Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ozon lugt i bil

Jesper Smiszek

Jesper Smiszek
bruger siden
26-03-2017

25-05-2018 kl. 17:49

Hej.

Jeg har for nogle måneder siden købt mig en Citrioen DS3, hvorefter den var begyndt at lugte lidt af hund, trods at jeg havde købt nye måtter og gjordt den fuldsændtigt ren med diverse venyl spray. Jeg lånte så en ozon makine i går, da jeg havde læst om den nærmest skulle kunne udrette mirakler og fjerne alt lugt, jeg havde også læst mange steder at ozon er en lugtfri gas. Jeg havde så maskinen i bilen natten over til i morges, hvor den også kørte på recirkulering med aircon tændt i cirka en time. Efter dette udluftede jeg bilen i cirka 1,5 time, og kørte med åbne vinduer på vej i skole, bare for en sikkerhes skyld. Jeg er næsten 100 procent sikker på at alt luft er udskiftet i bilen og at der ingen ozon er tilbage. Men efter jeg så har holdt i solen hele dagen, så lugter den kraftigt af det jeg vil formode er sådan ozon lugter, det er ihvertfald ikke en lugt som jeg kender, men det lugter meget dårligt.

Jeg vil så høre om jeres erfaringer med ozon i biler, og om i synes det har lugtet bagefter?
Da jeg undre mig meget over det, fordi at det ikke har ligefrem lever op til mine forventninger iforhold til det som jeg har læst om. Jeg tænker at ozonen måske kan have reageret med noget i min bil, da det jo er giftigt.

På forhånd tak for hjælpen
venligst Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Smiszek

Jesper Smiszek
bruger siden
26-03-2017

30-10-2021 kl. 15:35

Hej Jørgen
Ja det gjorde jeg, jeg lod bare dørene i bilen stå åbent i bilen i en hel weekend, så gik lugten væk.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-10-2021 kl. 19:35

SKulle mene problemet ligger i en hel nat med ozon generatoren kørende. Det er meget.

Købte en bil efter en stor ryger, alt man rørte ved fik fingrene til at lugte af askebæger.

Tørrede den over med eddikevand 3-4 gange.
Stilte en skål med mega varmt dampende eddike vand ind på gulvet og tørrede den over bagefter 3 gange.
Fik givet 1 times ozon rens, og røgstank var væk.

Så var der mere sådan en kemisk lugt, som jeg forestiller mig er det I mener er ozon.

Endte med lige at give den sådan en aircon rens spray can(bare en fra Thansen) der lige fik lidt frisk duft ind, og efter 1 uge var det hele væk.