Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

mest irreterende/bedste støjkilde hvad er værst,hjulstøj,motorstøj,eller andre støjkilder

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2012 kl. 20:22

hej Hvad er vigtist for dig af disse støjkilder at undvære.hjulstøj,motorstøj,eller et samlet støjende miljø. personligt er hjulstøj meget irreterende for mig,og desværre er de fleste biler dårligt dæmpet på dette område,underligt nok.pånær visse bilmærker. til gengæld elsker jeg en rigtig god sporty motorlyd. mvh kenn,c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-09-2012 kl. 21:45

Underligt spørgsmål, et defekt hjulleje syntes jeg er en #*%#irriterende lyd, en anden ting der virkelig kan hidse mig op er en periodisk raslen fra instrumentbordet som man ikke kan finde.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

11-09-2012 kl. 05:42

K S skrev:
Bedste kur med dækstøj er at skifte til mere støjsvage dæk - det kan gøre en stor forskel.

Enig.
Og hvis man så sørger for at kontrollerer sit dæktryk jævnligt, så man ikke kører med for lidt luft i dækkene hjælper det også.

Hilsen Lars

Dette indlæg blev 11-09-2012 05:42 redigeret af dets forfatter.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

16-09-2012 kl. 12:06

Kan man støjdæmpe kabinen mod hjulstøj for rimelige penge, og giver det ulemper fx øget fugt/rustrisiko?

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2012 kl. 16:16

sp Spanggaard skrev:
Kan man støjdæmpe kabinen mod hjulstøj for rimelige penge, og giver det ulemper fx øget fugt/rustrisiko?

Du kan for næsten ingen penge købe nogle gode lydisoleringsplader med dobbeltklæbende tape du kan montere rundt omkring indvendigt bilen - fx hjulbrønden, bagagerum, under tæpper, dørsider m/m. Der er lidt arbejde med at få monteret det, men resultatet bliver så også godt.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

16-09-2012 kl. 16:25

Mest irriterende støjkilde? Børn i bilen på lang tur :o)