Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kontant udbetaling eller lån.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

14-12-2013 kl. 21:26

Er der nogen der ved noget om, hvor ofte der betales kontant, fra fra penge i opsparing og hvor tit der tages et lån for at kunne lægge pengene.

Har regnet lidt og det er jo uhårlige summer der kan spares ved at undgå billån, men mit indtryk er at nærmest alle har billån. Eller er jeg forkert på den.

Nogen kommentarer til følgende stategi. Købe den bil man nu har penge til, og så lægge det beløb til side, hver mdr, som man skulle lægge i banken, til afbetaling og så efter nogle år købe en lidt bedre bil og så forsætte på denne måde i måske 6-10 år og så ende med drømmebilen, men slippe for at betale en kr i rente. Overser jeg noget?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-12-2013 kl. 13:57

Om du overser noget.....ja du overser det faktum at tiden jo går og vi bliver ældre. Mange vælger billån hos aut bil forhandler da renten er meget lav der...ellers tar de af friværdien i fast ejendom. Men klart dem der har penge til kontant betaling slipper for oprettelse og renter...men igen kommer det an på hvor mange midler man har på plus siden. Det kunne jo være det var penge man senere kunne få brug for i anden anledning. Så ville det være dyre at skulle låne pengene i bank.

Ikke mange tænker over strategi ang køb af næste bil...men nogle vælger at afdrage en bil over 5-7år, og måske beholde bilen i 10. så ligge det samme fra som de betalte i afdrag når den er betalt...Men igen der kan komme dyre rep på biler efter 5-7år.

Strategi kan også være at finde en let brugt max et år og så spare mange penge på at den har kørt før.

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2013 kl. 14:20

Min chef køber ny bil hver 4.år kontant, da han lavede det nummer første gang,ved at have en billig bil og så spare op til den nye, så ligger man stadigvæk tilside hver måned og 4 år efter har man 250.000 kr til ny bil.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-12-2013 kl. 19:09

Nej du overser ikke noget med strategien om at spare op før et køb, det burde alle gøre uanset hvad man vil købe, problemet er nok bare at folk har ikke tid/tålmodighed til den strategi.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

15-12-2013 kl. 19:44

Jeg er selvfølgelig med på at tiden går, og man har brug for den store st.car med plads med ungerne og golfkøllerne, når man er 30 og ikke kan vente til man er 50, fordiman først har sparet sammen til den tid, men principelt undrer det mig at folk smider så mange penge væk på renter tilet billån.

Hvis du køber en bil til 250.000kr og selv lægger de 50000 og så låner resten,200.000 til 5 procent, med en låbetid på 7 år, hvor der skal lægges lidt over 50.000 i rene renter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-12-2013 kl. 21:49

Så tænk på hvad det koster at købe et hus, i renter og gebyrer ?
Der er næsten 2 millioner i renter på er hus til een million?
Køb et hus og betal for 3 :-)

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

16-12-2013 kl. 10:44

steen 5

bruger siden
30-07-2007

skrev:
Nu ville jeg nødigt skulle ligge 5200 kr til side hver måned i 4 år for at kunne skifte bil.

Nææ, men vil du hellere betale en afdrag på samme beløb til banken?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-12-2013 kl. 15:31

Nu er et mest almindelige at folk låner hos forhandler til meget små renter iforhold til bank.....husk 1/3 af renterne får du tilbage. Men folk må da vælge som de vil. Men klart en sur opstart hvis man først skal til at spare sammen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-12-2013 kl. 15:41

steen 5

bruger siden
30-07-2007

skrev:
Ja man kan spare op og spare op, men pludselig er man blevet for gammel til det sjove.

Korrekt.....kommer da også an på hvor meget økonomi man har til rådighed mm. Renter er da altid skønt at slippe for, meen mange betaler da disse, idet de ikke sidder inde med den slags penge.

asd dfg

asd dfg
bruger siden
28-10-2022

28-10-2022 kl. 13:45

Jeg er ikke veldig støttende for lån, for å være ærlig. Likevel tror jeg at de bare kan tas i de mest ekstreme tilfellene. Men selv om du står overfor en situasjon der du trenger å ta et lån, anbefaler jeg å besøke nettstedet til Lån på dagen selskapet, som er forpliktet til å velge de mest pålitelige og lønnsomme alternativene for forbrukslån, sammenligne dem og tilbydere.