Bilbasen Forum
Nysynet/2007 årgang!!!!! Kære sælgere, vær nu ærlige med bilens oplysninger.
Micki M
bruger siden
05-04-2006
15-01-2014 kl. 16:44
Jeg ved ikke om det bare er mig der oplever dette, men når der står en overskrift med nysynet og fra 2007 og det så ved gennemlæsning af annoncen ikke holder, så bliver man en smule irriteret.
Flere annoncer lyder som beskrevet ovenfor, men så viser det sig, at sælger længere nede i teksten, skriver nysynet i marts 2013, som en af de annoncer jeg har set på i dag. Et det nysynet??
Eller første reg. dato står oplyst som 1/2007 og så viser det sig at det faktisk er 8/2006. Selvfølgelig bliver dette gjort for at ramme potentielle kunder bredere, men mig irriterer det bare og min tillid til sælgeren er allerede ødelagt.
Til jer andre i forum som skal købe bil, som mig selv, få sælger til at oplyse bilens seneste reg. nr. eller endnu bedre stel nr. og brug nedenstående link, så får i oplysninger om den reelle første reg. dato, sidste syn og km. ved sidste syn, samt hvilke fejl der evt. har været.
http://www.nummerplade.net/
Med venlig hilsen
Micki
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
18-01-2014 kl. 23:02
Kigger selv brugt i øjeblikket og bliver lige irriteret hver gang. Jeg synes dog der er en tendens til at det er de nere useriøse og smart i en fart forhandlere der gør det.
Dette indlæg blev 18-01-2014 23:03 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
18-01-2014 kl. 23:14
Der er desværre en del der gør det, også tilsyneladende etablerede og "pæne" forhandlere...
Profil slettet
19-01-2014 kl. 12:19
I min verden er det temmelig enkelt:
1/ Hvis en nummerplade er "dækket" på billedet, og sælger stadig ikke ønsker at oplyse sidste reg.nummer/stelnummer => ingen interesse
2/ Hvis der ikke er klar overensstemmelse med sælgers oplysninger og det man kan slå op omkring årstal/1. registrering => ingen interesse
3/ Hvis der ikke er klar overensstemmelse med sælgers oplysninger og det man kan slå op omkring syn, kilometertal etc => ingen interesse
4/ Hvis et klik på fanen "BilBogen" afslører tinglyst restgæld => ingen interesse
Andre vil vurdere anderledes . Fint - deres valg.
Jeg har altid brugt denne opskrift og er ikke blevet snydt.
Profil slettet
19-01-2014 kl. 12:55
Hvorfor er du ikke interesseret i biler med restgæld? jeg vil tro at de fleste biler er købt for lånte penge, hvem har lige 100.000 liggende til ny bil?
Det er jo ikke et problem, så længe at gælden bliver betalt ud?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
19-01-2014 kl. 17:52
mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Hej Per
Hvorfor er du ikke interesseret i biler med restgæld? jeg vil tro at de fleste biler er købt for lånte penge, hvem har lige 100.000 liggende til ny bil?
Det er jo ikke et problem, så længe at gælden bliver betalt ud?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
En seriøs sælger betaler gælden ud når bilen er sat til salg. Dette har jeg selv gjort og er man en god kunde i sin bank, har banken intet problem med at ophæve panten før salg.
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
19-01-2014 kl. 17:53
Per Rasmussen
bruger siden
01-03-2008
skrev:
Godt at internet sider som www.nummerplade.net er kommet til verden.
I min verden er det temmelig enkelt:
1/ Hvis en nummerplade er "dækket" på billedet, og sælger stadig ikke ønsker at oplyse sidste reg.nummer/stelnummer => ingen interesse
2/ Hvis der ikke er klar overensstemmelse med sælgers oplysninger og det man kan slå op omkring årstal/1. registrering => ingen interesse
3/ Hvis der ikke er klar overensstemmelse med sælgers oplysninger og det man kan slå op omkring syn, kilometertal etc => ingen interesse
4/ Hvis et klik på fanen "BilBogen" afslører tinglyst restgæld => ingen interesse
Andre vil vurdere anderledes . Fint - deres valg.
Jeg har altid brugt denne opskrift og er ikke blevet snydt.
100% enig Per. Jeg bruger altid stelnummer og nummerplade.net...