Bilbasen Forum
Ny i30
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
11-11-2011 kl. 09:51
H P
bruger siden
06-01-2004
11-11-2011 kl. 11:03
Tjek blot prisen på i40, til den pris vælter de altså ikke markedet.
T i
bruger siden
17-06-2006
11-11-2011 kl. 11:49
Synes dog ikke man oplever at valget falder på koreaneren, fordi "det var den fedeste bil etc.".
Det er som regel noget forblommet snak om at man får "næsten det samme", måske mere udstyr, til en lavere pris end hos konkurrenterne (dem som mange egentlig gerne ville have haft ;-)
Så ja, de er kommet nogenlunde med, kvaliteten virker fin etc.
Men som jeg ser det stadig ikke førstevalget for de fleste, men det man "nøjes med" når de økonomiske overvejelser kommer i forgrunden (selvom det i øvrigt så vidt jeg kan se, som regel er peanuts der adskiller koreabilerne og deres konkurrenter i totaløkonomi, selvom indkøbsprisen som regel er til koreanernes fordel)
T i
bruger siden
17-06-2006
11-11-2011 kl. 13:47
Det er jo i høj grad et spørgsmål om smag, så måske lidt svært at diskutere objektivt.
Men at de har overhalet alle er nok noget af en overdrivelse.
Til prisen leverer de et ganske udmærket produkt, men det er stadig et produkt som primært sælges i kraft af at det er billigere i indkøb end tilsvarende biler og ikke i kraft af produktets overlegenhed.
Men de er som sagt ved at "komme med", situationen er jo lidt alá Skoda, som startede ud som meget billigt og temmelig ringe.
Skoda kom efter det (med lidt tysk hjælp ;-) ) så leverer nu fine biler i god kvalitet, men ikke så billige længere. Men stadig billigere end Audi, men der er til gengæld heller ikke kælet så meget for "lækkerheds-fornemmelse" som i Audien (det må man jo så overveje om man vil betale for).
Koreanerne er vel ved at være på samme stade! Men det er stadig koreanerne der bliver målt op mod de bedste konkurrenter og ikke omvendt ;-)
Profil slettet
11-11-2011 kl. 15:34
Peder Vang Pedersen skrev:
Jeg har svært ved at se hvor eks. en i40 skulle være bedre end eks. en Passat -udover naturligvis en lidt bedre pris samt bedre reklamationsforhold.
Er det et bedre feel? Er det bedre køreegenskaber, er det bedre motor, ja hvor er den konkret det bedste valg - hvis vi ser bort fra garanti og måske også en lidt billigere pris? Jeg synes da det er en flot bil - men det er et billigere alternativ til en bedre model - sgu ikke en bedre bil.
http://www.automotive-circle.com/eurocarbody11/carbo11_welcome.cfm?lg=e
tyg lidt på den ;-)
T i
bruger siden
17-06-2006
11-11-2011 kl. 16:49
bo .. skrev:
http://www.automotive-circle.com/eurocarbody11/carbo11_welcome.cfm?lg=e
tyg lidt på den ;-)
Har du selv "tygget lidt på" hvad det er du linker til?
Det er en organisation der interesserer sig for udvikling/maling etc. af bilkarrosserier!!
Så at I40 har vundet i 2011 er da fint nok for "karroseri-nørder"! Men det siger jo absolut intet om bilen!
T i
bruger siden
17-06-2006
12-11-2011 kl. 20:27
Akilleshæl: kvalitet og service!
Savler over I40!
Men VW og Audi laver stadig for lækre biler! Manglende sammenhæng eller??
Ps.
Er enig i at tyskerne laver gode biler, men jeg har så heller ikke oplevet højrøvede forhandlere, dårlig service og kvalitet (hvis jeg generelt gjorde det, ville jeg næppe handle der igen.....)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-11-2011 kl. 21:37
Jeg får min 16 år gamle A6 serviceret hos SMC i Odense, her har jeg oplevet den allerbedste service overhovedet, væsentlig bedre end Toyota i Odense da jeg kørte Picnic.
Først gennemgår mekanikeren bilen sammen med kunden, og man får at vide hvad der skal laves. (denne service er gratis).
Jeg ventede mens bilen blev serviceret, og slog noget af tiden ihjel i deres Audi udstilling.
Straks blev jeg kontaktet af en sælger, og selvom jeg gjorde opmærksom på at jeg kun skulle kigge, blev jeg tilbudt at prøvekører en bil hvis jeg havde lyst, jeg kunne sætte mig i alle biler og jeg skulle bare spørge hvis der var noget jeg ville vide om bilerne.
Det kalder jeg ikke højrøvet, men god service.
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
12-11-2011 kl. 23:11
Martina Nielsen skrev:
...........
Prøv du en tur i en ny A6, det er sgu en uforskammet lækker bil i udsøgte materialer.
Selv en Skoda Superb er i en fantastisk god kvalitet i forhold til prisen. Et væsentlig bedre køb end en i40 set i forhold til plads, gensalgsværdi, levetid etc.
Det er jeg sådan set enig med dig i!
Synes bare dine meldinger er en anelse selvmodsigende......
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-11-2011 kl. 09:30
Henrik Birgren skrev:
Ja jeg har nu aldrig forstået fascinationen af Golf og Passat når man kan få en BMW 5-serie eller en Porsche...........
Jeg har nu aldrig forstået fascinationen af BMW 5-serie og Porsche, når man kan få en Rolls Royse eller en Ferrari.
Vi er dog nogle der må nøjes med det som vores økonomi tillader, og så må vi være glade for det.
Hilsen Lars
Profil slettet
Profil slettet
13-11-2011 kl. 19:23
Martina Nielsen skrev:
En højrøvet vw forhandler, ja dem er der jo en del af, fortalte for et par år tilbage min mand, at ingen kunne længere true vw (VAG) som snart ville være verdens største bilfabrikant (alle mærker indregnet).
Ja ja Toyota døjede jo med den ene tilbagekaldelse efter den anden. Derfor var de ikke længere en trussel. Mon dog!!
Men men han nævnte ikke et ord om Hyundai/Kia som stormer frem over hele verden.
Hvis man dog bare ejede aktier i det foretagende.
Dette mærke vil sandsynligvis være det største inden for en overskuelig fremtid.
Den store akilleshæl hos VAG er og bliver kvalitet og kundeservice. Tænk blot på hvor mange penge danske vw og audi ejere kunne have sparet på reparationer såfremt deres bil havde haft 7 års garanti! Det ville sikkert blive til mange mange penge.
Jeg har selv stået og savlet over en Hyundai i40 Combi på tyske plader - flot flot bil men det bliver aldrig et mærke for os. Dertil laver vw og audi trods alt for lækre biler.
Men ikke særligt holdbare
http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/press_och_media/fran_lf_gruppen/Documents/Maskinskaderapport.pdf
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-11-2011 kl. 21:06
Martina Nielsen skrev:
Jeg nægter at tro SMC ikke kræver penge for at gennemgå din bil, det kan da umuligt passe du ikke skal betale for denne "service".
Husk på der er kun lille dig til at betale for deres paladser og silkeslips!
Tænk at du må sætte dig ind i alle biler og endog af et godt hjerte blive tilbudt en prøvetur, ja jeg er ganske enkelt målløs. SMC er bare supersøde ved dig.
Vedr. Audi kontra Hyundai ja her kan koreanerne godt pakke sammen men en i40 koster faktisk det samme som en Superb og her burde valget være enkelt.
Alle Audi servicepartnere tilbyder en dialogmodtagelse, hvor man gennemgår bilen og bliver enige om hvad der skal laves (dette uden beregning) herefter får man en pris på hvad det vil koste.
Hvis,man herefter mener at noget godt kan vente til senere er det også i orden.
Jeg ved godt at prisen på sådan en dialogmodtagelse skal betales af nogen, men hvis din bil ikke fejler noget og derfor kun skal have skiftet olie, så betaler man kun for olieskiftet og ikke andet.
Hilsen Lars