Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb og registrering af bil i udlandet (Tyskland eller Italien)

Michael Henneke

Michael Henneke
bruger siden
02-05-2004

27-02-2023 kl. 20:55

Jeg vil gerne have en bil stående i Tyskland på tyske plader, som jeg kan køre i, når jeg er i Tyskland.

Eller en bil i Italien på italienske plader, som jeg kan køre i, når jeg er i Italien.

Kan jeg det? - kan nogen pege mig til nogen som ved det?

Dette indlæg blev 01-03-2023 12:41 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-02-2023 kl. 11:02

Jeg tvivler på det er muligt, med mindre du tager en bil med fra DK, og sætter dernede.
Det er ihvertilfald ikke muligt for en udlænding uden adresse i DK at eje en danskreg. bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-02-2023 kl. 16:33

Mener at hvis du vil hente en bil i Tyskland, så kan du få noget export plates. Men skal den indregistreres i Tyskland, så skal du have "ausweis".

Ausweis er et legitimations kort med din hovedadresse og vist et billede af dig. Bor du ikke i Tyskland, så kan man vist ikke få et Ausweis.

Export plates kan vistnok gælde 4 uger og koster i nabolaget af 3-400 euro inklusiv forsikring.

Så I teorien kan du have en bil holdende uden plader, og så bare hente export plates, hver gang du er dernede.
Men med mindre du lige kender en bilen kan holde ved, som du kan få til at hente export pladerne hver gang, så kræver det jo at du kommer på hverdage og henter pladerne selv i kontortiden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael Henneke

Michael Henneke
bruger siden
02-05-2004

01-03-2023 kl. 12:38

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Mener at hvis du vil hente en bil i Tyskland, så kan du få noget export plates. Men skal den indregistreres i Tyskland, så skal du have "ausweis".

Ausweis er et legitimations kort med din hovedadresse og vist et billede af dig. Bor du ikke i Tyskland, så kan man vist ikke få et Ausweis.

Export plates kan vistnok gælde 4 uger og koster i nabolaget af 3-400 euro inklusiv forsikring.

Så I teorien kan du have en bil holdende uden plader, og så bare hente export plates, hver gang du er dernede.
Men med mindre du lige kender en bilen kan holde ved, som du kan få til at hente export pladerne hver gang, så kræver det jo at du kommer på hverdage og henter pladerne selv i kontortiden.

- jeg vil egentlig bare gerne have en bil stående i Italien, som jeg kan bruge, når jeg er i Italien. mvh Michael

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

01-03-2023 kl. 16:05

Italien aner jeg ikke noget om.

Men I Tyskland skal du altså være bosidende for at kunne indregistere bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg