Bilbasen Forum
opgradering af motor
Jens Riber Meineche
bruger siden
10-03-2010
14-05-2012 kl. 13:08
Profil slettet
14-05-2012 kl. 14:14
Det er selvfølgelig dyrt at bytte en så forholdsvis ny bil, men hvis man skal ud i eftermontering af turbo, bliver det lidt langhåret med konstruktive ændringer, der skal godkendes (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) m.m.
Vh Anders
Jens Riber Meineche
bruger siden
10-03-2010
14-05-2012 kl. 14:23
H P
bruger siden
06-01-2004
14-05-2012 kl. 15:02
Jeg tvivler på at en seriøs mekaniker/tuner vil rode med sådan noget for under 25-35.000,- og du risikerer at bilen ikke kommer til at køre ordentligt bagefter, jeg tænker på optimering af indsprøjtningsdyser, tændingsoptimering og masser af andre ting du ikke har fantasi til at forestille dig.
Dernæst,så er der undervogn og bremser som AH, så rigtigt skriver, og hvor nem tror du lige at den bliver at syne bagefter ? for slet ikke at tale om den dag du skal sælge den, ingen vil eje sådan en bil, jeg beklager, men det er virkeligheden.
Du skriver at du ikke kører så meget, jeg ville nok sælge bilen og så købe en lidt ældre Golf GTi, den har turbo, så den kan forholdsvist nemt tunes.
Men det allerbedste vil være at nyde dine 85 vilde heste.
Jens Riber Meineche
bruger siden
10-03-2010
14-05-2012 kl. 15:29
A H skrev:
Med farer for at træde dig - eller andre - over tæerne, så ved du slet ikke, hvad du er ved at begive dig ud i, vel?
TSI er ikke en diesel. TSI eller TFSI er turboladede VAG-motorer. TDI er derimod deres diesel'er.
At monterer en turbo kan givetvis godt lade sig gøre, men det kræver selvfølgelig at du køber en turbo, en dertil indrettet køler, slanger osv. osv., installerer hele svineriet, at du ved om gearkassen kan holde til de ekstra kræfter, at du (muligivs) opgraderer undervogn, bremser, ophæng o.lign. eftersom at bilen derefter skal synes og godkendes med ændringerne, som A R også er inde på.
Det er i det hele taget en ret dyr og besværlig måde at opgradere en bil på... Specielt hvis den ikke er født med turbolader - er den født med turbolader, kan man langt simplere bytte ud på køler, turbo, ladetryk osv.
Til både AH og HP: Giner nu, for I har fuldstændig ret, jeg aner ikke hvad jeg har gang i! Det er derfor jeg spørger jeg kloge mennesker som ved noget om dette :)
MHT TSI, så jeg dog forkert, ved godt det ikke er diesel, men der stopper min viden også.
Mange tak for jeres råd. Det mener jeg oprigtig, for det lyder som om det kunne komme til at koste mig dyrt at lave dette forsøg.
Jeg vil more mig med mine "eksplosive" 85 heste og være glad for dem indtil jeg skal have en anden bil. Jeg kommer nok ikke uden om at den næste bil bliver en stationcar af en art med plads til småfolk.
Også mange tak til Hanne. Jeg ved dog at 2009 modellen er meget forskellig fra 2005 så uden at kunne afvise det 100% tror jeg ikke det er muligt.
Profil slettet
14-05-2012 kl. 17:27
Jens Riber Meineche
bruger siden
10-03-2010
14-05-2012 kl. 17:35
C S skrev:
Chiptuning vil, som en anden også nævner, nok bedst kunne svare sig til din bil, hvis det kan lade sig gøre. Men det øger slid osv. Så nyd din bil, og så har vi jo de hastighedsgrænser vi har her i landet, så 85 heste er mere end rigeligt :-)
Jeg tror du har ret. Jeg klare mig nok også. Takker for tippet!
T i
bruger siden
17-06-2006
15-05-2012 kl. 20:38
Hvis det er tilfældet er det måske muligt at få motorstyringsprogrammet fra sådan en version lagt ind (er ulovligt uden fornyet syn/dokumentation etc.).