Bilbasen Forum
Man bliver så træt!
J R
bruger siden
13-12-2013
31-03-2022 kl. 09:33
Peter Tanev, hvorfor dylan vælger du den absolut mest strømslugende og med det mindste batteri.
Havde du nu valgt en med et større batteri og med en lidt mindre sult efter kw'ene. Så havde du aldrig oplevet de problemer.
Det svarer lidt til du køber en Mercedes C klassse standard uden tilvalg. Så forventer du at med opgive 14 kml, så vil du kunne køre rigtigt langt på en tankfuld.
MEN hvis ikke man har tilkøbt større tank, så får du altså kun en tank på 40 liter i sådan en C klasse.
Hvorimod hvis du tilkøber større tank, så får du 65 liter.(hvor man faktisk kan fylde 68 liter i, hvis man tør køre så langt inden du tanker).
Med en 40 liters tank, skal du dyleme også tanke næsten hverdag, med det kørselsmønster.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
31-03-2022 kl. 16:55
Har selv lagt mærke til at der hele tiden er kø ved de 2 ladepladser vi har her i byen, den ene ved Netto og den anden ved Lidl parkeringsplads.
Der holder hele tiden en bil på hver side og ofte en eller ligefrem to i kø for at skulle til at lade op.
For bare ½ til 1 år siden, var der næsten aldrig nogle som ladede deres biler op.
Folk som ikke har en ladestander hjemme skal simpelthen ikke købe en elbil, hvis de er afhængige af en 'offentlig ladeplads', det giver ingen mening og kan godt forstå at folk bliver trætte af elbiler af den årsag.
J R
bruger siden
13-12-2013
31-03-2022 kl. 17:58
Har kun en gang på 120.000 km oplevet kø til en stander, men det var fordi der var en klaphat der mente han skulle lade til 100%!
T i
bruger siden
17-06-2006
31-03-2022 kl. 21:27
Find en mand, uden mulighed for hjemmelader og bosiddende i et område med yderst begrænsede parkerings/lade-muligheder. Lån ham samtidig en notorisk forslugen bil med 300 km rækkevidde til et behov på 350 km.
Det er jo ikke til at vide, hvilket resultat der kommer ud af det?? ;-)
J R
bruger siden
13-12-2013
31-03-2022 kl. 21:51
Vi kører jævnt tit AAL til Thyborøn, som er kendt for ringe lademuligheder.
Jeg er vel i Nyborg 1 gang om året. Og der lader jeg inden jeg køre hjem igen.
København via færgen er nok med at lade hjemme, ellers kan man nøjes med 10 minutter topping op. Hvori ligger problemet.
Der findes ikke noget nord for Fredericia i hele jylland, som vi ikke kan nå frem og tilbage uden at besøge udenbys lader. Man sådan er vi nok bare så lokale, at vi ikke rigtigt kommer omkring.
T i
bruger siden
17-06-2006
31-03-2022 kl. 23:50
Men for alle os der har mulighed for hjemmeladning, der ikke kører med tung trailer/CV på langfart etc. Så er el såmænd lækkert, godt med grej til prisen, høj ydelse etc.
Samtidig kan man glæde sig over en udgift til fremdrift på omkring 16-20 øre/km ved hjemmeladning med en nogenlunde økonomisk bil
Var lige med på en tur forbi en tankstation for nylig. Benzin til 650,- for en forventet rækkevidde på 750 km. Så bliver man glad for at køre på strøm ;-)
I Ellerten kan jeg hjemmelade til ca. 3000-3500 km transport for samme beløb
Dette indlæg blev 01-04-2022 10:53 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
01-04-2022 kl. 21:45
Så er der vel kun 70% tilbage der sagtens kunne "nøjes"
Om det så er "de få" det lader vi være op til en afstemning. Umiddelbart plejer det at betyde med 70% at de vinder.
J R
bruger siden
13-12-2013
J R
bruger siden
13-12-2013
02-04-2022 kl. 19:46
Eller af at den kører 50 km på den samme energimægde, som en liter benzin eller Diesel og derfor får afgiftsnedslag.
Vi skal væk fra at være afhængig af totallitærer regimer, om det så er fra øst eller fra sydøst, kan være lige meget.
Min bil kører co2 neutralt i næste uge. Gør din?
Den kører Co2 neutralt fordi jeg monterer et 15 kW solcelle anlæg og det bør dække vores kørsel såvel som dagligdags behov.
Så kan du vælge om du fortsat vil susidiere et totalitært regime 100%, eller selv forsøge at nedbringe dit aftryk.
J R
bruger siden
13-12-2013
03-04-2022 kl. 14:18
Der kommer 52% fra vind og 10% fra sol.
Der komem så 19% fra kul.
Der importeres intet, som i nul, derimode eksporteres der.
https://app.electricitymap.org/zone/DK-DK1
Hvis jeg producere mere solcelle strøm end vi bruger, så må det alt andet lige være væsentlig mindre belastende end dem der ikke gør andet en hente deres enegi på tanken.
Iøvrigt har du ret i at elbiler ikke er til alle formål, ligesom Diesel biler ikke er til folk med kortturskørselsmønster eller benzin biler ikke er bedst(mest økonomisk) til at køre Skagen gedser på dagligbasis.
Dette indlæg blev 03-04-2022 16:02 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
03-04-2022 kl. 14:48
Det er god underholdning.
Omvendt, hvis man skal følge samme prædikants budskab: Elbilsbilister burde vel nærmest få en præmie for at tage en for holdet, hvis bilerne var så ringe som en enkelt påstår ;-)
Men nu er der, som nævnt mange bilister, hvor eldrift passer fint.