Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køber har ikke omreg. bilen som aftalt

Anders Vestergaard Lassen

Anders Vestergaard Lassen
bruger siden
25-04-2008

01-09-2017 kl. 08:32

Hej.

Jeg solgte min bil i søndags og vi blev enige om at han ville omreg. bilen om mandagen.
Jeg har skrevet til ham løbet af ugen at det ikke er sket endnu.

Han siger at han har gjort og det vil gå et par dage. Men det passer ikke, for jeg omreg. min nye bil kl 22 om aften og med det samme var jeg ejer af bilen.

Jeg ved godt at vi burde have gjort det på stedet, men det var en bil til 3000 kroner.
Og jeg ved godt han har 3 uger til at gøre det.

Men er der noget jeg kan gøre for afmelde bilen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-09-2017 kl. 09:58

Hvis i har underskrevet en sluseddel, kan du gøre det på skat.dk når de 3 uger er gået.
Har du ingen slutseddel, er det samme proceduer det tager bare længere tid.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-09-2017 kl. 17:51

Nu er du jo selv inde i reglerne omkring de 3 uger mm.

Jeg ville tage det helt stille og roligt, der er jo ingen panik selvom der skulle gå nogle yderligere dage inden han omreg. den.....

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

01-09-2017 kl. 21:54

Du er bare lidt uheldig i 3 uger. Laver han en skade i perioden, er det så din forsikring der dækker..... Det er jo lidt noget skidt.
Uheldigvis er værdien på din gamle kun 3000. Men det kan jo være det er en Lambo, han smadrer ind i. Så kan det godt være du risikerer stigning i præmien.

Jeg havde en klaphat der smadrede op i røven på mig, jeg holdt for rødt.
Han var rimelig fornuftig at snakke med. Og vi byttede forsikring og registrerings nummer.
JEg holdt for rødt, så det var jo klart ham der havde skylden. Men idet fjolset ikke ville anmelde det, så siger hans forsikring at de er nød til at vente i 3 måneder.

Min bil var helt smadret i bagenden, og var ikke lov lig at køre i. Den skulle heller ikke laves, idet værdien var lavere end folde en bagende, bagklap etc ud.

Efter utallige opkald til hans forsikring, så accepterede de at betale bilen. Men den holdt i min indkørsel i 3,5 måned!!!!.

Sørg for at få ordentlig doku, på både bilhandler og ved skadesforhold.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

02-09-2017 kl. 15:11

Du har ret. Det var en gammel havne bil, som jeg kunne smide i en uge i diverse havene og hente den når jeg fik tid.
Og værdien var under 20.000. Min prioritering er kun kasko, hvis jeg økonomisk ikke kan overleve tabet af køretøjet.

Det var også derfor det ikke kunne betale sig at udbedre skaden. Hele bagenden var trykket.

Dette indlæg blev 02-09-2017 15:50 redigeret af dets forfatter.