Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
"Liggetider" på biler til salg.
Profil slettet
07-01-2012 kl. 22:02
Hej Base-Brugere.
Jeg ville bare lige høre om nogen af jer, ved hvad den gennemsnitlige "liggetid" er på en bil i Danmark.
Grunden til jeg spørger er at jeg har "fulgt" nogen biler til salg i de år jeg har været her på Basen.
Fx. EZ-Biler har i nogen år haft adskellige gamle Cadillac's, Buick's, Pontiac's og Mercedes'er til salg uden at de blevet solgt eller prisen justeret.
Jeg er godt klar over at det måske ikke er et repræsentativt udsnit af den danske vognpark, men det er da stadig sådan lidt, hvorfor bliver de ikke solgt?
Det er da bare et hul i lommen at have måske 20-25 biler til at stå i lagerhallen, som man også betaler annoncekroner på, hver måned på diverse bilsites.
Er bilerne simplethen ikke populære nok til at man kan leve af at sælge spændende biler i Danmark?
Ps. Jeg har ingen økonomisk eller anden interesse i EZ-Biler.
Jeg undrer mig bare. :-)
Profil slettet
08-01-2012 kl. 00:15
Jeg tror liggetiden for dyre, spændende og andre benzin-slugere selvsagt er højere, end for en lille økonomisk bil grundet afgifter og benzinpriser. Det må være et kæmpe hul i lommen for sælgerne af disse biler, og prisen, samt efterspørgslen, har selvfølgelig noget at gøre med hvorfor disse ikke er solgt noget hurtigere.
Så det er bare et spørgsmål om udbud og efterspørgsel: Alle vil have økonomiske biler, så derfor er de revet væk, mens ingen vil have de store, og derfor står de og samler støv :-)
Bilerne er skam nok eftertragtet nok, men ingen har bare pengene til at holde sådan en gammel potte kørende :-)
Dog ville jeg tro at der kunne være større ryk i de biler, hvis de blev annonceret på fx tyske sider, da de biler jo er samleobjekter, og en tysk køber muligvis kunne være interesseret i en sådan lækker maskine.
Så det er bare et spørgsmål om udbud og efterspørgsel: Alle vil have økonomiske biler, så derfor er de revet væk, mens ingen vil have de store, og derfor står de og samler støv :-)
Bilerne er skam nok eftertragtet nok, men ingen har bare pengene til at holde sådan en gammel potte kørende :-)
Dog ville jeg tro at der kunne være større ryk i de biler, hvis de blev annonceret på fx tyske sider, da de biler jo er samleobjekter, og en tysk køber muligvis kunne være interesseret i en sådan lækker maskine.