP.
Men husk nu dens trillingesøstre SKoda Citigo og Seat MII. Der får man garanteret mere udstyr for samme pris. Det må siges at være en nem måde at spare nogle penge på.
jeg ville i hvert fald sammenligne alle 3 hvis jeg overvejede en af de modeller.
Hej Martin.
Du har selvfølglig ret i din betragtning. Jeg har kigget lidt på bilerne og kun up ved selvsyn og de andre på nettet. Jeg syns at Up'en er mere smart invendigt, og jeg vil ikke afvise at ved et evt salg vil folk måske kigge på det logo bagpå, selvom vi ikke helt ved priser endnu på de andre, men er jo smags sag. Har kigget lidt på et par vw classic fælge, som jeg syns ser godt ud til bilen. Men igen er jo bare hjul. Har aldrig eget en vw. Har jo min mondeo v6 indtil videre .-) Men køber nok den 5dørs når den når danmark. Jeg kan være lidt tvivlende på hvor meget seat og skoda kan gøre ved prisen på bil og udstyr..Har i øjeblikket nogle følere ude på om jeg evt kan få rat fra high up bestilt særskilt hjem, idet det er et læderrat. De andre er meget meget plastik, men ok at holde ved.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 19:03
http://bil.guide.dk/Minibil/VW/%C3%98konomi/Design/Motor/Test_af_VW_Up_60_hk_2608191
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-02-2012 kl. 22:34
K S skrev:
Uanset, hvad dit indtryk er - og hvad motorskribenter skriver, er der reelt ingen, der ved det før om nogle år. Kvalitet handler ikke om plastik i kabinen eller, hvordan bilen er at køre. Det handler om driftsikkerhed, slidstyrke, fejl, rustbestandighed etc., og her har f.eks. Passat og Touran i en årrække vist sig at være problematiske - trods at journalister, ejere og andre også her udtalte sig i begejstrede vendinger i starten. Måske er Up vendepunktet for VW - omvendt er det en relativt billig bil - så der er selvfølgelig sparet her og der hos VW ligesom hos konkurrenterne. Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld....
Er helt med på det du skriver...jeg oplever blot bilen som gedin lavet og skruet sammen til prisen, og måden den køre på med motor gearkasse undervogn osv. Jeg har ikke oplevet en såkaldt mini bil på denne måde. jeg var ikke synderlig vild i varmen inden jeg prøvede den, men efter turen og med erfaringer fra andre mini biler, stod det klart for mig at den var meget mere end blot mini. Nuvel kan vi ikke på forhånd sige om skidtet holder. Jeg vil selvfølgelig gerne tro at det gør, nu da den var så god at opleve. Der har ikke været meget at komme efter rent drifts mæssigt på trillingerne Aygo C1 107. Jeg håber og vælger at tro at Vw koncernens øverste boss/ledelse er klar over at de skulle anstrenge sig med kvalitet for at trænge andre mini biler fra markeds andele. Ellers holder folk op med at købe dem. En gut jeg læste om havde været under bunden på Up'en, og nævnte at der var nogle mindre pæne/mangelfulde samlinger. Er klart noget der skal tjekkes om dette er tilfællet...jeg vælger også at tro at det er "kram" set iforhold til mini segmentet, idet Vw skal leve netop af denne up. Der skal sælges rigtig mange enheder, og om muligt billigere end man normalt ville gøre..man vil jo erobre store andele på mini markedet. Og det gør man ikke med noget skrammel. Men du har som sådan ret, før der er gået nogle år ved vi ikke hvor der evt er sparret. Jeg tror den er rimelig kvalitet, den har været længe undervejs.
Syns du skal prøve en tur bare for sjov, også dem der som jeg inden jeg prøvede den, tænkte..sikke en lille pis pot.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-02-2012 kl. 19:57
Næsten som når folk står i kø søndag morgen og skal have lune rundstykker..Var lige en tur forbi smc biler, alle prøve biler var på gaden og ca 15-20 personer i butikken. Vildt