Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny tandrem gik 1 dag efter udskiftning

Muhammed Ali Kiran

Muhammed Ali Kiran
bruger siden
02-12-2011

20-02-2020 kl. 03:02

Hej,
Jeg har en Renault Clio St. 1.5 Diesel fra 2014.
Jeg har altid overholdt regelmæssige service hos autoriseret værksted.
Det var tid til at skifte tandrem efter 150.000 km, hvilket blev gjort hos den samme autoriseret værksted.
En dag efter udskiftningen, kunne bilen ikke tage gas og gik ud. Da bilen skulle starte igen, kunne man høre klik lyd fra motoren.
Falck indleverede bilen til Renault værkstedet og de sagde at stramhjulen var ikke monteret fast og har rullet sig ud, hvilket forskyldte at tandremmen ikke kunne køre rundt længere.

Værkstedet har påtaget skylden og vil udrette det hele på huset regning.

Jeg har ellers været rigtig glad for min bil som jeg har vedligholdt godt gennem årene.
Nu har jeg en irritation over den måde min bil blev mishandlet grundet en forsømmelse.
Noget andet er, at jeg har en kone og to børn som kunne have siddet i bilen som kunne have endt galt, hvor de ofte kører på motorvejen.

Der kører en masse spørgsmål rundt i mit hovedet og håber på at i vil bruge tid på at belyse mig.

1. Nu hvor de har påtaget skylden, hvilke rettigheder har jeg?
Jeg har desværre mistet kærligheden til en bil, hvis motor skal udrettes eller udskiftes. Skadens omfang er ukendt og vil kommende dage blive oplyst.

2. Skal jeg blot finde mig i at det er et menneskelig fejl uden nogen former kompensation.

3. Det er en alvorlige forsømmelse de har begået, og denne udrettelse, giver det ikke en forringet værdi og troværdighed til min bil, når jeg en dag skal sælge den fx på dba i forhold til den velholdte stand den havde.

4. Kan denne hændelse give/givet følgeskader nu eller senere?

5. Bilen havde også fået en service. Skal der laves en omservice?

6. Noget andet jeg skal være opmærksom på?

Jeg vil sætte pris på jeres rådgivning.

Dette indlæg blev 20-02-2020 10:07 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

20-02-2020 kl. 14:33

Når firmaet har lovet atlave bilen,hvorfor så være så negativ,alle kan lave en fejl,så vent da med at male en vis herre på væggen før der er noget konkret at klage over.

Muhammed Ali Kiran

Muhammed Ali Kiran
bruger siden
02-12-2011

20-02-2020 kl. 16:24

Status:
Motoren skal udskiftes.
Der vil blive bestilt en renoveret motor fra Frankrig.

Er det godt eller dårligt?

Bilen var forplejet og passet godt indtil uheldet.

Dette indlæg blev 20-02-2020 16:25 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-02-2020 kl. 17:03

Det er vel ok. Hvis du efterfølgende(måske først om 2 år) bemærker noget der lyder forkert, så skift den.

Muhammed Ali Kiran

Muhammed Ali Kiran
bruger siden
02-12-2011

21-02-2020 kl. 01:44

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Det er vel ok. Hvis du efterfølgende(måske først om 2 år) bemærker noget der lyder forkert, så skift den.

Det er nemlig det jeg er urolig over. Den gamle motor havde ingen tegn eller tendens til at svigte.

Jeg vil blive ruineret, hvis den renoveret motor står af efter 2 år.

Og jeg har ikke bestilt den risiko.