Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Ny forbro ruster i svejsning
Profil slettet
04-06-2012 kl. 17:00
Min 1 år gamle Kia Ceed fik skiftet forbroen i jan. 2012 p.g.a. et mindre uheld. Nu har jeg netop efter 5 måneder konstateret, at den er begyndt at ruste i en 20 cm lang svejsning - kun overfladisk men meget tydeligt. Nu er sådan en forbro jo pulverlakeret og man kan jo undre sig over, at det kun er det ene sted den er begyndt at ruste.
Nu er den nye forbro jo omfattet af købeloven, som en en reservedel, og ikke på bilens fabriksgaranti.
Jeg har lyst til, at bede værkstedet om at få den forbro skiftet til en ny på reservedels-garantien.
Har jeg krav på det?
Jeg tror ikke på, at værkstedet (Kia) formår at få den rust stoppet og lukket til på en ordentligt måde.
Hvad vil du gøre?
Dette indlæg blev 04-06-2012 17:01 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-06-2012 kl. 17:27
Den er lavet hos Kia. Det bliver dog spændende at høre, hvad de siger til, at jeg ønsker den forbro udskiftet.
Profil slettet
04-06-2012 kl. 18:35
steen 5 skrev:
Det er da nytteløst at skifte den igen. den skal bare have lidt rustbeskyttelse.
Enig - jeg tror næppe de skifter hele forbroen, bare på grund af lidt overfladisk rust - hvilket heller ikke er unormalt! De vil sikkert gerne udbedre rusten, men en gang supplerende rustbeskyttelse vil hjælpe meget.
Profil slettet
04-06-2012 kl. 20:16
Den der løsning med bare at spraye rustbeskyttelse på rusten, holder kun til der begynder at opstå små sprækker i rustbeskyttelsen (og hvornår det sker kan ingen se - og så ruster den videre).,De skifter sikkert ikke forbroen - men fjerner rusten.
Ceed'en har jo faktisk en rimelig god rustbeskyttelse i bunden fra fabrikken - Værkstedet burde jo have givet forbroen en tur med beskyttelse, inden den blev sat på.
Men tak for input'ene
Ceed'en har jo faktisk en rimelig god rustbeskyttelse i bunden fra fabrikken - Værkstedet burde jo have givet forbroen en tur med beskyttelse, inden den blev sat på.
Men tak for input'ene
Dette indlæg blev 04-06-2012 20:35 redigeret af dets forfatter.