Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
problemer med 1,6 hdi 9o ?
morten nikkelsen
bruger siden
16-11-2008
14-07-2013 kl. 16:57
vi har netop købt en citroen c3 1,6 hdi dynamic,med den 90 hk motor fra 2010.Er der nogen der har kendskab til problemer med netop den motor?der har jo været en del snak om problemer med turbo,bundkar mm eller er det kun den 110 hk version?
Profil slettet
14-07-2013 kl. 17:55
Så vidt jeg ved af er 90hk og 110hk præcis samme motor - kun med forskel i chip/ECU'en i bilen.
Og som jeg forstår hele situationen, med en motor der ligger i mange mærker/modeller, så er der en risiko for tilstopning af et oliefilter hvis man ikke skifter olie i tide, eller benytter forkert olie. Og ja, forkert kørselsmønster er selvfølgelig også med til at de soder til.
Så nyd din bil, og lad være med at være bekymret. Sørg for at skifte til korrekt olie i tide, og kørt den rigtigt.
Og som jeg forstår hele situationen, med en motor der ligger i mange mærker/modeller, så er der en risiko for tilstopning af et oliefilter hvis man ikke skifter olie i tide, eller benytter forkert olie. Og ja, forkert kørselsmønster er selvfølgelig også med til at de soder til.
Så nyd din bil, og lad være med at være bekymret. Sørg for at skifte til korrekt olie i tide, og kørt den rigtigt.