Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

PAS PÅ: Nyt fupnummer ved salg af bil

Kasper Ravlo

Kasper Ravlo
bruger siden
24-06-2012

07-10-2020 kl. 15:49

Jeg satte min bil til salg på bilbasen og blev meget kort tid efter kontaktet af en person der ville se den. Han ville meget gerne se registreringsattesten, så han vidste at alt var som det skulle være. Fair nok tænkte jeg. Jeg mødtes med ham og han havde en ven med. De så bilen, kørte ikke i den og han var med det samme interesseret. Han beder om at se registreringsattesten, som jeg viser ham og lægger den tilbage i min taske - den er fremme ret kort tid. Han skal lige tjekke med sin bank, før han gøre købet endeligt, men mener ikke det bliver noget problem. Dette er en fredag og han ville kontakte mig mandagen efter. Jeg hører intet. Skriver lidt med ham, men ender med at konkludere, at han nok ikke er interesseret alligevel.

En uge efter bliver jeg kontaktet af politiet. Bilen er omregistreret, der er taget lån på 228.000 kroner i den og jeg er blevet bedraget! Hvordan skete det lige?

Teorien er, at vennen tager et billede af registreringsattesten uden jeg ser det og de har nu koderne til at omregistrere. Det gør det online, hvorefter det tager et lån med pant i bilen og nu står jeg tilbage med en bil der ikke er min, og når den igen bliver min er der et stort lån i den :(

Skat siger det er en ny finte og de er stadig ved at finde hovede og hale i den.

Pas på derude, hvis du ser ved at sælge en bil..

MVH kasper.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

07-10-2020 kl. 20:55

Damn en satan. Luskebuks!

Men du må aldrig vise begge genparter af registreringsattesten. Har de kun den ene halvdel kan de ikke omregistrere den eller tage lån i den.

Fedt du er åben, så resten af flokken kan blive obs på lignende djævelskab.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

07-10-2020 kl. 21:05

Øhh, hvorfor bliver du kontaktet af politiet fordi bilen er omregisteret ?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-10-2020 kl. 21:22

Den var godt nok streng ☹️

Tak for du deler dine erfaringer

Kasper Ravlo

Kasper Ravlo
bruger siden
24-06-2012

08-10-2020 kl. 08:42

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Damn en satan. Luskebuks!

Men du må aldrig vise begge genparter af registreringsattesten. Har de kun den ene halvdel kan de ikke omregistrere den eller tage lån i den.

Fedt du er åben, så resten af flokken kan blive obs på lignende djævelskab.

Det ved jeg nu, lige lovlig krævende måde at lære det på men tro mig - de to dele ser aldrig hinanden igen før en handel er helt på plads ;)

Kasper Ravlo

Kasper Ravlo
bruger siden
24-06-2012

08-10-2020 kl. 08:43

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Øhh, hvorfor bliver du kontaktet af politiet fordi bilen er omregisteret ?

Det er også lidt specielt, men det er fordi det er et scam der er igang lige nu og derfor var politiet igang med at efterforske en lignende sag, hvor de altså faldt over min bil. Da forholdende omkring omregistreringen (og måske gerninsmændende) var de samme, valgte de at kontakte mig og høre om der potentielt var noget uldent ved min situation. Det er jeg selvfølgelig virkelig taknemmelig for, da det giver mig mening for hurtig reaktion.