Bilbasen Forum
PAS PÅ Bil-pris.com
Leif Jensen
bruger siden
02-06-2004
31-07-2012 kl. 17:12
Profil slettet
31-07-2012 kl. 17:22
Mvh C S
www.e-bil.dk
Andreas Eberhardt Sørensen
bruger siden
28-01-2006
17-09-2012 kl. 14:43
Vil også meget gerne vide om man skal tage rykker og inkasso alvorligt, eller om man skal lade værre med at betale?
Mvh Andreas
Profil slettet
25-09-2012 kl. 14:36
Martin Pihl skrev:
Jeg var tidligere idag inde på hjemmesiden auto-pris.com og blev også fanget i deres system. Da jeg havde trykket "start vurdering" opdagede jeg at det kostede 399 kr. og vurderede at de på baggrund af de oplysninger jeg havde givet dem ikke ville kunne foretage en brugbar vurdering. Derfor ville jeg fortryde men blev mødt med beskeden om at dette ikke var muligt da vurderingen var startet. Jeg kontaktede derfor en bekendt som underviser i jura og derudover ringede jeg til forbrugerrådet. De var begge enige om at det nok var et fup firma og der var nogenlunde chancer for at vinde en eventuel sag, men de sagde også samtidig at det var en risiko jeg selv skulle vurdere om jeg ville løbe. Envidere fortalte den søde dame fra forbrugerrådet at de bare alene idag havde haft tre klager angående samme firma, men at sagen endnu ikke var prøvet så hun kunne ikke fortælle mere og ville ikke råde mig til noget. Jeg påbegyndte derfor at skrive en klage til forbrugerombudsmanden, men inden jeg sendte klagen bestemte jeg mig for lige at prøve og ringe til firmaet og her fortalte jeg dem hvordan situationen var og ikke ønskede deres vurdering. Herefter annullerede de ordren. Så det kan lade sig gøre at slippe uden om, men jeg er bestemt ikke fan af den måde de har valgt at drive deres virksomhed på og mener der burde gøres noget mod denne hjemmeside.
Jeg vil nu mene at man er advaret, hvis man gider scrolle lidt ned på siden:
Bestillingen accepteres ved tryk på START
Svar via SMS og Email indenfor 24 timer.
Pris 399.00 kr. inkl. alle afgifter.
Så jeg ser det mere som folk der ikke sætter sig ind i tingene inden de indtaster deres oplysninger, og bagefter føler sig snydt fordi de ikke læste betingelserne...
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
09-10-2012 kl. 09:02
Bilbasen har også services som koster penge, men disse kan du få oplyst gratis andre steder, man vælger jo selv.
Profil slettet
10-11-2012 kl. 22:27
Kasper Boel skrev:
Jeg er i samme situation som jer andre.
Fanget i fælden... Kunne ikke fortryde mit "køb", da jeg havde fået en pris.
Havde aldrig i livet regnet med at få en opkrævning pr post. Alt hvad du køber på nettet betaler du med dit visakort. Hvordan kan dette så være lovligt?
Jeg har efterfølgende læst alle deres lorte betingelser og været i kontakt med dem via email. Men de er ikke til at hugge og stikke I..
Skal jeg bare lade være med at betale og hvad kan de gøre. Hvornår vælger forbruger ombudsmanden at gå ind i sådan nogle sager.
Skal jeg prøve at kontakte Operation X eller KONTANT?
Nogle gode forslag?
Læs punkt 5 i deres betingelser, der så fint står på forsiden. Der står hvordan du har fortrydelsesret.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
11-11-2012 kl. 09:12
Man kan ikke som CS ellers påstår fortryde og få penge tilbage - det er jo der det kriminelle aspekt kommer ind i billedet. Der lokkes med en fortrydelsesparagraf - du betaler og haps - så ser du aldrig skyggen af de penge.
Jeg fatter ikke at folk ikke snart forlængst har lugtet lunten - og holder sig langt væk.
FDM har gentagne gange advaret mod de sider . Der er kun en reel mulighed - kør ned og spørg en forhandler hvad prisen på den bil er. Sammenlign med de priser som er angivet her på basen og fastsæt prisen ud fra det.
http://www.fdm.dk/nyheder/hold-dig-langt-fra-dinbilpriscom
http://www.fdm.dk/bilsalg/bilpriser-undgaa-snydt-paa-nettet
Dette indlæg blev 11-11-2012 09:12 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
Benny Olsen
bruger siden
04-05-2008
22-01-2013 kl. 12:55
Dette indlæg blev 22-01-2013 13:01 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
02-02-2013 kl. 19:08
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Niels Ferm Andersson
bruger siden
18-10-2009
17-02-2013 kl. 12:11
MvhNiels F Andersson
René Elias Kurtik
bruger siden
17-10-2003
René Elias Kurtik
bruger siden
17-10-2003
15-03-2013 kl. 00:47
René Elias Kurtik
bruger siden
17-10-2003
03-04-2013 kl. 10:34
jan Madsen skrev:
En mappe med vurderingscertifikat, køb/salgs guide for brugtbil, køb/salgs kontrakt og faktura sender via posten hjem til dig, dette vil du modtage indenfor 3-4 hverdage.
Er der nogen der nogensinde har modtaget det lovede,se overstående,
fra fupfirmaet
Ja jeg modtod en tyk kuvert fra Estland i sidste uge. Den røg uåbnet retur i postkasen.
Mit gæt er efter de har været i kontant, så lægger de nok hverken sag eller melder nogen til inkasso eller lign.
De har jo jordens dårligste sag, og ville tabe med et brag hvis der kom en retsag.
SÅ TIL ALLE DER ER HOPPEDE PÅ DERES LATTELIGE SIDE BETAL ALDRIG DE ER STORSVINLERER
jørgen mortensen
bruger siden
25-11-2006
26-04-2013 kl. 23:22
Kasper Boel skrev:
Jeg er i samme situation som jer andre.
Fanget i fælden... Kunne ikke fortryde mit "køb", da jeg havde fået en pris.
Havde aldrig i livet regnet med at få en opkrævning pr post. Alt hvad du køber på nettet betaler du med dit visakort. Hvordan kan dette så være lovligt?
Jeg har efterfølgende læst alle deres lorte betingelser og været i kontakt med dem via email. Men de er ikke til at hugge og stikke I..
Skal jeg bare lade være med at betale og hvad kan de gøre. Hvornår vælger forbruger ombudsmanden at gå ind i sådan nogle sager.
Skal jeg prøve at kontakte Operation X eller KONTANT?
Nogle gode forsl
Dette indlæg blev 26-04-2013 23:23 redigeret af dets forfatter.
jørgen mortensen
bruger siden
25-11-2006
26-04-2013 kl. 23:34
Jan Sørensen skrev:
Foreslår alle at de ikke betaler, og vi laver en fælles face book link hvor vi alle som føler os snydt skriver sammen, disse firmaer må ikke vinde jeg betaler ikke uanset har kontaktet flere forskellige som nu kigger firmaet efter.
Advokat gebyr, er ikke så store hvis vi er 10-100 stykker, det er os der har makten over disse halvkriminelle.
Hvis vi intet gør, forsætter den slags bare at der ud af, og de griner godt i skægget.
Er firmaet registeret / hvad med moms / firma regnskaber / adresse / kontakt personer hvis nogen har mere info på dette firma modtages disse med stort tak.
Jso
er der nogle der har fået rykker fra dem send mail med faktura nr der er med
skriv at det er andmelt til fobruger styrelse og at i har forsøgt at afmelde i deres fortrydelses felt.
send så samme mail mange gange og så fra flere mail adresser
jeg sendte 50 mail på en uge så fik jeg en mail at de havede slettet min regning.
jørgen
jørgen mortensen
bruger siden
25-11-2006
26-04-2013 kl. 23:43
jørgen mortensen skrev:
du skal ikke betale de har ikke et inkasso firma der hjelper dem det er kun tomme trusler har lige fået mail på at de har slettet min regning .ser du der her så skriv i dit inlæg nu kan være jeg kan hjælpe
Dette indlæg blev 26-04-2013 23:44 redigeret af dets forfatter.