Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Omtale af registrerings afgift

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-04-2018 kl. 17:04

Der bliver talt om en flad afgift på 85% som kun vil koste 100millioner at gennemføre ned fra de 150%.

Hvad tror i.....vil det blive en realitet i 2019 ????

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-04-2018 kl. 17:22

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Der bliver talt om en flad afgift på 85% som kun vil koste 100millioner at gennemføre ned fra de 150%.

Det bliver vedtaget den dag LA har 90 mandater

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-04-2018 kl. 20:51

Joachim du spamer sitet !

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-04-2018 kl. 21:46

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:

Tror at det kommer stille og roligt. Tvivler på at man fjerner de 150%, (det vil ikke være spiseligt politisk, selvom det giver meing)
Men mon ikke grænsen for skalaknækket vil blive hævet, det er mit gæt....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-04-2018 kl. 12:45

Jo mere der bliver talt om det , des mindre vil købe lysten blive. Derved kan man måske presse politikerne til at nedsætte yderligere, fordi salget vil gå istå igen.

https://jyllands-posten.dk/aarhus/meninger/breve/ECE10542735/bilafgiften-skal-ned/

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-04-2018 kl. 14:12

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Jo mere der bliver talt om det , des mindre vil købe lysten blive. Derved kan man måske presse politikerne til at nedsætte yderligere, fordi salget vil gå istå igen.

https://jyllands-posten.dk/aarhus/meninger/breve/ECE10542735/bilafgiften-skal-ned/
"Liberal Alliances 2025-plan" det siger vist det hele
Enhedslistens 2025-plan omfatter at nedlægge politiet, det er nok ikke det samme som at det sker.

Jeg syntes at det er amatøragtigt at tale så meget om den afgift, HVIS den skal sænkes, så skal man lave hemmelige forhandlinger, og så melde noget ud når der er et flertal.

Dette indlæg blev 24-04-2018 14:12 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-04-2018 kl. 14:22

Hvis salget går ned, bliver politkkerne nød til at beslutte hvad de vil. Så omtalen er en god start som jeg ser det. De har ikke gjort deres arbejde for befolkningen tilfredstillende med de skatte kroner der er tilrådighed.

Dette indlæg blev 24-04-2018 14:23 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

25-04-2018 kl. 13:45

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Hvis salget går ned, bliver politkkerne nød til at beslutte hvad de vil. Så omtalen er en god start som jeg ser det. De har ikke gjort deres arbejde for befolkningen tilfredstillende med de skatte kroner der er tilrådighed.

Taler du ud fra egne ønsker.
Jeg tror ikke ET sekundt på at det kan lade sig gøre at gøre alle tilfreds.

Med hensyn til en yderligere afgiftnedsættelse, tror jeg ikke det vil have en væsenlig gavnlig virkning på samfundsøkonomien.

Der har aldrig været så mange biler i Danmark som nu, en sænkning af afgiften, vil måske give flere biler på vejene, men der er mennesker der ikke har behov for en bil i hverdagen, og med flere biler vil den offentlige transport blive dyere, og hvem gavner det.

Hilsen Lars

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-04-2018 kl. 17:13

Nej det kræver man kan regne hvis man skal kunne tolke på de parameter der foreligger.......

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

26-04-2018 kl. 12:33

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Nej det kræver man kan regne hvis man skal kunne tolke på de parameter der foreligger.......

Jeg må indrømme, at dit indlæg lugter lidt af personforfølgelse, og ikke et sagligt argument.
Det ligner ellers ikke dig T Nielsen.

Du skal ikke forstå mig sådan at jeg ikke gerne vil have billigere biler, men efter min mening kan man også blive så liberal, at man glemmer fællesskabet.
Og lige nu tror jeg at de eksisterende registreringsafgifter skal hvile lidt i fred.

Brugte biler kæmper nok med at holde prisen i forvejen. Dels på grund af den store mulighed for hybridbiler, og elbiler fra flere fabrikanter, samtidig med at til dels benzin, men i særdeleshed diesel biler bliver udelukket fra store byer rundt om i Europa, og måske også i København.

Hilsen Lars

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-04-2018 kl. 14:20

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
........
......

Brugte biler kæmper nok med at holde prisen i forvejen. Dels på grund af den store mulighed for hybridbiler, og elbiler fra flere fabrikanter, samtidig med at til dels benzin, men i særdeleshed diesel biler bliver udelukket fra store byer rundt om i Europa, og måske også i København.

Hilsen Lars

Vi skal vel ikke holde afgifter oppe, for at undgå at de brugte falder mere??

Derudover er det jo "ligegyldigt" at de brugte falder lidt ekstra pga. afgiftsnedsættelser, da de nye tilsvarende også vil falde minimum samme beløb i pris, så samlet set vil bilkøberne stadig spare penge.

Undtaget er dog, hvis du helt vil opgive bilkørsel og kun skal sælge en brugt uden køb af anden bil, så er der et tab. (eller hvis du skal sælge en let brugt dyr luksusbil og har besluttet dig for at købe en Aygo, så er der også tab i sigte (men næppe et problem der rammer mange...))

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-04-2018 kl. 14:57

Lars: Nej jeg mener blot at der er mange parameter man skal regne og tolke på. En del giver flere arbejdspladser, en anden større råderum økonomisk til fx børne familier med bil etc.....De sparede afgifter vil komme retur pga større moms indtægter og skat på arbejde i de flere der vil komme. Råderummet bliver til mere af alt, som kan være mere indsat til pensions opsparring, større forbrug som også vil klinge godt i stats kassen. Vejen frem til en større selvstændighed, hvor mange ikke er presset voldsomt på bil økonomi vil gavne stort set alle i samfundet.

Nu synes jeg ikke det er så Liberalt, og dog for det betyder at tjene penge. og på sigt ville det kunne indbringe til alles fordel. Men afgiften er en såkaldt misundeles afgift som alligevel nu koster hver gang der bliver solgt en bil. Vi spejder til vore nabo lande....deres økonmier er langt bedre uden afgifter. l

Folk vil købe større og bedre biler til det halve. Dermed skaber du en effekt der kan mærkes. De vil skifte bil oftere end hidtil. Man kan blive ved med at nævne ting der vil skabe en bedre sammenhængs kraft i disse ting. Mindre ulykker og tilskadekommende pga sikrer og større biler. Laver udgifter til falck sygehusvæsen politi mv.

Selv Cepos forstår ikke at man ikke har sænket afgiften til 85% flad, da det i meromkostning pt kun ville andrage 100 miil, som samlet set er en dråbe i havet. Derfor bliver der igen snakket om disse ting. og forståeligt nok.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

29-04-2018 kl. 10:39

Jeg er ikke uenig med dig i at lavere afgifter kan skabe de ting du nævner,
jeg mener bare at man lige skal trække vejret, og lade den sidste afgiftnedsættelse bundfælde sig, før man taler om nye.

Med hensyn til flere i arbejde, så ligger det sådan, at der aldrig har været flere i beskæftigelse i Danmark, så hvor skal de "flere" komme fra?

Biler har aldrig været billigere, og på trods af vores afgifter, er vores bilpark yngre end både Tyskland og Sverige.

Til gengæld vil jeg holde med dig i, at en sænkning af afgifterne, vil føre til større og sikrere biler for de samme penge.

Lavere bilafgifter vil til gengæld føre til dyere offentlig transport. Færre busser på landet, og en øget co2 udledning.

Hilsen Lars