Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pris eksempler på Model S Vedligehold

Lars T.

Lars T.
bruger siden
23-09-2020

01-04-2023 kl. 14:36

Kære bil entuasiaster,



Jeg sidder og kigger meget på at anskaffe mig en af de ældre Model S'er, med gratis tesla ladning.



I den sammenhæng er jeg nysgerrig på nogle ting, som virker lodret umulige at finde information på nogen steder. Hvad faen koster det at få ting skiftet på sådan en?



Jeg spørger fordi der er mange salgsopslag der bryster sig af ny drivline, nyt batteri, opgradering til MCU 2 med videre, men hvad koster det at skifte dem? Jeg ville gerne vide ca. hvad det koster at skifte alle de her store ting og også de ting der efter sigende går i stykker hele tiden, såsom dørhåndtag og vinduesviskere. Så jeg kan få et overblik over hvad det kan koste at holde den kørende hvis uheldet er ude.



Er der nogen hjælp at hente til sådan noget information, findes der en side man kan slå op på eller noget?



Mange tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-04-2023 kl. 09:21

Prøv at spørge på Teslaforum.dk eller facebook, der er også en eller 2 grupper.

Men håndtagene skiftes til ny model uden den ledning der slides. Så den nye skulle holde væsentlig længere.

MCU2 skiftes til for ca 12-13000 kr, men så får du også samtidig 4G og vistnok også en ny skærm, go det skulle være som at få en ny bil, siges der.

Batteri er dyrt, 100K for en ombyttet ot 150K for en sprit nyt. Men det er jo også klart noget større end de batterier der sidder i en gammel Leaf eller noget som helts andet der er fra 2015.
100K for et batteri, ja det er da en slat. Men tænker ikke umiddelbart du får en ny BMW/Audi/Mercedes motor søndeligt billigere. Dog skal du være klar over at selvom du bytter batteriet i en 2015, så får du ikke væsentlig højere ladehastighed, og de gamle er jo ramt af noget chargegate, altså de lader langsomt på superchargers. Tit og ofte er de ikke meget over 70 kW. Hvorimod en væsentlig billigere og skrabet model 3 eller Y suger 250 kW, så går det altså snabt. Du kan lade 330-350 km på den tid det tager dig at skovle en macfeast menu og få tisset af.


Ville nok personligt kigge på en 2018 og frem. 1) der er fortsat batteri garanti, 2) jo nyere jo bedre samlet.

Der er vist pt en privat til salg for 450K. Den ser skarp ud. Og så er der garanti på batteri og drivlinie til 26.


PS Sorry den S100D der var til salg for 450 i fredags, er væk.

Dette indlæg blev 03-04-2023 09:23 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars T.

Lars T.
bruger siden
23-09-2020

07-04-2023 kl. 13:30

Stærkt!
Mange tak for det udførlige svar! Det er meget værdsat, jeg har ikke kunne finde svar på meget af det. Jeg er især glad for varslet om chargegate. Det havde jeg ikke set noteret nogen steder, det gør det væsentligt mindre attraktivt, med gratis ladning, når man skal bruge 4 timer på det hver gang!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

07-04-2023 kl. 20:58

Nja 4 timer er det vist ikke. Men iforhold til da de var nye og kunne lade på 35-40 minutter, så er det nok nærmere 1 time og 15-20 minutter.

Surf lidt her:

http://www.teslaforum.dk/forum/

Du skal oprette dig for at kunne skrive. Der er muligvis noget karens tid, så der går 1-2 dage fra du opretter dig til du kan skrive. Eller også er det bare administrator der er lidt bagefter.

Der er en S60 til 280 som har 75 kW batteri der er låst og som kan låses op. Men åpå den anden side, så kan man også bare lade til 100% på daglig basis uden at bekymre sig.

Dertil er der nogen S100D'ere til 460-495k. Også et par stykker der ikke har kørt så langt, eks en Sølvfarvet. Dem er der ikke så mange af, og de er altså bare super flotte.


Ps har selv lige byttet en 4 år gammel model 3LR til en ny magen til. De koster peanuts i service, og kører bare. eks kan nævnes bremserne er de originale efter 168.000 km. Køberen har synet den og der var nul at komme efter. Så alle de ulyksagliheder der er proklameret der ville ske med bremser der ikke bliver brugt etc, har ikke en dart på sig.

Dette indlæg blev 08-04-2023 10:14 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg